3 390 623 läst · 16 661 svar
3391k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Garderobssnickarn
Medlem
· Västra götaland
· 147 inlägg
Garderobssnickarn
Medlem
- Västra götaland
- 147 inlägg
Köpte en gammal borrmaskin med stativ och ett rätt fint maskinskruvstycke. Ligger på 25kg! Ser framemot att börja renoveringen. Tror den kommer passa bra i min mini verkstad.
De tror jag allt du kommer bli, mycket smidig produkt att applicera. Kan varmt rekommendera deras vita Scotch brite duk, den repar inte men har en viss polerande effekt och jämnar ut glansen.siggebo skrev:
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Trevligt, var köpte du in slipband en, har du någon bra sida du rekommenderar?Alltgår skrev:
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Ja skottkära, är aldrig fel. Vi hade en dålig, å en ny. Fick för mig att den dåliga skulle slängas, så jag köpte en ny för 2 kärror är bra att ha tänkte jag. Men när det skulle till tippen, sneglade jag på den dåliga, å kunde inte låta bli att laga den... så nu har jag istället 3 kärror att bruka!Hennke85 skrev:Inköpt igår men monterad idag. Frugan lackade på min gamla trädgårdskärra i tunnplåt som dessutom verkar ha punktering. För många år sedan köpte jag en Ekeby-limousine då jag själv lackat på nyss nämda trädgårdskärra och den har tjänat mig väl så det fick bli en till. Så nu har vi var sin när det ska pysslas i trädgården. En kabelskyffel lär komma väl till pass när det ska grävas ner slang för el, vatten och fiber.[bild]
Jag kan bara inte förstå hur det är möjligt att utföra projekt utan minst 2 stycken samtidigt....
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Jag köpte en på auktion en dewalt, mindre modell. Men den är utmärkt till mitt finsnickeri. Det är ju det du måste fråga dig själv, till vad ska du ha den till, å i så fall har du plats för den?P Pappa1986 skrev:
Just den här omgången kom frånSturmtiger skrev:
https://score-schleifwerkzeuge.de/
De har riktigt bra priser på en del band, framförallt när man köper lite fler. Ibland blir det lite fel i leveransen men de är trevliga och fixar det direkt. Låg frakt på 11 euro.
Fick hem keramiska band från
www.carls.nu
i veckan också. De har sjukt bra pris på dessa (Bora 7) om man köper 30 st eller fler. "Fri" frakt.
Du ställer frågan vid en lite ovanlig tidpunkt då jag nyligen bestämde mig för att göra lite storköp och bunkra upp. Så idag kom också en paket från
http://www.truhlarime.cz/eshop/brusivo/brusne_pasy.html
De är riktigt trevliga och skickade snabbt. Stort sortiment och låga priser, men frakten gick på drygt 500 spänn så jag fick köpa en hel del.
Hobbysnickare
· Hanaskog
· 346 inlägg
Tack du. Carls, har jag testat å kollat på. Men de verkar inte ha min storlek. Den tyska sidan du gav k a n vara intressant..