Stickan56
Anonymiserad 231185 skrev:
Ja,visst får man den känslan ofta:)
just nu vill jag ha en bättre bänkslip än julaskräpet som stått på bänken i 10 år,sneglar på denna Lunaslipen,bra ha grej?
(har även koll på beg arboga på blocket)
[bild]
[länk]
Helt okej maskin. Har en själv.

Stickan

En fin klapp! ;)
Chokladverktyg i presentförpackning på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Tule54 och 6 till
  • Laddar…
Jag åt upp en 5tums sågklinga och fick lite ont i magen faktiskt.

• Gilla
Martin.ke
  • Laddar…
Patrik440
Bahco S9100-WPP från Clas Ohlson
och
Bahco S910 från Jula
Hund ligger mellan två öppna verktygslådor, en Bahco S9100-WPP och en Bahco S910.
Skapa konto

Två uppsättningar av Bahco verktygsset S9100-WPP och S910 i öppnade väskor på grusunderlag.
Skapa konto

/ P

• Gilla
Wirre740 och 4 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Bahco S9100-WPP från Clas Ohlson
och
Bahco S910 från Jula
[bild]
[bild]

/ P
Kanske läge att starta en ”Bahco lådor tråd”!
Flest lådor vinner! :D:D:D:D:D:D:D

• Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
ullberg
ullberg ullberg skrev:
Verktygsinköpet är egentligen gjort men jag får vänta ~2m innan jag faktiskt har allt i handen...

[bild]

/U
inköpet som sådant är redan redovisat i inlägget ovan men först sen igår kan jag visa innehållet i sin helhet:
Adventskalender med verktygstema och utlagda verktyg, bl.a. skruvmejslar och hylsor, framför kalendern.
Skapa konto

Känns som att det ”verkliga värdet” minskar för varje år av deras kalendrar men jag är villig att hänga på mest för att faktiskt ha en adventskalender som jag ser fram emot att öppna!

/U

• Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
Oumbärliga verktyg till höger där! :ok:

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
inköpet som sådant är redan redovisat i inlägget ovan men först sen igår kan jag visa innehållet i sin helhet:
[bild]

Känns som att det ”verkliga värdet” minskar för varje år av deras kalendrar men jag är villig att hänga på mest för att faktiskt ha en adventskalender som jag ser fram emot att öppna!

/U
I år kändes det så, förra året var bra då jag saknade många elmejslar, året dessförinnan var lite av en favorit, särskilt ihop med årets T-hantag
Öppen verktygsväska med sortiment av skruvmejslar, bitssatser och T-handtag på träbord.
Skapa konto

• Gilla
Wirre740 och 6 till
  • Laddar…
Är väl inget verktyg i egentlig mening men det är lika fullt ett inköp till verkstaden...

Vit förstoringslampa på arbetsbänk med inslipad superlins och rosa/lila tonat glas under arbetsljus.
Skapa konto

En liten lampa med förstoringsglas i, i linsen finns en liten "superlins" inslipad med grym förstoring.
(Hela lampan är i vit plast, att överdelen med linsen ser rosa/lila/grå ut är förmodligen ett resultat av olika slags ljuskällor. Lampan belyser sin egen fot som ju är vit på bilden. Alternativt kan inte kameran i iPaden hantera ljusförhållandena riktigt.) En lampaffär i stan ska lägga ner och rear ut allt med 50-70% rabatt så jag fick den för knappa trehundra kr.

Har tydligen kommit upp i en ålder där inte ens läsglasögon alltid räcker till för de minsta texterna eller detaljerna, ett exempel är att kunna läsa av storlek på borr så det här kommer nog att bli en bra assistent. Nu ska lampan bara få sin plats på en bänk vilket är en mindre utmaning. Ev gör jag ett väggfäste till den om det är ett lämpligare alternativ.

//Ronnie

• Gilla
RmK_71 och 9 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
Är väl inget verktyg i egentlig mening men det är lika fullt ett inköp till verkstaden...

[bild]

En liten lampa med förstoringsglas i, i linsen finns en liten "superlins" inslipad med grym förstoring.
(Hela lampan är i vit plast, att överdelen med linsen ser rosa/lila/grå ut är förmodligen ett resultat av olika slags ljuskällor. Lampan belyser sin egen fot som ju är vit på bilden. Alternativt kan inte kameran i iPaden hantera ljusförhållandena riktigt.) En lampaffär i stan ska lägga ner och rear ut allt med 50-70% rabatt så jag fick den för knappa trehundra kr.

Har tydligen kommit upp i en ålder där inte ens läsglasögon alltid räcker till för de minsta texterna eller detaljerna, ett exempel är att kunna läsa av storlek på borr så det här kommer nog att bli en bra assistent. Nu ska lampan bara få sin plats på en bänk vilket är en mindre utmaning. Ev gör jag ett väggfäste till den om det är ett lämpligare alternativ.

//Ronnie
Jag tror att du behöver gå till optikern och prova ut ett par nya glasögon. Tänk på att det där förstoringsglaset aldrig får nås av solljus. Fundera ut placeringen noga. Ett annat tips för oss med sämre syn är att (om man har en iPhone) gå in i inställningarna och aktivera förstorare under menyn hjälpmedel då kan man få fram ett bra hjälpmedel genom att trycka tre gånger på hemknappen. Det är möjligt att motsvarande funktion finns i androidtelefoner.

Edit: jag såg nu att den har ett lock. Har du tänkt på att den ser ut som en toalettstol? (What has been seen cannot be un-seen)

• Gilla
  • Haha
Kim Gyllenhorn och 8 till
  • Laddar…
Tack för tipset om mobilhjälpmedel, @mattiasp, ska kollas!

Vad gäller utseendet på grunkan var det faktiskt det som fick mig att tveka, trots behovet och det attraktiva priset; skitdesign helt enkelt. ;)

//Ronnie

• Gilla
vanpire och 1 till
  • Laddar…
Två komponenter på en träyta, en är en svart panel med knappar och ikoner, den andra ett grönt manuellt manöverdon.
Skapa konto
Uppgraderar dammsugaren till det det nya decenniumet.

• Gilla
Härryda2015 och 2 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Ett annat tips för oss med sämre syn är att (om man har en iPhone) gå in i inställningarna och aktivera förstorare under menyn hjälpmedel då kan man få fram ett bra hjälpmedel genom att trycka tre gånger på hemknappen. Det är möjligt att motsvarande funktion finns i androidtelefoner.

Edit: jag såg nu att den har ett lock. Har du tänkt på att den ser ut som en toalettstol? (What has been seen cannot be un-seen)
Det där borde banne mig utses till årets bästa tips! :D

• Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Ett annat tips för oss med sämre syn är att (om man har en iPhone) gå in i inställningarna och aktivera förstorare under menyn hjälpmedel då kan man få fram ett bra hjälpmedel genom att trycka tre gånger på hemknappen. Det är möjligt att motsvarande funktion finns i androidtelefoner.
Håller med mexitegel om att det borde utses till årets bästa tips! :D
Bästa tipset jag någonsin har fått till mobilen hittils! Nu slipper jag leta efter förstoringsglas när jag ska läsa storlek på borr och gängtappar mm:D(y)

• Gilla
mattiasp och 1 till
  • Laddar…
Efter oräkneliga psykbryt över den ena billiga snörslån efter den andra (Stanley, Biltema, osv) de senaste tio åren, har jag idag äntligen tagit mig i kragen och skaffat en Hultafors CLP30 istället. Fåse hur det funkar...

• Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.