3 337 401 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 122 inlägg
På tal om trelleborgska, lyckades få ut och resa pressen utan någon baxarsekt, den lille praktikanten bestämde sig för att baxa huvudkudde var roligare så jag fick göra det själv.
(Och vill någon lära sig en massa lokala ord så kan jag hänvisa till min farmor och farfar som kan snacka så att jag inte förstår)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Och vill någon lära sig en massa lokala ord så kan jag hänvisa till min farmor och farfar som kan snacka så att jag inte förstår)
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Vad gör han för förbättring? Jag har några aluknektar som jag inte använder längre, tyckte största problemet var att profilen böjde sig under belastning vilket jag ser som svårt att förbättra.erikssonandreas skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Aha. Ja det verkar ju smart. Gör han det dessutom jättesnabbt? "While all others start running for their top of the line clamps I have already filled mine with wood and glued up 40 table tops"Frustrator skrev:
....ja jag tycker den gubben kan va lite dryg emellanåt.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Tror inte han filmat det, är bara en fyrkantig bit trä han bankar inOla C skrev:
Ja, man får kika på hans grejer med måtta, lätt att få överdos.
Resonemanget jag gör i inlägget nedan är tillämpligt i det här fallet också. Aluminium har en E-modul på ca 80 GPa.
https://www.byggahus.se/forum/threads/styvare.355996/#post-3448089
Tvingen kommer med Sellers behandling alltså inte att bli märkbart styvare. Jag hade fyra sådana tvingar. Jag minns inte om de fick gå till återvinningen eller om de hamnade vid sommarstället.
https://www.byggahus.se/forum/threads/styvare.355996/#post-3448089
Tvingen kommer med Sellers behandling alltså inte att bli märkbart styvare. Jag hade fyra sådana tvingar. Jag minns inte om de fick gå till återvinningen eller om de hamnade vid sommarstället.
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Spännande! Så då är det bara ren placeboeffekten att de känns mer gedigna med trä i (kanske för att de blir märkbart tyngre av trät, är ju rätt tunt gods i de där tvingarna)mattiasp skrev:Resonemanget jag gör i inlägget nedan är tillämpligt i det här fallet också. Aluminium har en E-modul på ca 80 GPa.
[länk]
Men om godset är tunt så skulle väl trät kunna fylla en funktion som avstyvning av sidorna? Det förutsätter ju iofs att man kan förhindra att sidorna buktar ut också, och inte bara in.mattiasp skrev:Resonemanget jag gör i inlägget nedan är tillämpligt i det här fallet också. Aluminium har en E-modul på ca 80 GPa.
[länk]