Det här hade jag inte räknat med, att det skulle gå så fort att få hem nya slangen!

La beställning 14/12. Och den kunde hämtas ut 18/12. Fyra dagar (inkl helg). Jag är impad :)

• Ny Flexzilla Pro luftslang i förpackning, 50 fot längd och 3/8 tum tjocklek, med väderbeständighet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ska se om cirkelsåg är nåt för mig.
Har inte rört min nätdrivna cirkelsåg sen jag skaffade sänksåg. Men en batterimaskin blir nog bra i sommarstugan.

• En batteridriven cirkelsåg i skyddslåda inomhus, bredvid en påse.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Parallellanslaget från sänksågen passar:ok:

• Festool sänksåg HKC 55 EB med monterat parallellanslag på ett mörkt underlag.
    Skapa konto
  • Gilla
Hedens och 1 till
  • Laddar…
S
S Skooda skrev:
Dagens inköp, var förbi en väldigt trevlig butik och fick möjligheten att testa några varianter, slog till på en 5 1/4 bl.a.:)

[bild]
Nu gick det inte att hålla fingrarna borta längre:cool:, jag och busfia (8år) fick ”tillstånd” att öppna en varsin julklapp:rofl:
- slipgigg.
- och en stor flaksa lim, till slime tillverkningen, förhoppningsvis får jag ha mitt lim till vad det är tänkt till.....:love:

Slipguideverktyg och en stor flaska PVA-lim på ett köksbord.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Bulleribock: Bygg en av Mattiasp:s kapmojänger och batterisågen kommer visa sig grymt användbar!

• Gilla
Hedens och 2 till
  • Laddar…
phl phl skrev:
Bulleribock: Bygg en av Mattiasp:s kapmojänger och batterisågen kommer visa sig grymt användbar!
HKC har ju som originaltillbehör en kapmojäng deluxe som visserligen kostar några kronor men är ruskigt användbar!

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Jckssn Jckssn skrev:
HKC har ju som originaltillbehör en kapmojäng deluxe som visserligen kostar några kronor men är ruskigt användbar!
jag är jättenyfniken på smart kapmojäng, finns det länk?
jag har parallellanslag för klyvning, fast 420 mm skena med gerfunktion. Men ger- och kapskenan är lång och klumpig för panel, eventuellt är 250mm skenan smidigare. Sen funkar 1400 och 3000 skenan från sänksågen också. ett litet aber dock den kapar givetvis 45mm (55) men gera 45 går ej, inget jag förväntade mig dock

Redigerat:
Elegant, smart och smidig mojäng. Jag köpte dock sågen med skena oförskämt billigt

Jag har 250-skenan till min, funkar perfekt.
Klarar mig bra med hkc + 250skena till byggnadssnickare nu där jag förut släpade med mig kap&gersågen

• Gilla
bulleribock
  • Laddar…
Vet inte om radio kan klassas som verktyg, men fnula i snickarboa blir skojjigare då. Bärbar byggradio på ett träbord, med antenn utsträckt och synliga reglage.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S
Veckans inköp:)

En uppsättning nya stämjärn av märket Narex ordnade i en trälåda på ett köksbord.
Skapa konto

• Gilla
Härryda2015 och 9 till
  • Laddar…
P
Köpte en Ryobi R18GLU-0 limpistol häromdagen. Testat den lite idag när jag behövde fästa lite kablar som jag inte vill se. Trevlig krabat, men den dräller lite. Det gör iofs alla andra limpistoler jag använt också. Skönt att slippa sladden.

S
En kombo slipsten, 800/5000

Kombo slipsten med kornstorlekar 800 och 5000 liggande på ett trägolv.
Skapa konto

• Gilla
bulleribock och 1 till
  • Laddar…
S Skooda skrev:
En kombo slipsten, 800/5000

[bild]
Känns som ett stort steg, finns det inte en risk att 800-partiklar förorenar 5000-sidan?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.