Tyvärr inte ett Inköp, då det har utgått ur sortimentet, Men då det var tänkt som ett Inköp så jag tar friheten att ställa frågan här.

Då jag tyckte detta var en av Julas absolut bästa pryl så är jag nu på jakt efter en ersättare. Någon som har ett tips?
Flerpack med färgkodade kilformade plastdistanser för byggprojekt, med pris och produktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ola C Ola C skrev:
Najs, hunnit provköra nåt?
Nu har jag provsågat lite! Mycket nöjd än så länge. Min enda oro var att ett enda hjul inte riktigt skulle räcka att hålla ordentligt, men det gör det absolut. Funkar mycket bra med en tunnare påskjutare (tunnare än ämnet man sågar).

Känns som att jag får betydligt renare såglinje. Har trott att mina (om än nästan osynliga) sågmärken har berott på några hundradelars vobbel i klingan men de verkar ha försvunnit helt nu när jag användare denna. Har dessutom tidigare haft en tendens att ämnet råkar vrida sig aningens lite på väg ut på baksidan och att änden på ämnet på så vis touchar bakkant av sågklingan, den risken är helt borta nu!

• Gilla
atomlab och 4 till
  • Laddar…
En "måste ha"maskin och ett par långa tvingar till att limma pinnstolar med
Bosch verktygslåda öppen med innehåll och par röda tvingar på arbetarbänk.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 8 till
  • Laddar…
K
Köpte en beggad Montolit och investerade i en ny trissa.. Det är barnsligt lätt att knäcka granitkeramik..

Brottet blir väldigt fint närmast emaljen men kan bli lite vågigt/ojämt/buligt i godset, kräver lite putsning om man skall ha minimala fogar. Säkert handhavandefel från min sida. Kanske @nino har tips eller komplement av verktyg för att putsa granitkeramik.

• Begagnad Montolit-kakelskärare på betonggolv med nya trissan, keramikbitar och verktyg runtomkring.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Nej det här jag tyvärr inte, tror det skulle sig mellan olika plattor / fabrikat.
Brukar ta baksidan av en platta och slipa av det vassaste

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Blev ett litet verktygsskåp, bottendelen är beställd då den inte fanns i lager. [bild]
Idag blev underdelen hämtad Stor verktygslåda i kartong packad i en trång bilskuff bland diverse verktyg och utrustning.
Skapa konto
, tur att min lilla bil inte är såå liten.

• Gilla
john.h och 4 till
  • Laddar…
Anders 1920-tal
bulleribock bulleribock skrev:
Inte direkt verktyg, men hjul till ett kommande Sysport/MFT-bygge.
Jag vill få en verktygsförvaring kombinerat med arbetsbänk som kan rullas omkring i verkstan.
[bild]
Fint! Varifrån beställde du?

S smurfen72 skrev:
I dag räknas inte totalvikten på släpen man kan få dra en vagn med hög totalvikten med en mindre bil om vagnen inte är max lastad och även bilens last påverkar har jag för mig.
Om du har BE behöver du inte bry dig om totalvikten utan det är bruttovikten som är intressant.
Om du däremot har B eller utökat får du aldrig ha högre totalvikt än du får dra med den aktuella bilen.
Korkade regler egentligen, det rätta enligt mig hade varit att alla som ska köra släp ska ha släpkort

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
G Grävkalle skrev:
Om du har BE behöver du inte bry dig om totalvikten utan det är bruttovikten som är intressant.
Om du däremot har B eller utökat får du aldrig ha högre totalvikt än du får dra med den aktuella bilen.
Korkade regler egentligen, det rätta enligt mig hade varit att alla som ska köra släp ska ha släpkort
Nja, om man bara har B så får man köra med släp som har högre totalvikt än vad bilen tillåter _om_ totalvikten på släp+bil inte överstiger 3,5 ton samt att man inte har högre bruttovikt på släpet än vad bilen tillåter.

Exempelvis om du har en bil som väger 1500kg(total) som får lov att dra 1000kg på kroken så får du lov att köra med ett släp som väger 1500kg(total) om du bara lastar det så att bruttovikten blir max 1000kg på släpet.

Finns tydligen på eBay.

Skärmdump av eBay-sidan som visar olika verktygshjul och priser på en sökning för POWERTEC 17000 Caster Kit.
Skapa konto

ullberg
Fyllde på 12v-sortimentet:

Bosch 12v slagskruvdragare i förvaringsväska.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
RmK_71 och 9 till
  • Laddar…
Efter en liten brandincident fick jag med mig en lasergravyr hem idag. Hade förhoppningar på att kunna renovera men den verkar tyvärr vara bortom all räddning.

Kanske kan göra något roligt med dom delar som går att rädda, lasern verkar vara oskadd.

• Skadad lasergravyrmaskin med tecken på brand och smältning på ovansidan.
    Skapa konto
  • Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Fyllde på 12v-sortimentet:

[bild]
Har kollat på den. har ingen "dremel" så det skulle kunna vara ett bra alternativ. Har en Flexiclick skruvdragare och sticksågen i Bosch 12V. Dremel och den lilla tigersågen ligger bra till (för att kapa enklare saker istället för bågfil)

Hade vart kul om de kom med fler grejer i 12V serien.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.