3 388 904 läst · 16 655 svar
3389k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Har själv bara haft hus och torp sedan 2015 men har insett samma sak. Är lite snål men invigde en ny Bahco igår. Kapade 95x95 stolpar igår och det var nästan som varm kniv i smörSjöhästen skrev:
Ett sextiotal 50x2000 slipband och en ny halvmask. Lite nya band, bland annat kombinationen kork och kiselkarbid i 400 och 600 korn för finish och lite gula Klingspor med korrugerad kant för kontur (läs knivskaft) slipning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 532 inlägg
Gamla fräsar som borde vara New Old Stock.
Även ett par böcker:
Jag har insett om det inte ska bli för dyrt och slösaktigt så måste jag lära mig vässa mina egna tappfräsar, både skären på botten och spiralerna. Den här gubben vet hur man gör det och har byggt utrustning som kan vässa dessa delar och mera (exempel:
). Planerna finns i bok 35 men jag tog bok 38 också på samma gång då den bara var 9 euro. Jag har inte råd med en dedikerad verktygsslip så det blir att fixa eget.
Även ett par böcker:
Jag har insett om det inte ska bli för dyrt och slösaktigt så måste jag lära mig vässa mina egna tappfräsar, både skären på botten och spiralerna. Den här gubben vet hur man gör det och har byggt utrustning som kan vässa dessa delar och mera (exempel:
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Hah nu idag ringde min säljare och i mitten på juli är min maskin beräknad att bli klar.. Dom har inte stängt ner fabriken utan de har minimal bemanning på plats.. Bara några få personer per linje så de lär gå sakta nu.. Blir en lååång sommar iårmowatom skrev:
Ja, det är ju ett bra sätt att få sommaren att kännas längre!
Ett annat sätt är att ansöka om licens på ett jaktvapen i juni. Det ger också en mycket lång sommar. Funkar varje sommar, inte bara i pandemitider.
Ett annat sätt är att ansöka om licens på ett jaktvapen i juni. Det ger också en mycket lång sommar. Funkar varje sommar, inte bara i pandemitider.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg