3 391 823 läst · 16 664 svar
3392k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
FredrikR skrev:
Jag har ett par L-boxxar liggande, så snart inhandlas ett inlägg
https://www.duabhuset.se/index.php?...MI-5qPguTe1gIVSWUZCh3dcwifEAQYAiABEgIEt_D_BwE
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Elektroniktokig
· 2 451 inlägg
Metrel Eurotest xc MI3152. Ett mätinstrument som klarar av samtliga mätningar som behöver utföras som en del av "kontroll före idrifttagning" av en elanläggning.
Det finns så klart andra, billigare, instrument som klarar av samtliga mätningar som behöver göras. Men det här instrumentet pluggar jag bara in i datorn och kan skriva ut protokoll på alla mätningar. Känns lite mer professionellt än handskrivna mätprotokoll när man lämnar över elanläggningen till kunden.
Det finns så klart andra, billigare, instrument som klarar av samtliga mätningar som behöver göras. Men det här instrumentet pluggar jag bara in i datorn och kan skriva ut protokoll på alla mätningar. Känns lite mer professionellt än handskrivna mätprotokoll när man lämnar över elanläggningen till kunden.
Jag inhandlade inlägget men får inte det att fungera så bra med tillbehören, hittar inte tillräckligt med fack för grejerna.S Skooda skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta har resulterat i att jag fortfarande har min i väskan tills jag får tummen ur att göra ett eget inlägg där grejerna står upp istället.
Om jag ställer grejerna upp i en 238 så kan jag förhoppningsvis på ett snyggt sätt få plats med allt och kanske även sänkenheten. En annan variant skulle ju kunna vara att bygga i två våningar och ha tillbehören under inlägget men det blir isf. tight i 238 och frågan är om jag då får i sänkenheten.
Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt med upplägget, det står på inlägget att det är för L-Boxx 238 och då får jag ca. 100mm luft upp till locket. Är tanken att jag skall använda dessa 100mm till att ösa ner tillbehör uppe på maskinen? Inlägget går att använda i en L-Boxx 136 men då finns inget utrymme för tillbehören.
Eller så är det helt enkelt så att jag inte fattar hur det är tänkt