3 337 424 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Det är något så simpelt som en jonsered cs 2240 s, hoppas den är någotsånär, systemet för kedjespänningen har utvecklats i alla fall.
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Räknas en motor som verktyg? Jag har åtminstone köpt en. Har fastnat för Mattihas Wandels alla byggen och är sugen på att bygga en bandsåg, och då behöver man ju en motor. Risken finns att det tar några år innan jag börjar ett eventuellt bygge, men för 30 kronor är det värt att förvara den ett tag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Inget inköp utan ett arv efter svärfar som jag glömt bort. (Ja inte svärfar då alltså.)
Helt plötsligt dök den upp idag när jag utan särskild anledning kollade en låda i källaren.
Det är en svensk hyvel, Esteel, nr 5
Måste erkänna att jag vet inget om den här tillverkaren men lite sökning på forumet indikerar att den inte ska vara helt usel. Inga skador eller rost så det är väl bara att sätta igång och lära sig hyvla nu...
Kanske bör man byta hyvelstålet mot ett kraftigare, det som sitter i är två mm tjockt bara. Snabbslipat men tjockare är väl bättre att hyvla med, eller? Vad tycker expertisen här?
Kul hur som helst att ha en — om än liten — hyvelsamling.
//Ronnie
Helt plötsligt dök den upp idag när jag utan särskild anledning kollade en låda i källaren.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Måste erkänna att jag vet inget om den här tillverkaren men lite sökning på forumet indikerar att den inte ska vara helt usel. Inga skador eller rost så det är väl bara att sätta igång och lära sig hyvla nu...
Kanske bör man byta hyvelstålet mot ett kraftigare, det som sitter i är två mm tjockt bara. Snabbslipat men tjockare är väl bättre att hyvla med, eller? Vad tycker expertisen här?
//Ronnie
Verktygstokig
· Halland
· 7 548 inlägg
Snygg!P Pysslarn skrev:Inget inköp utan ett arv efter svärfar som jag glömt bort. (Ja inte svärfar då alltså.)
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
//Ronnie
Nej du behöver inte byta stål, testa med det du har i först
Tog billigaste på pricerunner vilket i detta fallet var proffsmagasinet. Strax över 10kkr för allt. Inte ett superpris men jag behövde den på kort varsel.FreQa skrev:
Beställde ca 14.30 och hade den på utlämningsstället på morgonen dagen efter!