2st Arboga slipmaskiner.

Två Arboga slipmaskiner i en verkstad med verktygstavla i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
RmK_71 och 10 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Inte så mycket verktyg men väl ett trädgårdsredskap! Efter som ölbryggningen gick åt skogen tänkte jag testa att göra cider.
Det där kan vara en av de smartaste lösningarna på mustpress jag sett

• Gilla
johel572
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Perfekt, då kan jag köpa din gamla! Om du inte ska ha den som reserv..
Har inte tänkt ha två:p så du får köpa den, tror dock att den är lite för liten för dig (Emco 5).

% #^%###%#5 skrev:
Det där kan vara en av de smartaste lösningarna på mustpress jag sett
Frukt-/bärpress i arbete med juice som rinner ner i en hink, med en katt som observerar processen.
Skapa konto

Fungerar riktigt bra med minimal (nåja) ansträngning.

• Gilla
nanowire
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Fungerar riktigt bra med minimal (nåja) ansträngning.
Vad är det för perforerad plåt du använt?

Jag har inte gjort den själv. Köpte den från Estland. Väldigt välbyggd faktiskt.

j.erkers
johel572 johel572 skrev:
Jag har inte gjort den själv. Köpte den från Estland. Väldigt välbyggd faktiskt.
Länk?!?

Min gamla trotjänare, en Milwaukee C18 PD, brann upp för några veckor sedan så jag har klurat länge på en ny 18-voltare. Snöade in på Bosch GSR 18V-60 FC, med flera chuckar, men velade då den var så infernaliskt dyr, runt 7000 i Sverige och runt 5000 från Tyskland. Lyckligtvis ramlade jag över den här kampanjen istället:

thumbnail.php
GSR 18V-60 C + GBH 18V-20 + 2 5Ah batterier och laddare för 4299 från DUAB-huset!

Betydligt bättre med en separat borrhammare (med nästan dubbla styrkan), och vinkel/offset-chuck har jag ju faktiskt redan på min 12-voltare!

• Gilla
Huzzbutt och 6 till
  • Laddar…
K
Var så billig på Amazon, så den fick åka med när jag ändå skulle beställa annat.

• Bosch skruvbitshållare och förpackning på betonggolv.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
K KjellTimell skrev:
Var så billig på Amazon, så den fick åka med när jag ändå skulle beställa annat.
Enda nackdelen är att de är olämpligt stora med flapdisk eller övrigt slipande med ø125.

Köpte AEGs variant för att den är lite smäckrare, sett att Festool kör med samma design med. Känns dock inte lika lättlossad som Bosch.

S scim skrev:
Min gamla trotjänare, en Milwaukee C18 PD, brann upp för några veckor sedan så jag har klurat länge på en ny 18-voltare. Snöade in på Bosch GSR 18V-60 FC, med flera chuckar, men velade då den var så infernaliskt dyr, runt 7000 i Sverige och runt 5000 från Tyskland. Lyckligtvis ramlade jag över den här kampanjen istället:

[bild]
GSR 18V-60 C + GBH 18V-20 + 2 5Ah batterier och laddare för 4299 från DUAB-huset!

Betydligt bättre med en separat borrhammare (med nästan dubbla styrkan), och vinkel/offset-chuck har jag ju faktiskt redan på min 12-voltare!
Du behöver träna på att googla priser.....jag köpte min gsr fc för 350eur med alla chuckar...

MathiasS MathiasS skrev:
Du behöver träna på att googla priser.....jag köpte min gsr fc för 350eur med alla chuckar...
Tro mig, jag har gjort min research och bland annat läst din tråd, och jag gjorde ett försök att köpa därifrån men de säljer inte till andra länder längre. Det gällde även andra webbshopar som jag beställt från tidigare, och då stack priset iväg uppåt långt över något som var i närheten av dealen på duabhuset.

S scim skrev:
Tro mig, jag har gjort min research och bland annat läst din tråd, och jag gjorde ett försök att köpa därifrån men de säljer inte till andra länder längre. Det gällde även andra webbshopar som jag beställt från tidigare, och då stack priset iväg uppåt långt över något som var i närheten av dealen på duabhuset.
Synd. Undrar om det är tillverkarna som tvingar butikerna att sälja lokalt....

Björn Melander Björn Melander skrev:
Har inte tänkt ha två:p så du får köpa den, tror dock att den är lite för liten för dig (Emco 5).
Jag kan nog också vara intresserad av din svarv om du ska sälja den!

Fick hem dessa fina maskiner!
Provkört lite och helnöjd än så länge!

• Ny cirkelsåg från Panasonic i ett svart förvaringsfodral bredvid tre förpackade sågklingor.
    Skapa konto
  • Två nya elektriska verktyg, en cirkelsåg och sticksåg, uppackade och placerade i sin formgjutna väska.
    Skapa konto
  • Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.