3 337 401 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Sidotratten är en skivtugg med ett skär, övre tratten är en knivhugg och äter allt upp till en tum i dia. Den har nu gått cirka 30 timmar maskinen och ätit igenom allt jag gett den... Har dock en massa En på tomten med stammar på 7-9 cm som är lite besvärliga att få igenom maskinen... Hårt som attan!johel572 skrev:
Kan inte annat än hålla med. Jag har en liknande fast äldre modell. Betalade betydligt mer för den, fast skicket var för all del betydligt bättre också, fanns inget alls att anmärka på. Mycket trevlig såg iaf. Gillar den skarpt.Daniel_N skrev:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Inte köpt idag, men jag packade upp min nya nätdrivna tigersåg från Aeg (US 900 XE). Köpte en ny för att jag blev förbannad på det gamla möget med sladd jag hade.
Några snabba plus och minus
+ Pendelfunktion
+ Lång sladd (4m)
+ Hyfsat lätt (2,9) kg
+ Väl emballerad
- Medföljande sågblad verkar vara bäst att kasta utan att testa dem
- En jättestor plastkoffert medföljde, den oljan kunde man använt till något vettigare enligt min åsikt.
- Något kort slaglängd på bladet
Jag testsågade lite skräpvirke med ett blad från Bosch som jag använt med min gamla såg och det var en trevlig skillnad. Hoppas den här maskinen är med mig i många år framöver.
Är det någon som är sugen på en jättekoffert för tigersågar i plast?
-
Några snabba plus och minus
+ Pendelfunktion
+ Lång sladd (4m)
+ Hyfsat lätt (2,9) kg
+ Väl emballerad
- Medföljande sågblad verkar vara bäst att kasta utan att testa dem
- En jättestor plastkoffert medföljde, den oljan kunde man använt till något vettigare enligt min åsikt.
- Något kort slaglängd på bladet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag testsågade lite skräpvirke med ett blad från Bosch som jag använt med min gamla såg och det var en trevlig skillnad. Hoppas den här maskinen är med mig i många år framöver.
Är det någon som är sugen på en jättekoffert för tigersågar i plast?
-
Är inte säker på att detta klassas som kompaktgummihjul. Däcket är av polyuretan och är mjukt. Det är inga konstigheter att ta sig fram över ojämnheter med full last. Den enda skillnaden jag märkt hittills är att vid höga, skarpa kantstenar får man ta i lite mer, men det är marginellt.heimlaga skrev:Såna där kompaktgummihjul var på modet en tid då järnhjulen hade börjat bli gammalmodiga men innan luftgummihjulen blev överkomliga i pris. Då jag var barn på 80-90-talet hade vi en sådan skottkärra här hemma. Aldrig mer kompaktgummihjul!
På en litet lätt trädgårdskärra i lätt användning kan faktiskt ett kompaktgummihjul tänkas fungera men det är ett rent helvete att kärra grus eller betong eller andra tunga lass med kompaktgummi. Varje liten ojämnhet i marken får kärran att tvärstanna. Man blir tvungen att bygga landgångar av plankor överallt. Det är därför som alla stora byggarbetsplatser förr var fulla av landgångar. Den tidens skottkärror med järnhjul eller kompaktgummihjul fungerade inte på marken.
Nej huvadå...... Inga såna där forntidsgrejor för mig.
Lagom! Jag har ju en psykisk störning som gör att jag inte klarar av att ha en fin bil och se den skitig. Förra pickupen var för fin, jag tog till och med av mig skorna när jag körde för att slippa dammsuga dagligen. 🙂nanowire skrev:
Med en sliten hillbillypickis är det tvärtom. Då ska det vara lagom skitigt, annars känns det inte äkta.
Logga in
Skapa konto
Idag kom den med posten. Lite surt då man inte längre har behov av den.
Logga in
Skapa konto
Blev en liten extra skruvdragare också. Tänkte den skulle passa fin i sticksågslådan.
Jag förstår inte riktigt varför du inte behöver den?johel572 skrev:
Jag såg att du skrev att du köpt en DC1800, men det går ju utmärkt att använda denna ihop med 1800an?!
Du sparar ju massor av filter...
//Niklas