3 369 604 läst · 16 610 svar
3370k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Var köpte du den?FredrikR skrev:
Har en sådan men många år på nacken. Har funderat på att ge den lite kärlek eller köpa en till.
För det priset kan man knappt köpa nya handtag.
Bergnils (Bolist) i Falun.fgo skrev:
599:- kampanjpris, dock var de 31st som de hade i saldo lååångt in i nå lagerutrymme och det skulle krävas timmar av truckkörning för att få fram dom så jag fick visningsexet, som var lite skrapade på benen varpå de gick med på ett mindre avdrag
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Man kanske skulle ge Bergnils ett besök minsann!
Det är nog som mexitegel skriver, man får en livslång kamratChrissofsweden skrev:
Skottkärran är ju en sån sak som bara ska fungera dessutom, med Julas billiga blir det en del pyssel i form av däckbyten och punkteringsfix, och de är inte speciellt tåliga.
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
OT: jag hällde i lite vätska för slanglöst (Stan's NoTubes slanglöstvätska för cykeldäck) och tog kompressorn. Funkade klockrent och har hållt i två år nu
OnT: dock vill jag ha en med två hjul. Det är det bästa jag kört. All kraft gick åt att putta den framåt och noll åt att balansera. Jag upplevde att jag kunde lasta 3x så mycket som i en "jula-kärra" (köpte min tunnplåtsskottkärra på ÖoB).
OnT: dock vill jag ha en med två hjul. Det är det bästa jag kört. All kraft gick åt att putta den framåt och noll åt att balansera. Jag upplevde att jag kunde lasta 3x så mycket som i en "jula-kärra" (köpte min tunnplåtsskottkärra på ÖoB).
Redigerat:
En välbyggd skottkärra kräver ingen balansakt, jag lastar min Ekeby 110 full tills det rinner över och kör den utan minsta antydan till vingel. En en-hjulig skottkärra är också betydligt lättare att manövrera än två-hjuliga dito tycker jag.Chrissofsweden skrev:OT: jag hällde i lite vätska för slanglöst (Stan's NoTubes slanglöstvätska för cykeldäck) och tog kompressorn. Funkade klockrent och har hållt i två år nu
Möjligen så kompenserar en två-hjulig bättre för sned last, det har jag inte testat i praktiken, men det är sällan ett problem mer än möjligen de få gånger man kör enstaka jättestenar.
Balansen är radikalt mycket bättre på Ekebyn än Jula-ramlet kan jag meddela.mexitegel skrev:En välbyggd skottkärra kräver ingen balansakt, jag lastar min Ekeby 110 full tills det rinner över och kör den utan minsta antydan till vingel. En en-hjulig skottkärra är också betydligt lättare att manövrera än två-hjuliga dito tycker jag.
Möjligen så kompenserar en två-hjulig bättre för sned last, det har jag inte testat i praktiken, men det är sällan ett problem mer än möjligen de få gånger man kör enstaka jättestenar.
En fröjd att köra ner och upp ur poolgropen.