3 337 853 läst · 16 504 svar
3338k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.expondo.se/welbach-aluminiumsvets-tig-ac-dc-digital-200-a-230-v-puls-10020164
Får se hur denna rackare fungerar... En billig AC dc tig med digitalkontroller.
Jag tyckte jag behövde lite bättre hålsågar, eller det var väl egentligen ett hål jag behövde. Upptäckte att Hornbach har Pro-Fit numera och kunde dessutom inte hitta något lägre pris varken här eller i utlandet.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Dom där är bra. Funkar bra även till MDF.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Det går fint att köra gips osv.
Manometer från ebay för att ersätta den söndriga jag har på kompressorn.
Samt dessa som man lägger på borrmaskinen. Nu ska jag väl få fason på alla kalkavlagringar i badrummet, kalkborttagare allena räcker inte.
Samt dessa som man lägger på borrmaskinen. Nu ska jag väl få fason på alla kalkavlagringar i badrummet, kalkborttagare allena räcker inte.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Faktiskt mest att den inte fanns direkt tillgänglig på Hornbach. Å andra sidan innehåller ingen av de två paketen exakt det jag behöver (en av varje storlek då alltså) så jag kommer ändå att behöva komplettera. Men som omväxling tar jag det lite lugnt och köper sedan efterhand de sågar jag behöver.P pleqtiz skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Hämtade hem en liten ejca justersåg jag köpte härom veckan från en slöjdsal som ska flytta. Köpte även en sparsamt körd pelarborr, denna orkade vi dock inte få in i bilen på två man. Fick med en dustcontrol luftrenare.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har du inte redan en Arboga? Det är inte så att du drabbats av samma samlaråkomma som @Frustrator ?Björn Melander skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
@Ola C
Ha ha, jo jag har ju en redan men jag tyckte den här såg så ensam ut där nere i skolans källare så jag förbarmade mig över den.
Jag får se om jag får plats med 2 st, 1 för metall och en för trä. Nya sågen med justerbord + ny större hyvel på ingång minskar helt klart den fria ytan i lokalen. Försöker tänka smart och prioritera det jag använder mest. Incahyveln, träsvarven kommer i alla fall åka ut. Mest troligt en av pelarborrarna också.
Ha ha, jo jag har ju en redan men jag tyckte den här såg så ensam ut där nere i skolans källare så jag förbarmade mig över den.
Jag får se om jag får plats med 2 st, 1 för metall och en för trä. Nya sågen med justerbord + ny större hyvel på ingång minskar helt klart den fria ytan i lokalen. Försöker tänka smart och prioritera det jag använder mest. Incahyveln, träsvarven kommer i alla fall åka ut. Mest troligt en av pelarborrarna också.
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 376 inlägg
Den där luftrenaren jag fick med ska bli kul att testa. Någon som har en sån måntro?