3 337 377 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Verktygstokig
· Dalsland
· 301 inlägg
Åh den är jag grymt sugen på men har flera grovdammsugare sen innan så jag har inte behovet riktigt, men om du skriver hur otroligt bra den var så kan den även hamna hos mig..stigen skrev:
Har du några bilder på bygget?Alltgår skrev:Egentligen inte. Jag har bara använt den med parallellanslaget, som vara skälet till att jag välde just Dewalt. Det sitter där det ska och funkar riktigt bra.
Som nämndes ovan så är däremot vinkelanslaget som följer med lite skrangligt. Men det har jag aldrig haft behov av att använda så för min del är det inget problem.
Köpte också med ett mobilt stativ. Det är riktigt välgjort och kanon om man ska flytta runt sågen. Men just nu håller jag på att bygga en gemensam bänk för sågen och min kap/gersåg för att spara lite plats och alltid kunna ha sågarna uppställda. Hade jag haft mer plats hade jag använt stativet fortsatt, det är riktigt bra som sagt. [bild]
Håller själv på att rita på en egen lösning men det är alltid roligt att se hur andra har gjort.
Så här blev det. Inget fancy men rätt funktionellt och kompakt framförallt. Sågarnas bord är i nivå. Så man har bordsågens bord som upplag åt ämnet man sågar i kapsågen. Behövs mer stöd på höger sida har jag rullstöd.C Chentin skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vid tidigare leveransförseningar från Festool strulade jag till det och beställde två gånger. Står alltså med en dubbel uppsättning och det är dags att sälja (ligger i säljtråden ). CXS och EHL 65 EQ.
Men ett (två) inköp är det i alla fall:
Men ett (två) inköp är det i alla fall:
Logga in
Skapa konto
Är så bombens trött på bågfilen och vinkelslipen så nu blev det italiensk kallsåg med bord+anhåll dessutom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto