3 392 567 läst · 16 664 svar
3393k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Nya paket hämtades på ombudet igår.
Vinkel från Hultafors; blackfriday-köp som drog ut på tiden.
Batteriet från Bosch klickade jag hem härromdagen från Amazon för 515spänn för 5ah. Svenska handlare tar 1100 spänn och uppåt för 4ah.....
Vinkel från Hultafors; blackfriday-köp som drog ut på tiden.
Batteriet från Bosch klickade jag hem härromdagen från Amazon för 515spänn för 5ah. Svenska handlare tar 1100 spänn och uppåt för 4ah.....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Såg att amazon.se hade ett paket med 2 st 4 Ah batteri + laddare för 1 100kr också. Riktigt bra pris faktiskt!D Daaaaaniel skrev:
Edit: Ligger på ca 1 600 nu såg jag.
Redigerat:
Om någon annan Amazon säljer varan (t.ex. i .co.uk) så kan man lättare söka upp den där och slippa dåliga översättningar. Sedan kan man kopiera ASIN-numret därifrån och använda det för att söka på i svenska amazon.se
Medlem
· Stockholm
· 163 inlägg
Det låter som att du har missat den här trådenMarcusju skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-om-verktyg-till-bra-pris-den-nya-traden.285770/
Ja. Dagligen. Titta på verktyg är en stor del av mitt lilla liv på den här planeten.Marcusju skrev:
Vanligtvis sitter jag och kikar medan jag försöker ge sken av att vara mentalt närvarande i de skype-mötena jag är inbjuden till på jobbet - men mest bara sitter nickar och hummar. Sad but true
MItt generella amazon-tips är att man ska söka på varumärken, inte på vad en typ av produkt heter, eftersom att översättningen är så hopplös. Då hittar man bättre tycker jag.
Glädjen var stor, en leverans från Amazon av Bosch bordssåg GTS 635-216 till ett riktigt bra pris.
eller.....vänta nu lite..... det var väl en bordssåg jag beställt......
Av omtanke om mina fingrar så kanske Amazon tyckte att det är bättre med en bildskärm med en bild på en såg istället...
Tyvärr så är priset på bildskärmen de skickat lägre än normalpriset för den beställda bordssågen, annars kunde man ju alltid ha låtsats som att det regnade och att de hade skickat rätt.
Men blev i alla fall imponerad av att deras hemsida föreslog att jag skulle ringa (!) och att det tog fem sekunder från att jag tryckt på knappen för att bli uppringd, till det att telefonen ringde.
Sen att transportören som ska komma med rätt vara inte kan ta med den här lådan tillbaka, och att den var för stor att lämnas in hos DHL-ombudet var väl inte lika roligt.....
Logga in
Skapa konto
eller.....vänta nu lite..... det var väl en bordssåg jag beställt......
Av omtanke om mina fingrar så kanske Amazon tyckte att det är bättre med en bildskärm med en bild på en såg istället...
Tyvärr så är priset på bildskärmen de skickat lägre än normalpriset för den beställda bordssågen, annars kunde man ju alltid ha låtsats som att det regnade och att de hade skickat rätt.
Men blev i alla fall imponerad av att deras hemsida föreslog att jag skulle ringa (!) och att det tog fem sekunder från att jag tryckt på knappen för att bli uppringd, till det att telefonen ringde.
Sen att transportören som ska komma med rätt vara inte kan ta med den här lådan tillbaka, och att den var för stor att lämnas in hos DHL-ombudet var väl inte lika roligt.....
Ett par stål kom idag.
Detta tyckte jag kunde vara passande nu i juletider till att bättra på mina julklappsrim med passande nötfraser.
Missade dock att beställa batterierna.
Ett annat litet stål.
Jag har inte anpassat mig riktigt till språket amazoniska så jag hoppas att jag fattat vad jag köpt
Logga in
Skapa konto
Detta tyckte jag kunde vara passande nu i juletider till att bättra på mina julklappsrim med passande nötfraser.
Logga in
Skapa konto
Missade dock att beställa batterierna.
Logga in
Skapa konto
Ett annat litet stål.
Logga in
Skapa konto
Jag har inte anpassat mig riktigt till språket amazoniska så jag hoppas att jag fattat vad jag köpt
Logga in
Skapa konto
Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.
En Lindström 1497-70 kombinationstång och ett E A Berg 1/4" stämjärn. Tången nästan i nyskick och stämjärnet i gott bruksskick, även om det behöver slipas. Vet någon mer om dessa "klenoder" vore det intressant.
Sen hoppas jag att jag inte begick någon kulturhistorisk dödssynd då jag befriade tången från de spruckna "plastskänklar" som den hade.
Tången kostade 20:- och stämjärnet 10:- och det borde de väl vara värda?
Logga in
Skapa konto
En Lindström 1497-70 kombinationstång och ett E A Berg 1/4" stämjärn. Tången nästan i nyskick och stämjärnet i gott bruksskick, även om det behöver slipas. Vet någon mer om dessa "klenoder" vore det intressant.
Sen hoppas jag att jag inte begick någon kulturhistorisk dödssynd då jag befriade tången från de spruckna "plastskänklar" som den hade.
Verktygstokig
· Halland
· 7 618 inlägg
Klart prisvärtAlfredo skrev:Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.
[bild]
[bild]
Lindströmtänger är super. Jag jobbade på Asea Skandia i slutet på -80, och vi hade grymma personalpriser på verktyg, bla tänger från Lindström, så finns en hel del i verktygslådan.Alfredo skrev:Kanske inte direkt någon Hammer justersåg men jag gjorde två loppisfynd igår. Prisvärdheten borde i alla fall vara OK.
[bild]
[bild]
Ja jag har två små favoriter av dessa:mowatom skrev:
Logga in
Skapa konto
De bör ha köpts under andra halvan av sjuttiotalet och de var "svindyra" men har hängt med väl och är funktionellt fortfarande nästan i nyskick. Spetstången har dock fått en liten brännskada längst fram, men förhoppningsvis har den lärt sig var man ska och inte ska peta i elcentraler...
Jag har två 2Ah till min 18V och 2 till min 12V(10,8). Sneglar alltid efter ett till 18V men i realiteteten så räcker ett riktigt länge och så har jag alltid ett i backup. Köper jag någon 18V arbetsbelysning får jag orsak att handla ett till dockLexington skrev: