3 355 682 läst · 16 552 svar
3356k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Tyvärr inte ett Inköp, då det har utgått ur sortimentet, Men då det var tänkt som ett Inköp så jag tar friheten att ställa frågan här.
Då jag tyckte detta var en av Julas absolut bästa pryl så är jag nu på jakt efter en ersättare. Någon som har ett tips?
Då jag tyckte detta var en av Julas absolut bästa pryl så är jag nu på jakt efter en ersättare. Någon som har ett tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag provsågat lite! Mycket nöjd än så länge. Min enda oro var att ett enda hjul inte riktigt skulle räcka att hålla ordentligt, men det gör det absolut. Funkar mycket bra med en tunnare påskjutare (tunnare än ämnet man sågar).Ola C skrev:
Känns som att jag får betydligt renare såglinje. Har trott att mina (om än nästan osynliga) sågmärken har berott på några hundradelars vobbel i klingan men de verkar ha försvunnit helt nu när jag användare denna. Har dessutom tidigare haft en tendens att ämnet råkar vrida sig aningens lite på väg ut på baksidan och att änden på ämnet på så vis touchar bakkant av sågklingan, den risken är helt borta nu!
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Köpte en beggad Montolit och investerade i en ny trissa.. Det är barnsligt lätt att knäcka granitkeramik..
Brottet blir väldigt fint närmast emaljen men kan bli lite vågigt/ojämt/buligt i godset, kräver lite putsning om man skall ha minimala fogar. Säkert handhavandefel från min sida. Kanske @nino har tips eller komplement av verktyg för att putsa granitkeramik.
Brottet blir väldigt fint närmast emaljen men kan bli lite vågigt/ojämt/buligt i godset, kräver lite putsning om man skall ha minimala fogar. Säkert handhavandefel från min sida. Kanske @nino har tips eller komplement av verktyg för att putsa granitkeramik.
Anders 1920-tal
Medlem
· Karlskrona
· 218 inlägg
Anders 1920-tal
Medlem
- Karlskrona
- 218 inlägg
Om du har BE behöver du inte bry dig om totalvikten utan det är bruttovikten som är intressant.S smurfen72 skrev:
Om du däremot har B eller utökat får du aldrig ha högre totalvikt än du får dra med den aktuella bilen.
Korkade regler egentligen, det rätta enligt mig hade varit att alla som ska köra släp ska ha släpkort
Nja, om man bara har B så får man köra med släp som har högre totalvikt än vad bilen tillåter _om_ totalvikten på släp+bil inte överstiger 3,5 ton samt att man inte har högre bruttovikt på släpet än vad bilen tillåter.G Grävkalle skrev:Om du har BE behöver du inte bry dig om totalvikten utan det är bruttovikten som är intressant.
Om du däremot har B eller utökat får du aldrig ha högre totalvikt än du får dra med den aktuella bilen.
Korkade regler egentligen, det rätta enligt mig hade varit att alla som ska köra släp ska ha släpkort
Exempelvis om du har en bil som väger 1500kg(total) som får lov att dra 1000kg på kroken så får du lov att köra med ett släp som väger 1500kg(total) om du bara lastar det så att bruttovikten blir max 1000kg på släpet.
Jag köpte dem härAnders 1920-tal skrev:
https://www.amazon.de/POWERTEC-17000-Werkbank-Caster-Kit-4-Stück/dp/B00SX3T2LO
Men de verkar vara slut där
Efter en liten brandincident fick jag med mig en lasergravyr hem idag. Hade förhoppningar på att kunna renovera men den verkar tyvärr vara bortom all räddning.
Kanske kan göra något roligt med dom delar som går att rädda, lasern verkar vara oskadd.
Kanske kan göra något roligt med dom delar som går att rädda, lasern verkar vara oskadd.
Har kollat på den. har ingen "dremel" så det skulle kunna vara ett bra alternativ. Har en Flexiclick skruvdragare och sticksågen i Bosch 12V. Dremel och den lilla tigersågen ligger bra till (för att kapa enklare saker istället för bågfil)ullberg skrev:
Hade vart kul om de kom med fler grejer i 12V serien.