3 392 623 läst · 16 664 svar
3393k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Smide står ju självklart också på min att-göra lista. Och jag måste ju ändå bygga mig en smedja nu för att kunna hysa skruvstädet så det är väl bara att köra igång.P Pysslarn skrev:
Just detta exemplar är för mig själva definitionen på ett skruvstäd och har funnits med hela mitt liv. Det dröjde länge innan jag förstod att det även fanns andra (och mindre) modeller. Detta satt nämligen i morfars verkstad på sommarstället som mina föräldrar sedermera tog över. När stället nu skulle säljas och vi pratade om vad som skulle tas med därifrån så var skruvstycket det första (och enda) jag absolut ville ha.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Varför inte?C Chrally skrev:
DRC har ju sin råstyrka och fyra växlar vilket är perfekt vid borrning och långa skruv.
C18 känns som perfekt för finlir men ändå kraftfullare än CXS, möjlighet för excenterchuck med fastfix osv. En CXS på steroider liksom, tror jag, den är otestad.
CXS är ju perfekt format, men ibland räcker den tyvärr inte till.
DRC är ju för gips, trall osv.
Så är det bra med flera vid försänkning, borrning eller om man får hjälp av sambo, pappa osv.
För övrigt har jag en knackis och skruvdragare från Dewalt också, dock så började den ryka vid lite långa skruv och då vi renoverar lite ”lätt” så ville jag inte bli stående utan och köpte DRCn.
Även en mutterdragare från Hitachi finns, men den används inte på bygget
Aldrig fel med massa maskiner, men jag har iaf bara behov av 2 skruvdragare, en liten med låg vikt 12V till småjobb och en 18V till allt annatrichardtenggren skrev:Varför inte?
DRC har ju sin råstyrka och fyra växlar vilket är perfekt vid borrning och långa skruv.
C18 känns som perfekt för finlir men ändå kraftfullare än CXS, möjlighet för excenterchuck med fastfix osv. En CXS på steroider liksom, tror jag, den är otestad.
CXS är ju perfekt format, men ibland räcker den tyvärr inte till.
DRC är ju för gips, trall osv.
Så är det bra med flera vid försänkning, borrning eller om man får hjälp av sambo, pappa osv.
För övrigt har jag en knackis och skruvdragare från Dewalt också, dock så har den skruvdragaren rykt tidigare och då vi renoverar lite ”lätt” så ville jag inte bli stående utan och köpte DRCn.
Även en mutterdragare från Hitachi finns, men den används inte på bygget
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 600 inlägg
Ja, skickade "förlåt" till den bättre hälften som svarade "vad har du nu köpt?"Frustrator skrev:
(Svarar här för att inte fylla blocketfynd-tråden)
Sneekpeek på hur bilen ser ut:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder