3 376 617 läst · 16 626 svar
3377k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 597 inlägg
Min gamla trotjänare, en Milwaukee C18 PD, brann upp för några veckor sedan så jag har klurat länge på en ny 18-voltare. Snöade in på Bosch GSR 18V-60 FC, med flera chuckar, men velade då den var så infernaliskt dyr, runt 7000 i Sverige och runt 5000 från Tyskland. Lyckligtvis ramlade jag över den här kampanjen istället:
GSR 18V-60 C + GBH 18V-20 + 2 5Ah batterier och laddare för 4299 från DUAB-huset!
Betydligt bättre med en separat borrhammare (med nästan dubbla styrkan), och vinkel/offset-chuck har jag ju faktiskt redan på min 12-voltare!
GSR 18V-60 C + GBH 18V-20 + 2 5Ah batterier och laddare för 4299 från DUAB-huset!
Betydligt bättre med en separat borrhammare (med nästan dubbla styrkan), och vinkel/offset-chuck har jag ju faktiskt redan på min 12-voltare!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
Enda nackdelen är att de är olämpligt stora med flapdisk eller övrigt slipande med ø125.K KjellTimell skrev:
Köpte AEGs variant för att den är lite smäckrare, sett att Festool kör med samma design med. Känns dock inte lika lättlossad som Bosch.
Du behöver träna på att googla priser.....jag köpte min gsr fc för 350eur med alla chuckar...S scim skrev:Min gamla trotjänare, en Milwaukee C18 PD, brann upp för några veckor sedan så jag har klurat länge på en ny 18-voltare. Snöade in på Bosch GSR 18V-60 FC, med flera chuckar, men velade då den var så infernaliskt dyr, runt 7000 i Sverige och runt 5000 från Tyskland. Lyckligtvis ramlade jag över den här kampanjen istället:
[bild]
Tro mig, jag har gjort min research och bland annat läst din tråd, och jag gjorde ett försök att köpa därifrån men de säljer inte till andra länder längre. Det gällde även andra webbshopar som jag beställt från tidigare, och då stack priset iväg uppåt långt över något som var i närheten av dealen på duabhuset.MathiasS skrev:
Synd. Undrar om det är tillverkarna som tvingar butikerna att sälja lokalt....S scim skrev:Tro mig, jag har gjort min research och bland annat läst din tråd, och jag gjorde ett försök att köpa därifrån men de säljer inte till andra länder längre. Det gällde även andra webbshopar som jag beställt från tidigare, och då stack priset iväg uppåt långt över något som var i närheten av dealen på duabhuset.