A axel_n skrev:
Länge velat vara med i Arboga klubben och idag kom chansen.

[bild]

Grattis!

Väntar fortfarande på min tur. ;)
//Ronnie

"Råkade" klicka hem lite grejer på lunchen idag :D Nyinköpta verktyg, inklusive en Makita borrskruvdragare, batterier och Bahco-mejslar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
RmK_71 och 6 till
  • Laddar…
Snabb leverans!

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
A axel_n skrev:
Länge velat vara med i Arboga klubben och idag kom chansen.

[bild]
Åhhhh, just en sån står överst på min önskelista. Hur mycket fick du ge?

Nya verktyg på ett bord, inklusive tre olika saxar med röda och gröna handtag, blå borrkronor och en gul verktygspenna.
Skapa konto

Förra veckans uppdatering av verktygsförrådet. Saxarna var en värdig ersättare av mina biltemasaxar som mest gjorde mig förbannad.

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
[bild]

Förra veckans uppdatering av verktygsförrådet. Saxarna var en värdig ersättare av mina biltemasaxar som mest gjorde mig förbannad.
Instämmer med föregående talare! Gjorde samma uppdatering på saxarna före jul. Nu går det att klippa plåt!

Hennke85 Hennke85 skrev:
[bild]

Det diskuteras mycket här på byggahus om vilka som är de bästa vektygen. Kanske dax för en tråd med verktygen som absolut ska undvikas?
Vissa billiga plåtsaxar håller jag med dig om är nära nog värdelösa och det finns nog många fler exempel på verktyg som aldrig borde tillverkats.

• Gilla
Björn Melander och 5 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Det diskuteras mycket här på byggahus om vilka som är de bästa vektygen. Kanske dax för en tråd med verktygen som absolut ska undvikas?
Vissa billiga plåtsaxar håller jag med dig om är nära nog värdelösa och det finns nog många fler exempel på verktyg som aldrig borde tillverkats.
Starta en tråd om det! Jag har en del input. Det första hatobjektet är den typ av hålsågar som kommer med ett gäng koncentriska blad.

• Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Skulle det inte vara bättre med en tråd om bara bra verktyg?;)

nanowire nanowire skrev:
Kanske dax för en tråd med verktygen som absolut ska undvikas?.
Tycker det är en mycket bra idé! En slags "Svarta listan" för verktyg och maskiner där man seriöst och sakligt redogör för på vilka punkter ett verktyg inte gör jobbet eller ger ett sämre reultat än ett verktyg från en annan tillverkare skulle göra.

Det är ju bl a för att det saknas någon form av samlade och systematiserade recensioner och omdömen som tillverkare som tidigare gjort bra produkter fortfarande kan sälja trots att de sänkt kvaliteten. Man lever på sitt gamla renommé och kortsiktiga vinster går först.

Jag tror dessutom att det vore en tillgång för Byggahus.se att det finns en sådan "databas" på forumet...
//Ronnie

Tillägg:
Såg precis tråden "Verktyg som aldrig borde tillverkats" och förstår att nanowire gick från tanke till handling; bra!

Nu hoppas jag bara att vi gemensamt kan hålla den ren och snygg så inte inlägg av typen "Allt som Ryobi tillverkar" hamnar där bara för att man själv föredrar Makita eller har dåliga erfarenheter från en enstaka maskin. (Den maskinen kan man ju ändå varna för.)

Kanske skulle trådrubriken vara "Verktyg och maskiner som aldrig borde tillverkats"?

Redigerat:
  • Gilla
Björn Melander och 4 till
  • Laddar…
Finns det någon tråd om vilka lågprisgrejer som beter dig som de dyrare grejerna?

• Gilla
LoweW
  • Laddar…
VidarH VidarH skrev:
Finns det någon tråd om vilka lågprisgrejer som beter dig som de dyrare grejerna?
Finns det några?

Fått hem en Bosch GLL 3-80p med lboxx och lite tillbehör som jag ropade hem på tradera för 1500pix. Känns som ett bra steg upp från min gll 2-15. :)

• Gilla
bulleribock och 2 till
  • Laddar…
Dagens leverans från motedis. Långt paket på arbetsbänk med verktyg runtomkring, levererat från motedis.
Skapa konto

Aluminiumprofiler och monteringsdetaljer på ett arbetsbord, levererade från Motedis.
Skapa konto

• Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Vad ska du göra med profilerna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.