3 401 290 läst · 16 679 svar
3401k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Som ceson skriver ovanför, kolla på Postens sida.
Det som gör det förvirrande (mer än när bara Posten.se är inblandad) är att DHL ÄR tyska posten och innebär alltså inte att en DHL försändelse från Tyskland hamnar på DHL servicepoint i Sverige, utan hos Postombud.
Det som gör det förvirrande (mer än när bara Posten.se är inblandad) är att DHL ÄR tyska posten och innebär alltså inte att en DHL försändelse från Tyskland hamnar på DHL servicepoint i Sverige, utan hos Postombud.
Jo, byte av postoperatör under en leverans kan ställa till det. Jag ringde precis DHL i Sverige, och efter 25 minuter i telefonkö så visade det sig att de hade fel telefonnummer, ett 08-nummer. Någon trodde att jag bodde i Stockholm, höhö. Men paketet var hos DHL i Helsingborg, så nu är utkörning bokad till måndag.
Samtidigt har jag ett annat DHL-paket som ligger och väntar på ett serviceställe.Jaja. Förövrigt brukar DHL och andra budfirmor fungera här, det är bara Postmord som ofta har krånglat.
Samtidigt har jag ett annat DHL-paket som ligger och väntar på ett serviceställe.Jaja. Förövrigt brukar DHL och andra budfirmor fungera här, det är bara Postmord som ofta har krånglat.
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg
Kul du fått maskinen Frustrator. Bara att börja pilla va skyddspappret, det var det drygaste med hela monteringen. Det går faktiskt snabbast om man är försiktig och försöker få av allt helt isf att det blir en massa småbitar.
Tänk på att det i vissa bygginstruktioner felaktigt visas hur "H:et" som håller bädden ska vändas. Blir fel höjd på klämmorna till Y-remmen om man följer de instruktionerna.
Jag har printat lite kabelkedjor till min, ska fixa något mer till att styra plasttråden så den inte tar i kedjorna. Har även printat ett nytt munstycket till fläkten för kylning av det som är utskrivet. I övrigt står den och tuggar. Utskrifterna bli helt OK med PLA. Däremot har jag inte helt lyckats hitta bra inställning vid utskrift av detaljer med stor "bottenyta" -- har en tendens att lossna och vrida sig från bädden.
Min står och går i princip dagligen
Tänk på att det i vissa bygginstruktioner felaktigt visas hur "H:et" som håller bädden ska vändas. Blir fel höjd på klämmorna till Y-remmen om man följer de instruktionerna.
Jag har printat lite kabelkedjor till min, ska fixa något mer till att styra plasttråden så den inte tar i kedjorna. Har även printat ett nytt munstycket till fläkten för kylning av det som är utskrivet. I övrigt står den och tuggar. Utskrifterna bli helt OK med PLA. Däremot har jag inte helt lyckats hitta bra inställning vid utskrift av detaljer med stor "bottenyta" -- har en tendens att lossna och vrida sig från bädden.
Min står och går i princip dagligen
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg
Japp, fullt upp med annat i helgen men lediga minuter ägnas åt skalning..
Hittade du prints till dina nya remmar?
Hittade du prints till dina nya remmar?
Verktygstokig
· Halland
· 7 628 inlägg