3 337 969 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Det diskuteras mycket här på byggahus om vilka som är de bästa vektygen. Kanske dax för en tråd med verktygen som absolut ska undvikas?Hennke85 skrev:
Vissa billiga plåtsaxar håller jag med dig om är nära nog värdelösa och det finns nog många fler exempel på verktyg som aldrig borde tillverkats.
Starta en tråd om det! Jag har en del input. Det första hatobjektet är den typ av hålsågar som kommer med ett gäng koncentriska blad.nanowire skrev:
Tycker det är en mycket bra idé! En slags "Svarta listan" för verktyg och maskiner där man seriöst och sakligt redogör för på vilka punkter ett verktyg inte gör jobbet eller ger ett sämre reultat än ett verktyg från en annan tillverkare skulle göra.nanowire skrev:
Det är ju bl a för att det saknas någon form av samlade och systematiserade recensioner och omdömen som tillverkare som tidigare gjort bra produkter fortfarande kan sälja trots att de sänkt kvaliteten. Man lever på sitt gamla renommé och kortsiktiga vinster går först.
Jag tror dessutom att det vore en tillgång för Byggahus.se att det finns en sådan "databas" på forumet...
//Ronnie
Tillägg:
Såg precis tråden "Verktyg som aldrig borde tillverkats" och förstår att nanowire gick från tanke till handling; bra!
Nu hoppas jag bara att vi gemensamt kan hålla den ren och snygg så inte inlägg av typen "Allt som Ryobi tillverkar" hamnar där bara för att man själv föredrar Makita eller har dåliga erfarenheter från en enstaka maskin. (Den maskinen kan man ju ändå varna för.)
Kanske skulle trådrubriken vara "Verktyg och maskiner som aldrig borde tillverkats"?
Redigerat:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Vad ska du göra med profilerna?