13th Marine 13th Marine skrev:
Ja, skickade "förlåt" till den bättre hälften som svarade "vad har du nu köpt?"

(Svarar här för att inte fylla blocketfynd-tråden)

Sneekpeek på hur bilen ser ut:
[bild] [bild]
Går fint att gömma hos mig så länge :)

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Dagens inköp:

Bosch GST 12V-70 Sticksåg 12V

Smidig liten sak. Har redan en GST 90E men den har ju sladd. Det är ju krångligt ;)

• Gilla
Peter_Nilsson och 3 till
  • Laddar…
W Willewonka skrev:
Bitsen hade fastnat så fick köpa den för en symbolisk summa. Ca 1.5h senare var bitsen ur och maskinen ihopsatt. Ser knappt använd ut heller.. Nr 5 i 18v makitaparken.
Är knappt använd, köpt förra sommaren och skruvat lite farmarskruv till mitt vedskjul. Fick du skruva isär den mer för att få loss bitsen?

richardtenggren richardtenggren skrev:
Brukar räcka att byta håll, dvs fastnar bitsen när man drar åt, så backar man några slag. 1/4” verkar inte vara så lämpligt på slagskruvdragare då dessa kantrar och fastnar.
Antog att han redan testat detta. Få loss bitsen tog bara 5 min de va att få ihop maskinen igen som tog tid.. va mycket sladdar som skulle hitta rätt plats igen

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
Är knappt använd, köpt förra sommaren och skruvat lite farmarskruv till mitt vedskjul. Fick du skruva isär den mer för att få loss bitsen?
Fick ta isär hela låsningen till bitsen, små kulor och fjäder.. pilligt.. sen skriva fast i skruvstädet och banka ordentligt med hammaren.

W Willewonka skrev:
Fick ta isär hela låsningen till bitsen, små kulor och fjäder.. pilligt.. sen skriva fast i skruvstädet och banka ordentligt med hammaren.
Skönt att veta att det va så pilligt för då hade jag ändå inte klarat av det med nån reda. Testade även jag i skruvstädet men bara genom att spänna fast bitsen och dra/rycka vad jag orkade.

Nu!

Idag fick jag nöjet att hämta upp denna fantastiska maskin!
Luna NF 130 spånsug i ett verkstadsutrymme redo för användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Luna NF 130 spånsug, nu jäklar kan jag börja spåna!

För att verkligen kunna prova att den funkade skickade säljaren med denna:
Luna NF 130 spånsug samt en Festo CS 70 EB bordsåg med tillbehör och extra klinga i ett verkstadsutrymme.
Skapa konto

En Festo CS 70 EB med en näve tillhörande påhängsvikter (bordsbreddare, bordsförlängare, längdanslag, kapanslag) samt en extra klinga.

Tack till @OverAndOut som tipsade mig om annonsen, jag bjuder gärna på ett par öl vid nästa träff :)

• Gilla
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Blev ett litet verktygsskåp, bottendelen är beställd då den inte fanns i lager. Svart Cocraft-verktygsskåp med flera lådor på en arbetsbänk, bottendelen saknas.
Skapa konto

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Eftersom jag redan var i farten. Så beställde jag 2x3.0Ah batteri + GAL 12V-40 laddare för 1119 SEK. De hade sänkt priset för detta kittet från 2295 SEK. Batterier är ju bra och en extra laddare är ju inte fel.

Nu får det kanske bli fler 12V prylar. Gillar den smidiga storleken och små batterier. Inte lika klumpiga som 18V dito. Men NU får jag hålla i slantarna. hehe..

Ibland blir jag lite impulsiv när jag ser ett bra pris...

• Gilla
FreQa och 1 till
  • Laddar…
RmK_71 RmK_71 skrev:
Eftersom jag redan var i farten. Så beställde jag 2x3.0Ah batteri + GAL 12V-40 laddare för 1119 SEK. De hade sänkt priset för detta kittet från 2295 SEK. Batterier är ju bra och en extra laddare är ju inte fel.

Nu får det kanske bli fler 12V prylar. Gillar den smidiga storleken och små batterier. Inte lika klumpiga som 18V dito. Men NU får jag hålla i slantarna. hehe..

Ibland blir jag lite impulsiv när jag ser ett bra pris...

Instämmer med föregående talare! Så brukar det gå när inte haspen är på!

Kan man ha för mycket skenor och klingor?

• Cirkelsågsklinga och skenor från märket Festool ligger på en kartong.
    Skapa konto
  • Gilla
bulleribock och 4 till
  • Laddar…
Blev ett litet inköp under USA resan. Jessem Clear-Cut!
Jessem Clear-Cut precisionstillbehör för träbearbetning inköpt i USA, installerat på en arbetsbänk.
Skapa konto
Jessem Clear-Cut rullstyrning för träbearbetning monterad på en fräsbordsskena.
Skapa konto

• Gilla
Anders 1920-tal och 8 till
  • Laddar…
ullberg
Verktygsinköpet är egentligen gjort men jag får vänta ~2m innan jag faktiskt har allt i handen...

Illustration av tomten på en motorsläde med verktygslådor i julklappsäck, Wera-varumärke synligt.
Skapa konto

/U

• Gilla
VidarH och 5 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Blev ett litet inköp under USA resan. Jessem Clear-Cut!
[bild] [bild]
Najs, hunnit provköra nåt?

Ola C Ola C skrev:
Najs, hunnit provköra nåt?
Nej, inte än. Kom hem för mindre än ett dygn sen och allt jag mustade med idag var att skruva dit den.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.