Handlade en film på Amazon och fick lägga till lite småkrafs för att få fraktfritt...
Kan inte påstå att ratten och den röda plastpluppen på brytbladskniven motsvarar förväntningarna, men håller den plus 20 år som mina andra NT så får man väl vara nöjd..
60 spänn för en Hazet rits får anses som hittat...

• En NT Cutter brytbladskniv i förpackning ovanpå en Hazet ritstång förpackad i plast.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Fick två "tradera" hyvlar på posten idag. En no 7 och en no 3.
Två trähyvlar nummer 7 och 3 ligger på ett bord med en röd duk i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Är det den 7an som kom med typ 5 extra blad/järn? budade själv på den :(

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
lägga till lite småkrafs för att få fraktfritt...
Klassiker.
Och bra ritsar får man inte för många av!

• Gilla
Elixir och 1 till
  • Laddar…
Marcusju Marcusju skrev:
Är det den 7an som kom med typ 5 extra blad/järn? budade själv på den :(
Nope, det är den som var ihopbyggd av lite olika märken.

Har velat ha en chuck med extra spännkraft, som klarar vänstervarv och gör att man garanterat slipper slirande och i värsta fall tappade borr. Valet stod mellan en Albrecht CNC chuck och denna betydligt billigare från Evermore (i siffror på pappret skiljer det pyttelite i rundgång 0.03 vs 0.05 fördel Albrecht). Provkört lite och borren sitter som berget även vid upprepade snabba nedväxlingar, men lossnar lätt mha nyckeln. Verkar bra.
Evermore borrchuck i grön förpackning på ett arbetsbord, märkt med Schuchardt Maskin.
Skapa konto
Hand i handske håller i en Evermore chuck med borrbitar och verktyg i bakgrunden.
Skapa konto
Evermore-chuck på pelarborr med inspänd borr, fräsning av metallstycke i skruvstycke.
Skapa konto
Evermore chuck monterad på pelarborr med bor i skruvstycke, verktyg för spänning synlig.
Skapa konto

• Gilla
Freerole och 8 till
  • Laddar…
Behövde gräva i elcentralen men med den begränsade tillgången på dagsljus fick det bli en lampa. Tittade på rena laddningsbara lampor men begränsningen på drifttiden gjorde att valet föll på Makita då jag har accar för lång drifttid.

Makita arbetslampa med uppladdningsbart batteri tänd och uppsatt på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 8 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Behövde gräva i elcentralen men med den begränsade tillgången på dagsljus fick det bli en lampa. Tittade på rena laddningsbara lampor men begränsningen på drifttiden gjorde att valet föll på Makita då jag har accar för lång drifttid.

[bild]
Köpte en likadan i somras med precis samma ändamål. Mycket nöjd med inköpet. Åker fram hela tiden för saker som jag tidigare inte orkat dra fram en lampa för utan då försökt lösa med mobilen eller pannlampa som ljuskälla. Hoppas du får lika mycket glädje av din.

• Gilla
Klaugust och 1 till
  • Laddar…
Köpte mig ett trebent litet monster igår. Kommer förhoppningsvis underlätta justeringen av linjerna avsevärt :D
Bosch professionell trebent rotationslaser RM 3 på vit bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Köpte mig ett trebent litet monster igår. Kommer förhoppningsvis underlätta justeringen av linjerna avsevärt :D
[bild]
Smart grej. Men då behöver man nya varianterna av krysslaser vad jag förstår.

Vad jag kunde hitta så ska den fungera till alla c och cg modeller

mexitegel mexitegel skrev:
Vad jag kunde hitta så ska den fungera till alla c och cg modeller
Japp, var ut och tittade i garaget vad jag har och det är en GLL. Och den har en helt annan bas än de nyare GCL.
Dyrt forum det här om man skall hänga med i utvecklingen.....:cool:

Jonas Persson
K Kane skrev:
Japp, var ut och tittade i garaget vad jag har och det är en GLL. Och den har en helt annan bas än de nyare GCL.
Dyrt forum det här om man skall hänga med i utvecklingen.....:cool:
Eller inte, GCL har två linjer, GLL tre.

Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Eller inte, GCL har två linjer, GLL tre.
Vad är det här då, en fejk-GLL?
Linjelaser GLL 2-15 G med gröna laserlinjer, produktspecifikationer och arbetsintervall information.
Skapa konto

Det är sifforna 2 eller 3 som anger antalet linjer. Gxx 2-xx har två linjer Gxx 3-xx har tre linjers osv.

Hursomhelst så påstår iaf sista posten i denna tråden att GLL 3-80 CG passar med RM3; https://www.bosch-professional.com/...m3-motorised-mount-for-lasers/13091804-t#main och det finns även en bild på pinterest där det ser ut att fungera; https://www.pinterest.se/pin/654992339531263599/

Bosch GLL 3-80 CG linjelaser och RM3 fjärrkontroll på metallisk yta med projicerad grön linje.
Skapa konto

Dock skyms c:a 20 cm av linjen mot golvet på grund av basens utformning.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.