3 363 176 läst · 16 573 svar
3363k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Festools grunka är väl samma som "originalet", bara tillverkad på licens i Tyskland. Står ju till och med TSO på klämman.bulleribock skrev:
Hur exakt är den?
Jag har funderat på den udda formen i bakkanten. Vad är meningen med den egentligen? Kan man på något sätt använda den för att såga 45graders vinklar?
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Nej den är för att man ska kunna använda en till på skenan upptill.. den vanliga har bara en vinkel och då kan man inte ha den på andra sidan.P pyro skrev:
Ok. Det svarar delvis på min fråga, men jag kan ju fortfarande inte släppa tanken på varför den inte bara är rektangulär. Men det kanske bara är en designgrej. Bara mitt huvud som tänker att den udda formen måste ha en mer praktisk funktion.P pleqtiz skrev:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Härligt att de löste sig! Jag köpte en lika dan efter tips från Dennis. Dock är kalibreringen på gradskivan missvisande. Annars helt ok. Hur pass bra stämmer din?
Jag har inte använt den ännu, såg den mest som en ganska opraktisk gimmick. Vad är smidigaste sättet att kontrollera den tror du, rita en 90, 53, 27-triangel och se om sidorna blir tre-fyra-fem kanske? Har en digital mätare från Lidl och någon Linex-gradskiva men dem litar jag nog inte på som referens.Björn Melander skrev: