Ett äldre Logosol sågverk monterat på en släpvagn med en Stihl 066 motorsåg, utomhus med byggnader i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen sågverksägare!
Äldre logosol sågverk med en Stihl 066.
 
  • Gilla
Anders 1920-tal och 7 till
  • Laddar…
Nice!
 
Det är väldigt cool. Men det inte falla från vagnen?
 
Liten fräs av makita-klon modell, fast från tyskland istället för england. Engelska säljarna hade så höga fraktpriser att dom starkt gav intrycket av att inte vilja sälja utomlands.
 
Vilken klon blev det?
 
Notera det finns en litet bättre modell som är 710w och har vad som ser ut att vara en mera gedigen bas, jag tog nu den billigare ändå:
http://www.ebay.de/itm/272706147577
 
  • Gilla
RiKr
  • Laddar…
Köpte en Bosch PBS 75 AE bandslip, med fäste för bänkmontage och ett anhåll, i en väska, från tyska Amazon. Orkade inte bevaka Blocket och jiddra med krångliga människor mera. Synd att ramen kostar lika mycket som slipen, väntar med den så länge.
 
Finns det nåt här i som är värt att köpa?
En kompis som rensar ur sitt nyinköpta hus
 
  • Gamla trähyvlar i olika storlekar och former utspridda på ett grönt golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle gärna haft alla hyvlarna där, förutom den stora. Alla sorters profil och listhyvlar kan va användbara.
 
nino nino skrev:
Finns det nåt här i som är värt att köpa?
Ja, om du gillar att handhyvla :) (enl min sambo finns det tydligen enstaka människor som inte uppskattar det..läs: hon gillar det inte) inspektera stålen så de inte är för sönderrostade och hur sulan/munnen på hyvlarna ser ut. Sen vilka profiler du har använding första vet bara du.

Om hela den samlingen fanns där så finns ju chansen till än mer verktyg :)
 
Inte köpt precis, utan fick systainerna (tomma) gratis på jobbet. Ska hitta på nåt så dom kommer till användning.

Två tomma verktygslådor, en vit med grön Festool-logotyp och en orange med blå detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Vad kan det vara värt? Hon har fått ett bud på 100:- för allt

Jag ska inte ha dom, finns i norra delen av Värmland
 
Beror en del på skicket..

100kr lät väldigt billigt..

Om man kollar på Tradera går hyvelstål som är märkta ea berg för 50-100kr st..
(Sen kan man diskutera om det marknadsvärder ligger rätt eller inte..)
 
Redigerat:
ullberg
M magnlar skrev:
Inte köpt precis, utan fick systainerna (tomma) gratis på jobbet. Ska hitta på nåt så dom kommer till användning.
Om du inte hittar något bättre så är väl den till vänster en sys-3:a och i så fall kan man alltid köpa en isolerinsats från Tanos och göra om den till en kylväska - så här såg det ut i somras när vi packade inför en resa till landet (iof en sys-5:a):

Sys-5 verktygslåda omgjord till kylväska på ett köksbänk fullt med verktyg och köksredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mycket bättre än de andra "mjuka" kylväskor vi använt tidigare, uppskattad av både mig och min respektive!

/U
 
  • Gilla
magnlar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.