3 392 623 läst · 16 664 svar
3393k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Den där trodde jag att jag köpte också, men det visade sig att jag inte slutförde köpet....B breakman skrev:
Nu går den för ~3500 kr....
Men nu vet jag ju vart jag kan åka om jag behöver såga nåt i byn....
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 505 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 505 inlägg
Törs inte, sitter i min Coronabunker här nere hela julen....B breakman skrev:
För att inte bara spamma så anlände idag ett annat köp som jag i alla fall lyckats klicka igenom, nu ska här krympas krympslang och skäras plast.....
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 600 inlägg
Tångnyckel - är det så den heter! Ett av mina bästa verktyg, eller rättare sagt två: jag har både den stora och den lilla.dof skrev:
Sist vi var på service med bilen, gnydde service-gubben om att den avtagbara dragkroken såg ut att ha fastnat. Det skulle bli helt förfärligt: trubbel vid besiktningen. De rekommenderade våldsamt löstagande på verkstan om kroken inte gick att få loss.
Hemma hade jag först problem med nyckeln i låset. Sen kunde jag inte vrida loss kroken. Då kom jag ihåg min fantastiska tångnyckel (250 mm lång). Fattade tag i den, lade en torr disktrasa emellan för att skona mekanismen, och drog. Helt plötslig satt jag - gamla tant - på garagegolvet med den tunga dragkroken i famnen. Meddelade gamla maken i rullstolen att jag hade löst problemet.
Finessen med detta verktyg är att den griper exakt, och att den genom sin längd och konstruktion ökar min styrka till oanade höjder.
Redigerat:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Säker på att du inte åsyftar en polygrip eller cobra? De är ju snarlika för den oinsatteC Cider skrev:Tångnyckel - är det så den heter! Ett av mina bästa verktyg, eller rättare sagt två: jag har både den stora och den lilla.
Sist vi var på service med bilen, gnydde service-gubben om att den avtagbara dragkroken såg ut att ha fastnat. Det skulle bli helt förfärligt: trubbel vi besiktningen. De rekommenderade våldsamt löstagande på verkstan om kroken inte gick att få loss.
Hemma hade jag först problem med nyckeln i låset. Sen kunde jag inte vrida loss kroken. Då kom jag ihåg min fantastiska tångnyckel (250 mm lång). Fattade tag i den, lade en torr disktrasa emellan för att skona mekanismen, och drog. Helt plötslig satt jag - gamla tant - på garagegolvet med den tunga dragkroken i famnen. Meddelade gamla maken i rullstolen att jag hade löst problemet.
Finessen med detta verktyg är att den griper exakt, och att den genom sin längd och konstruktion ökar min styrka till oanade höjder.
En tångnyckel är en modern variant på skiftnyckeln
Nej, min gode man, jag är inte oinsatt. Och jag vet vilka verktyg jag hängt upp i mitt garage. Polygrip eller cobra ser annorlunda ut i käften. (jag sålde verktyg när jag ung ...)richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg