3 369 798 läst · 16 610 svar
3370k läst
16,6k svar
Dagens verktygsinköp!
Super nöjd! Jag har ju haft Fars DC2800 till låns tidigare så jag visste vad jag ville ha. DC1800 tror jag har samma sugdel/cyklon/filter men är något smidigare om man har plant golv (man kan ju även lyfta den i toppen då den inte är så hög). Min hade även autostart men den har jag inte testat än. Dock låter de ju något förskräckligt!nanowire skrev:
För mig är iaf poängen att slippa släpa runt på ett helt litet tåg av enheter sammankopplade med slang som ju en separat avskiljare (oftast) kräver. Och att slippa ha flera separata enheter som jag hade förut; en stationär till såg/fräs med en avskiljare i serie med en liten dammsugare och en sugare för annat/mobilt.
Det får vara värt 249 kr för ett nytt förfilter ibland, ska rapportera hur många tömningar som det håller för, min gissning är många, särskilt för trä-, lite färre för stendamm.
Det får vara värt 249 kr för ett nytt förfilter ibland, ska rapportera hur många tömningar som det håller för, min gissning är många, särskilt för trä-, lite färre för stendamm.
Redigerat:
Allt är relativt, jag fått mindre oljud jmf med nilfisk. Men det är ju magnituder i skillnad mot bosch ultra silentjohel572 skrev:Super nöjd! Jag har ju haft Fars DC2800 till låns tidigare så jag visste vad jag ville ha. DC1800 tror jag har samma sugdel/cyklon/filter men är något smidigare om man har plant golv (man kan ju även lyfta den i toppen då den inte är så hög). Min hade även autostart men den har jag inte testat än. Dock låter de ju något förskräckligt!
Kanske inte dagens, men månadens inköp
Robotgräsklippare Husqvarna 330X
Gräsklippare Gardena 400
Gödselspridare Algomin
Slagskruvdragare Hitachi WH18DBEL
Blåspistol Metabo
Stativ till krysslaser, Bosch
Skottkärra Ekeby 120l
Fulklinga till röjsåg
Robotgräsklippare Husqvarna 330X
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gräsklippare Gardena 400
Logga in
Skapa konto
Gödselspridare Algomin
Logga in
Skapa konto
Slagskruvdragare Hitachi WH18DBEL
Logga in
Skapa konto
Blåspistol Metabo
Logga in
Skapa konto
Stativ till krysslaser, Bosch
Logga in
Skapa konto
Skottkärra Ekeby 120l
Logga in
Skapa konto
Fulklinga till röjsåg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har av nån anledning börjat köpa på mig en massa hyvlar på loppisar, även några EA Berg stämjärn.
Paketpris på hyvlarna så det följde med några nyare diton också.
Gratulerar Jackssn!
Jag ser en Hellstedts nummer 5 och en Stanley nummer 5 från -20 eller 30-talet. Båtbyggarhyveln med böjlig sula ser ut att vara en gammal Stanley. Tre stycken hyvlar i absolut toppklass!
Tjimbhivlin (eller vad de nu heter på högsvenska) av trä som man hyvlar insidan på bräderna till laggkärl med är också bra att ha.
Sedan finns där en oidentifierad nummer 5. Ser ut att vara ommålad svart. Kan den vara en Rapier? Rapier är som en byggsats. Man kan göra hyvel av dem om man har tillgång till metallfräs men de lämnade fabriken halvfärdiga.
De båda nyare putshyvlarna tycker jag att du skall sälja vidare. Skitbilligt.
Hoppas vi snart får se bilder av fina upputsade hyvlar!
Jag ser en Hellstedts nummer 5 och en Stanley nummer 5 från -20 eller 30-talet. Båtbyggarhyveln med böjlig sula ser ut att vara en gammal Stanley. Tre stycken hyvlar i absolut toppklass!
Tjimbhivlin (eller vad de nu heter på högsvenska) av trä som man hyvlar insidan på bräderna till laggkärl med är också bra att ha.
Sedan finns där en oidentifierad nummer 5. Ser ut att vara ommålad svart. Kan den vara en Rapier? Rapier är som en byggsats. Man kan göra hyvel av dem om man har tillgång till metallfräs men de lämnade fabriken halvfärdiga.
De båda nyare putshyvlarna tycker jag att du skall sälja vidare. Skitbilligt.
Hoppas vi snart får se bilder av fina upputsade hyvlar!