-RB- skrev:
Inga Makita fanboys här? Är det mig det är fel på?
Hade en makita skruvdragare innan. Väldigt nöjd med den men blev sugen att testa Bosch. Nu köper jag massa solo maskiner mest för det är sjukt smidigt och är väldigt nöjd med Bosch. Inte testat så mycket mer makita än skruvdragaren jag hade.

-RB- skrev:
Hm. Det står 3050 på min...
Ok, jo men det går ju att rätta till......:)

En gammal, liten bandsåg med gjutjärnsbord och en Inca rikthyvel till vad jag tror var ett riktigt bra pris. Båda i finfint skick! Hyvel har jag dock redan så Incan blir nog till salu snart, vad kan den vara värd tro?
En välbevarad Inca rikthyvel på ett träbord framför en gammal bandsåg, utomhus med en röd stuga i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal bandsåg med gjutjärnsbord utomhus, inköpt till bra pris.
Skapa konto

Ja det var bra pris(y) (iaf det pris dom låg ute för i annonsen).

Den hyvelmodellen brukar inte gå så dyrt på blocket, sett allt mellan 500 och 3000 men 3000 känns väldigt överkant. 1000-1500 kanske är ett bra utgångspris.

Inget verktyg direkt, men idag bestämde jag mig att jag skulle bli med robotklippare. Gardena r50 beställd, hoppss att den räcker för min lilla gräsplätt.

Idag kom min efterlängtade fräs :) En Gmf1600 blev det. Så nu ska här fräsas :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
jokamp skrev:
En gammal, liten bandsåg med gjutjärnsbord och en Inca rikthyvel till vad jag tror var ett riktigt bra pris. Båda i finfint skick! Hyvel har jag dock redan så Incan blir nog till salu snart, vad kan den vara värd tro?
[bild]

[bild]
Fina verktyg. På bandsågen kan man komplettera med en liten metallstav som passar i hålet på sidan av bordet så blir bordet ännu lite stabilare.

Gratulerar till bandsågen jokanmp!
Jag tror den blir riktigt bra för hobbybruk den där.

Rikthyveln skall väl duga som nybörjarmaskin och om några år då du växer ur den så går den att sälja vidare.
Var snäll och byt till en modernare trefaskontakt innan hustrun din blir änka. Om jag kommer rätt ihåg är den där modellen felkonstruerad och farlig.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Gratulerar till bandsågen jokanmp!
Jag tror den blir riktigt bra för hobbybruk den där.

Rikthyveln skall väl duga som nybörjarmaskin och om några år då du växer ur den så går den att sälja vidare.
Var snäll och byt till en modernare trefaskontakt innan hustrun din blir änka. Om jag kommer rätt ihåg är den där modellen felkonstruerad och farlig.
Kontakterna ska bytas! Har inga gamla uttag som de passar i ändå... Skulle vilja ordna med ett anhåll till bands, finns det nåt färdigt att köpa eller det är hemmabygge som gäller?

jokamp skrev:
Kontakterna ska bytas! Har inga gamla uttag som de passar i ändå... Skulle vilja ordna med ett anhåll till bands, finns det nåt färdigt att köpa eller det är hemmabygge som gäller?
Det finns att köpa på axminister, kostar en del dock och ganska enkelt att tillverka själv, särskilt i trä :)
Det är väl lite beroende på vad man använder sågen till men mikrometerjustering för drift m.m. är iaf för mig total overkill. Bildgoogla lite på band saw fence så får du upp mängder med förslag.
Under tiden du sonerar utbudet klarar du dig långt med en rät regel och två tvingar.

S
Ett paket med 900g skruvdragare kommer lastat :)

Makita skruvdragarväska och två olika storlekar på batterier med ett mindre USB-adaptertillbehör.
Skapa konto

Makita skruvdragare med två olika storlekar av batterier och USB-dosa på ett köksbord.
Skapa konto

Lite storleksskillnad på batterierna.
Hand håller Makita-verktygsbatteri, 1,5Ah och 2Ah, inne i rum med tapetserade väggar.
Skapa konto

Sen blev det en USB-dosa till 18V-serien. Smidigt till mycket! :)
Makita verktygsbatteri med USB-adapter från Belkin ansluten, placerad på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
ullberg
MathiasS skrev:
Räknas detta som verktygsinköp? Inte komemer jag ha hörselskydden på när jag klipper gräset ifortsättningen iallafall...

[bild]

Riktigt bra!
Så har även jag gjort detta "verktygsinköp" - åtminstone kommer jag använda dessa i samband med många andra verktyg, är ju knappast fullgott skydd för de riktiga högljudda verktygen men till många lite mindre skrikiga funkar det utmärkt

/U

Grattis, jag är fortfarande väldig nöjd och tex på flyget är dom helt fantastiska.

EDIT: Och angående att se fånig ut på kontoret så kan jag meddela att det inte är jag som ser fånig ut utan kollegorna som står å flaxar med armarna i fruktlösa försök att påkalla uppmärksamhet.

Redigerat:
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Chrissofsweden skrev:
Ett paket med 900g skruvdragare kommer lastat :)

[bild]
[bild]

Lite storleksskillnad på batterierna.
[bild]

Sen blev det en USB-dosa till 18V-serien. Smidigt till mycket! :)
[bild]
Kan du länka till sista bilden, den var ju hur fet som helst!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.