Som ceson skriver ovanför, kolla på Postens sida.

Det som gör det förvirrande (mer än när bara Posten.se är inblandad) är att DHL ÄR tyska posten och innebär alltså inte att en DHL försändelse från Tyskland hamnar på DHL servicepoint i Sverige, utan hos Postombud. (y)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
Microkatten
Jo, byte av postoperatör under en leverans kan ställa till det. Jag ringde precis DHL i Sverige, och efter 25 minuter i telefonkö så visade det sig att de hade fel telefonnummer, ett 08-nummer. Någon trodde att jag bodde i Stockholm, höhö. Men paketet var hos DHL i Helsingborg, så nu är utkörning bokad till måndag.

Samtidigt har jag ett annat DHL-paket som ligger och väntar på ett serviceställe.Jaja. Förövrigt brukar DHL och andra budfirmor fungera här, det är bara Postmord som ofta har krånglat.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
10 år, 2 månader och 27 dagar som husägare...
Men nu är jag ägare till ett MST180!! :love:

[bild]
Ny ytterdörr ska in och bra pris blev triggern. (y)
Grattis, från och med nu kommer allt i din värld vara snett för med ett MST är inget i våg/lod...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Stängd brun kartong förpackad på en säng med vita lakan och mönstrad kudde, troligtvis en leverans.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppnad låda med elektroniska komponenter för byggprojekt, inklusive kablar, ett kretskort och monteringstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen låda med delar till en 3D-skrivare inklusive en display, huvudkort och kablage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
DIY 3D-printer kit delar utspridda på en vit yta inklusive ram, motorer, elektronik och kablage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Tror du att den skall skiva ut sig själv ur paketet?;)
 
So
ceson ceson skrev:
Tror du att den skall skiva ut sig själv ur paketet?
Man hade ju hoppats :)

Sambon tyckte inte våran säng var fin nog för skrivaren..så jag får dela gästsängen med den..
 
Kul du fått maskinen Frustrator. Bara att börja pilla va skyddspappret, det var det drygaste med hela monteringen. Det går faktiskt snabbast om man är försiktig och försöker få av allt helt isf att det blir en massa småbitar.

Tänk på att det i vissa bygginstruktioner felaktigt visas hur "H:et" som håller bädden ska vändas. Blir fel höjd på klämmorna till Y-remmen om man följer de instruktionerna.

Jag har printat lite kabelkedjor till min, ska fixa något mer till att styra plasttråden så den inte tar i kedjorna. Har även printat ett nytt munstycket till fläkten för kylning av det som är utskrivet. I övrigt står den och tuggar. Utskrifterna bli helt OK med PLA. Däremot har jag inte helt lyckats hitta bra inställning vid utskrift av detaljer med stor "bottenyta" -- har en tendens att lossna och vrida sig från bädden.

Min står och går i princip dagligen :)
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Japp, fullt upp med annat i helgen men lediga minuter ägnas åt skalning..

Hittade du prints till dina nya remmar?
 
Beställde en Dewalt Dcs391 och till 4ah batteri idag, 2110 kr från prishammaren, ska bli kul o prova en batteri cirkel, aldrig haft något egen, o äntligen är klingan på rätt sida
 
Frustrator klara du dig från tull och moms?
 
Sista exemplaret av "The Beast" på ClasO's verktygsavdelning i Borlänge har nu gjort sig hemmastadd i mitt garage.
Garage med verktygsvagn "The Beast", lådor och en kap- och gersåg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fabian2000 och 4 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Frustrator klara du dig från tull och moms
Japp, maskinen verkar åkt till UK först och sen vidare till mig. Sen ska man väl inte ropa hej ännu..rätt som det är dyker det upp ett kuvert..
 
Den här lådan dök upp från Axminster! Inte en dag för tidigt. :)
En ny Bosch-verktygslåda på ett trägolv med Axminster-fraktetikett på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen verktygslåda från Bosch med multiverktyg, bruksanvisning och olika tillbehör synliga inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
Denna landade hemma hos mig idag!
Ny verktygslåda med etikett och "Lignomat" logotyp som ligger på ett mörkt underlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektronisk fuktmätarapparat i öppen väska med skuminredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 2 till
  • Laddar…
V vectrex skrev:
Denna landade hemma hos mig idag!
[bild] [bild]
Vad är det för något?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.