Garderobssnickarn
Köpte en gammal borrmaskin med stativ och ett rätt fint maskinskruvstycke. Ligger på 25kg! Ser framemot att börja renoveringen. Tror den kommer passa bra i min mini verkstad.

• Gammal borrmaskin med stativ och maskinskruvstycke på trägolv utomhus, redo för renovering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal borrmaskin med stativ och maskinskruvstycke placerat på ett trägolv utomhus.
    Skapa konto
  • Gammal borrmaskin med stativ och maskinskruvstycke på trägolv, rostig med tecken på användning.
    Skapa konto
  • Gilla
corre och 14 till
  • Laddar…
J Jaderlund skrev:
OOuuhhh!! Vart köpte du den? :)
Swedol Sollentuna, men dom hade bara en och den tog jag redan från vagnen av han som plockade upp varor. 179 var priset nu under swedoldagarna.

• Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
L lundo27 skrev:
Swedol Sollentuna, men dom hade bara en och den tog jag redan från vagnen av han som plockade upp varor. 179 var priset nu under swedoldagarna.
Blev en här i Norrköping också. De har 2-3 kvar.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Jag har hittills hållit mig mest till linolja, men nu behövs något mer tåligt så det är dags att se om jag också blir Osmo-frälst. En hålsåg och hållare blev det också.

• Närbild på en burk Osmo hårdvaxolja med etikett som anger användning för golv, paneler och möbler.
    Skapa konto
  • Gilla
devizion och 1 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Blev en här i Norrköping också. De har 2-3 kvar.
En kvar på hyllan i Borlänge nu :cool:
Tumstock och vinkelhake från Hultafors på ett bilens lädersäte.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 4 till
  • Laddar…
Även jag föll för frestelsen:oops:
Swedol Skövde.
Verktygshylla med tumstockar, vinklar och skjutmått hos Swedol i Skövde.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Jag har hittills hållit mig mest till linolja, men nu behövs något mer tåligt så det är dags att se om jag också blir Osmo-frälst. En hålsåg och hållare blev det också.
De tror jag allt du kommer bli, mycket smidig produkt att applicera. Kan varmt rekommendera deras vita Scotch brite duk, den repar inte men har en viss polerande effekt och jämnar ut glansen.

FredrikR FredrikR skrev:
En kvar på hyllan i Borlänge nu :cool:
[bild]
Handlade en i Borlänge men rabatt vet jag inte tror priser var 224(?) ink moms

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En grön Duab oscillerande bandputs maskin i ett välfyllt snickeri.
Skapa konto

Blocket-fynd hämtat i Valdemarsvik idag. Fick hjälp av yngsta sonen att baxa in den
Så nu har jag en Duab oscillerande bandputs över om någon är intresserad.

• Gilla
Ola C och 6 till
  • Laddar…
M Mach77777 skrev:
Handlade en i Borlänge men rabatt vet jag inte tror priser var 224(?) ink moms
Ja nånstans där vill ja minnas det stod på kortläsaren.
Rabatten som nämnts tidigare gissar jag var då det varit Swedoldagar, som varierar datum/ort. :)

• Gilla
FreQa
  • Laddar…
Alltgår Alltgår skrev:
Ett sextiotal 50x2000 slipband och en ny halvmask. Lite nya band, bland annat kombinationen kork och kiselkarbid i 400 och 600 korn för finish och lite gula Klingspor med korrugerad kant för kontur (läs knivskaft) slipning.
[bild]
Trevligt, var köpte du in slipband en, har du någon bra sida du rekommenderar?

Hennke85 Hennke85 skrev:
Inköpt igår men monterad idag. Frugan lackade på min gamla trädgårdskärra i tunnplåt som dessutom verkar ha punktering. För många år sedan köpte jag en Ekeby-limousine då jag själv lackat på nyss nämda trädgårdskärra och den har tjänat mig väl så det fick bli en till. Så nu har vi var sin när det ska pysslas i trädgården. En kabelskyffel lär komma väl till pass när det ska grävas ner slang för el, vatten och fiber.[bild]
Ja skottkära, är aldrig fel. Vi hade en dålig, å en ny. Fick för mig att den dåliga skulle slängas, så jag köpte en ny för 2 kärror är bra att ha tänkte jag. Men när det skulle till tippen, sneglade jag på den dåliga, å kunde inte låta bli att laga den... så nu har jag istället 3 kärror att bruka!
Jag kan bara inte förstå hur det är möjligt att utföra projekt utan minst 2 stycken samtidigt....

P Pappa1986 skrev:
Ska ge mig på att köpa en bandsåg.
Vilken sorts maskin rekommendera ni?

Prisklass runt 3000:-
Jag köpte en på auktion en dewalt, mindre modell. Men den är utmärkt till mitt finsnickeri. Det är ju det du måste fråga dig själv, till vad ska du ha den till, å i så fall har du plats för den?

• Gilla
Alltgår och 1 till
  • Laddar…
Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Trevligt, var köpte du in slipband en, har du någon bra sida du rekommenderar?
Just den här omgången kom från

https://score-schleifwerkzeuge.de/

De har riktigt bra priser på en del band, framförallt när man köper lite fler. Ibland blir det lite fel i leveransen men de är trevliga och fixar det direkt. Låg frakt på 11 euro.

Fick hem keramiska band från

www.carls.nu

i veckan också. De har sjukt bra pris på dessa (Bora 7) om man köper 30 st eller fler. "Fri" frakt.

Du ställer frågan vid en lite ovanlig tidpunkt då jag nyligen bestämde mig för att göra lite storköp och bunkra upp. Så idag kom också en paket från

http://www.truhlarime.cz/eshop/brusivo/brusne_pasy.html

De är riktigt trevliga och skickade snabbt. Stort sortiment och låga priser, men frakten gick på drygt 500 spänn så jag fick köpa en hel del.

• Gilla
Härryda2015 och 1 till
  • Laddar…
Tack du. Carls, har jag testat å kollat på. Men de verkar inte ha min storlek. Den tyska sidan du gav k a n vara intressant..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.