Present från svärmor. Aldrig kostat på mig några goglasögon tidigare men ser helt klart poängen :love:

Hand håller en 3M-skyddsglasögonförpackning, modell SecureFit 600, med synliga glasögon innanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tobiast och 3 till
  • Laddar…
T
Jag tog faktiskt ett kort på begagnat-grejerna p g a ett skrivprojekt så jag kan ju lägga upp bilden om det är fler nördar som jag som tycker sånt här är roligt.
Grejerna på bänken runt o framför backen. Spiklådorna är staplade i backen under tigersågen och bladen.

Verktyg och byggmaterial på en arbetsbänk inklusive en tigersåg och sorterade spiklådor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 4 till
  • Laddar…
Blev ett inköp idag. Känner enorma vuxenpoäng ramla ner i fickan.

Blåpresenningstäckt bromsad Fogelstad släpvagn parkerad på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bromsat Fogelstad 1000kg.
 
  • Gilla
FreQa och 8 till
  • Laddar…
Beroende på vad du rullar hem på den kan du bli av med de vuxenpoängen lika fort (-:
Det är fantastiskt att ha en släpkärra hemma, jag skulle aldrig komma att fundera på en obromsad.
Bra köp
 
  • Gilla
-druvan och 1 till
  • Laddar…
Nollsummespelet slut!

Jag hade en något brokig samling ”gå bort maskiner” men efter Julas utförsäljning av AEG den senaste tiden har jag renodlat den delan av maskinparken. Den brokiga skaran har hittat nya ägare och jag har fått en mer enhetlig maskinpark för ”gå bort jobb”!

Jula sänkte reapriserna med 50% på AEG i fredags eftermiddag. Jag köpte då lite olika paket och plockade ut dom delar som jag behövde. Jag fick två skruvdragarepaket över och en cirkelsåg.
Dom har jag nu sålt av så uppgraderingen av maskinparken är klar för denna gången.
Resultat:
Ny batteridriven Dyckertpistol.
Ny batteridriven kap/gersåg 254mm med dubbla batteriplatser.
En borr/skruvdragare med slag.
En multimaskin.
En cirkelsåg.
Tre laddare.
Sex kraftfulla 18v batterier som passar till alla maskinerna.
Pris: +-0 = nollsummespelet!
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Avundsjuk på era Jula som jmhar dessa reor. Var på Jula i Malmö och där var max 30% rabatt :)
 
Senaste veckorna har jag köpt på mig en hel del bra o ha maskiner då jag tröttnat på att låna. De maskiner ja köpt är Milwaukee m12 serien,borrskruvdragare med slagfunktion,cirkelsåg,universalkap o borrhammare. Ska köpa sticksåg o ev tigersåg oxå lite längre fram.
 
Köp och köp, mera åt arvshållet. Behöver rustas upp. Hur tusan vet man modell?
En hand visar en orange, använd motorsåg med smuts och slitage som ligger på en brun tygunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gamal orange motorsåg på ett arbetsbord med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Köp och köp, mera åt arvshållet. Behöver rustas upp. Hur tusan vet man modell?
[bild] [bild]
Tror du har en Husqvarna 140 det brukar sitta en märkskylt nära kjedjeoljepåfyllningen men den ser ut att saknas på din såg.
 
  • Gilla
tobiast
  • Laddar…
Inget kastskydd?
Gör dig själv en tjänst och låt bli att använda den, tyvärr
Edit: nu såg jag det.
Testa det ordentligt
 
JLyck JLyck skrev:
Blev ett inköp idag. Känner enorma vuxenpoäng ramla ner i fickan.

[bild]

Bromsat Fogelstad 1000kg.
Kul! Var själv och plockade upp ett släp i Katrineholm igår. Bromsad Tiki från 2006 med flaklängd 275.
Idag hämtade jag paket inköpt via denna sidas köp/sälj. Sågsamlingen snart komplett!
Ett arbetsbord med verktyg, inklusive en röd och svart Milwaukee skruvdragare och annan byggrelaterad utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jimmy85 och 1 till
  • Laddar…
Firman i en grannlokal avvecklar sin byggverksamhet. Säljer ut alla inventarier. Drivor med byggcentraler, stegar, zipup-ställningar och annat som jag inte har användning för. En DeWalt handöverfräs och en dyckertpicka fick jag för 1500. Jag har förvisso redan två sådana handöverfräsar, men har läst någonstans att det inte går att få för många...
En DeWalt handöverfräs och en dyckertpistol på en träbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Låt oss säga förvärvat...
Hittat i grovsopor. Ugnen blir bra till svetspinnarna.
En mindre, begagnad spis med två plattor och ugn, funnen för återanvändning, står på ett golv vid en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mvh Findus
 
  • Gilla
ibkcad och 6 till
  • Laddar…
Förra veckan blev det en rejäl verktygsvagn med öppningsbara luckor på sidorna från Jula.
Dom säljer ut dessa för det ska in en ny färg.
 
  • Röd verktygsvagn med luckor öppna och organiserade verktygslådor och redskap i en garageverkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 3 till
  • Laddar…
F fangalid skrev:
Förra veckan blev det en rejäl verktygsvagn med öppningsbara luckor på sidorna från Jula.
Dom säljer ut dessa för det ska in en ny färg.
Gillar din lboxx till kompressorn. (y)
 
  • Gilla
fangalid
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.