mexitegel mexitegel skrev:
Den ska levereras med trimmerhuvud, slyklinga och sågklinga enligt Stihls hemsida i alla fall?
Förstås, om man läser texten så blir det lättare... ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Inget verktyg kanske, men en produkt jag använder mycket för slutfinish. Ger en annan/bättre lyster än motsvarande korn våtslipark. Rekommenderas.
En stapel med 3M våtslipark i ultratunt utförande, bredvid sin förpackning, på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Inget verktyg kanske, men en produkt jag använder mycket för slutfinish. Ger en annan/bättre lyster än motsvarande korn våtslipark. Rekommenderas.
[bild]
Kör du dom bara på bladet eller använder du dom även till handtaget?
 
richardtenggren
Fick bli en contactmeter(reserv), Hultafors speedsquare, Edma gipskrycka och ett Festool måttband.
 
  • Orange gipskrycka stöder en gipsskiva mot en vit vägg på ett bygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bonzo2000 och 4 till
  • Laddar…
S snajgel skrev:
Kör du dom bara på bladet eller använder du dom även till handtaget?
Änvänder dem på skaften. Putsar till önskat korn med våtslipark (som klarar metall/nitar bättre). Sen rundar jag av med denna. Oftast Microfine (ca12-1500 korn)
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Blev en ny klinga till kap&gersågen för lister och hygiensats till hörselskydden. Ny klinga för kap&gersåg och hygienkit för hörselskydd på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
P
Fick hem en ny pannlampa och lite handskar igår :)
 
  • Ny pannlampa och arbetsvantar i en kartong, fortfarande i sina förpackningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Nöjd med dom? Köpt på amazon?
Jag har dessa, köpt från amazon.de.

De är bra men inte perfekta. Kan vara lite bråkiga att ställa in ibland på grund utav deras kilform. Man måste också vara väldigt noga med att verkligen trycka ner dem när man monterar fast dem i bordets rännor annars är det lätt hänt att den åker upp från rännan när man skjuter på med en träbit. Har fått hem ett gäng ”T-skruvar” nu så jag kan montera fast så den inte ska kunna ploppa upp.

Jag är nöjd med köpet men jag har sett att det finns en featherboard som är lite mer droppformad, jag undrar om inte den är bättre. Framförallt tror jag det är mycket enklare att snabbt ställa in önskad bredd på.
 
T
Ena från Klaravik och andra från blocket

Paslode spikpistol och batteri i en öppen orange förvaringsväska, inköpt från Klaravik och Blocket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Paslode spikpistol modell IM90i i en öppen orange förvaringsväska med batteriladdare och tillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Torsdag natt 01:53 snubblade jag över denna på Amazon.se; Bosch GWX 18V-15 SC
Priset 2.379kr var svårmotståndligt billigt när jag jämförde mot andra handlare. (Proffsmagasinet 4.557kr etc)

Tänkt länge att jag velat ha en vinkelslip och inbillar mig att det är lösningen på många prblem man annars står och svär över när man löser dem på andra mindre optimala sätt.

130940687_1845621108927860_1038775177656415433_n.jpg
 
  • Gilla
NyaTorpane och 6 till
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
Torsdag natt 01:53 snubblade jag över denna på Amazon.se; Bosch GWX 18V-15 SC
Priset 2.379kr var svårmotståndligt billigt när jag jämförde mot andra handlare. (Proffsmagasinet 4.557kr etc)

Tänkt länge att jag velat ha en vinkelslip och inbillar mig att det är lösningen på många prblem man annars står och svär över när man löser dem på andra mindre optimala sätt.

[bild]
Bra pris (y):cool:
 
B
Det kom en lastbil och lämnade av denna Bosch GTS 635-216 :D
Som de flesta inköp så var det ett impulsköp, men ~2700kr tror jag den är värd.

Nu gäller det bara att fixa någon bra plats...

Ny Bosch GTS 635-216 bordsåg står i ett rörigt garage verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Chentin och 11 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Fast det blev 180 mm varianten i stället när varukorgen gick iväg......
Kom hem idag. Fin liten sak, men kanske jag skulle gått på 250 mm-varianten......
ProductImage28908664.jpg
 
  • Gilla
Bonzo2000 och 4 till
  • Laddar…
A
Denna köpte jag idag. Måste ta upp en bit av golvet i fritidshuset på landet sen vattnet från handfatet på övervåningen kom genom taket i köket.
Röd golvkrok för uppbrytning av trägolv vid renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
eavogels skrev:
Denna köpte jag idag.
Varifrån? Pris?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.