Köpte denna för 649 kr på byggmax i går. Det är ju inte Festool direkt men den kanske håller till mina projekt.

• PowerPlus omrörare och dess förpackning som köptes för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Brännis Brännis skrev:
Köpte denna för 649 kr på byggmax i går. Det är ju inte Festool direkt men den kanske håller till mina projekt.
Bra tips! Min köpt på Bauhaus med vanlig chuck, lossnar hela tiden. Tyvärr den enda de hade inne då...

T Thullen skrev:
En Makita AF505N för 659kr på Bauhaus med prisgaranti, tack Duabhuset!
[bild]
Blev inspirerad och stack till Bauhaus på lunchen.

• Kartong med Makita AF505N spikpistol inför byggprojekt i ett rum under renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Thullen och 8 till
  • Laddar…
Tovekofot i gott skick för 95 spänn.
En braatthagrej...

Tovekofot med blågrön patina på en träyta, till salu för renoveringsarbete.
Skapa konto

• Gilla
Toddbertuzzi och 8 till
  • Laddar…
Ett sortiment av Knipex verktyg inklusive en hovtång, Cobratång och avbitartång med röda handtag på träbakgrund.
Skapa konto

De här har jag saknat länge .. Toolab typ 800:- hovtång, cobran och avbitartången i samma pack, var prisvärda tycker jag.

• Gilla
Tule54 och 1 till
  • Laddar…
Brännis Brännis skrev:
Jag köpte en liknande Do it basic från jem och fix för typ fem år sedan. Har hållit hur bra som helst. Kostade då 300:- på erbjudande.

• Gilla
Brännis
  • Laddar…
Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
En födelsedagspresent till mig själv:
Halva priset på K-rauta. Köpte med lite bandad spån- och gipsskruv. Har förstått att det kan behövas lite träning för att få till tekniken. Ser fram emot att testa.
Slog till på en likadan fast på Bauhaus med deras prisgaranti blev det 1320kr!

• Gilla
Bödvar McOlsson
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Pga diagonaldragning av skorstenen villhöver man ha en dammsugare när man rensar pipan. ROI till 100% på första användningen. 100spänn för att få den på måndag istället för fredag var det ju lätt värt. Blev en förlängningsslang till grovisen också, 3,5m.

[bild]
Hur funkar den till askan?
Skulle behöva en bra grovis till pannhuset för att suga runt pannan men även dammsuga golvet etc därinne.
Har en billig dedikerat ask-sug men den är helt värdelös.

Jag vet inte riktigt ännu. Den kom igår så jag har bara sugit lite i kaminen. Kan testa lite i grillen och se om det lovar något...

Det är ju samma maskin som en AD2 men med hjul och längre slang, och golvmunstycke. Känns iaf rätt rejäl på kärcher-vis, som en vanlig wd6 grovis.

Nämen! Öppen elcentral med synlig isolering och en t-vinkel linjal i förgrunden.
Skapa konto

• Gilla
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
Är de en regulator till en hönsatrappa? :thinking:

Frustrator Frustrator skrev:
Nämen![bild]
Lämpliga former, nu kan du ta din verkstads-tetris till nästa nivå!

• Gilla
Kim Gyllenhorn
  • Laddar…
j.erkers
En stor och en liten...
Två Bosch verktyg, en större borrhammare och en mindre skruvdragare, i en verktygslåda.
Skapa konto

• Gilla
niklasn och 11 till
  • Laddar…
Har just hämtat en Blomqvist 600. Tack vare snabbt tips från både Frustrator och OlaC hann jag bli först på denna.

Frustrators tips kom något före i och med att han följer Blockets verktygsannonser linjärt. Själv har jag trappat ned till 2 ggr/dag.

Hur som helst ska det bli kul med lite större svarv. I och med detta blir det lite ombygge av verkstan för att optimera ytorna.

En Blomqvist 600 svarv på ett arbetsbord med tillbehör och verktyg ordnade på en bit träpanel.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 18 till
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Har just hämtat en Blomqvist 600. Tack vare snabbt tips från både Frustrator och OlaC hann jag bli först på denna.

Frustrators tips kom något före i och med att han följer Blockets verktygsannonser linjärt. Själv har jag trappat ned till 2 ggr/dag.

Hur som helst ska det bli kul med lite större svarv. I och med detta blir det lite ombygge av verkstan för att optimera ytorna.

[bild]
Perfekt, då kan jag köpa din gamla! Om du inte ska ha den som reserv..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.