Kompressor och stiftpistol från Paslode, Aerfast spikpistol, skyddshandskar och tryckluftsverktyg på ett arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hörni det är dyrt det här med att skaffa sommarhus. Dagens pjäser är kompressor och stiftpistol från Paslode från blocket, diverse skyddshandskar och lite tryckluftskrafs som man ju måste ha när man har en kompressor. Mest finansiellt svidande men samtidigt kul är dock den sprillans Aerfast papp-pistolen samt därtill hörande spik. Jag blev duktigt uppsåld (är det svenska ordet för "upsell"?) av snubben på proffsmagasinet, då dom inte hade den Basso jag ville ha hemma i lager. Rätt bra rabatt på denna dock, tror att jag kommer sälja den efter takbyte och verkstadsbygge, så jag tänker att jag kommer få igen en hel del av pengarna om jag är lite snäll mot den.

Blir nojjig dock, visst funkar spiken jag har köpt? Kunde inte hitta någon sida som sa att den skull funka specifikt till min picka, men så vitt jag förstått det är det standard med trådbandad 16 grader pappspik. Har ingen lust att bryta förpackningen om den visar sig vara fel.
En kartong med pappspik märkt Pintos och en ESSE-kartong för ringad takspik på en stökig verkstadsbänk.
Skapa konto

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Bauhaus 447:-
Returnerat exemplar. Full garanti.
Bra komplement för mig (y)

• Makita borrskruvdragare med laddare och tillbehör i blå verktygslåda.
    Skapa konto
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Färgen är inte helrätt, men förhoppningen är att den ska leverera som en blå.. :geek:
Grönt kartongpaket för Bosch AdvancedGrassCut 36 grästrimmer med ett par röda tänger ovanpå, på ett betonggolv.
Skapa konto

Det är alltså en 36V grästrimmer som ligger under tången som kom med samma leverans.

Tanaka trimmern vi har sedan närmare 10år fungerar fortfarande förträffligt, men den kräver full PSU (PersonligSkyddsUtrustning), oftast är man grön från topp till tå, även om man bara tänkt trimma ett varv runt huset.

Boschen känns som den är bra balanserad och det 2,0Ah batteriet som följde med bör räcka hela varvet runt huset och mer därtill, om man håller efter - kan erkänna att en slåttermaskin varit mer lämplig att ge sig ut med ikväll grundat på hur de såg ut.. Jag har skyllt på gräsallergin och sambon på att hon inte klarar av Tanaka pga skvätt och avgaser... :rolleyes:

Visst blev jag lite gräsig på skorna, men knappast så att kläderna behövdes slängas i tvättkorgen.

Bådar gott (y)

• Gilla
Valkyr och 1 till
  • Laddar…
AXS
En orange röjsåg av märket Husqvarna ligger på en gräsmatta med lite sly.
Skapa konto

Blev en röjsåg, redan röjt ett buskage. Imorgon ska 1000m2 gräs/buskar/sly bort.

Gjutjärnsslipmaskin för HM-klingor på betonggolv, i kina-kvalitet och rödgrön färg med CE-märkning.
Skapa konto

Idag fick jag hem en slip för HM-klingor. Typisk Kina-kvalite men det var förväntat med tanke på priset. Dock känns den skapligt stadig då den är i gjutjärn och väger in på 30kg.
Jag har dock inte hunnit testa den än så jag vet inte om det var ett bra köp.

• Gilla
xdigger och 2 till
  • Laddar…
M
Rengjord hyvel etiketterad "RECORD BRITISH", saknar distans till nosen.
Skapa konto

Denna kom med posten idag. Den är rengjord innan fotot togs, återstår att rengöra och slipa stålet samt eventuellt tillverka en distans till nosen som fattas om det behövs.

Jag är ingen samlare.... tror jag....jag ska sluta.... bara en Record till, en 080.....

• Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Saknade en Cobolt, så jag köpte två. Och tre Cobror.

• Två Cobolt-tänger och tre Cobravattenpumpstång på trägolv.
    Skapa konto
  • Gilla
smilingcopycat och 1 till
  • Laddar…
Jag har ett tag lockats av att köpa mig en lite motorsåg så igår blev det av. Ibland kan man ju behöva kapa nått.

Det blev en Stihl på 85cc, 6,5hk och 5kW :crysmile:

Köpte ett sågverk till när jag ändå var i farten. Så nu lär jag nästan köpa en mindre såg också för att kvista med :p

• Gilla
Fotografen och 5 till
  • Laddar…
Vad blev det för sågverk? Och vart är bilderna? ;)

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
Chris köpte en Big mill Basic om man får tro vad som skrivs på Skogsforum.

• Gilla
xdigger och 3 till
  • Laddar…
Bilder kommer nästa vecka :)

Stämmer Mattias! Min kompis har en M7 och vi tänkte samarbeta. Så detta blev bästa lösningen för kommande verksamhet :) Nu kan vi grovsåga på plats vid behov men även såga mycket på hemmaplan.

• Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
mattiasp mattiasp skrev:
Chris köpte en Big mill Basic om man får tro vad som skrivs på Skogsforum.
Btw är internet alldeles för litet :crysmile:

• Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Jag har ett tag lockats av att köpa mig en lite motorsåg så igår blev det av. Ibland kan man ju behöva kapa nått.

Det blev en Stihl på 85cc, 6,5hk och 5kW :crysmile:
"Liten" motorsåg?? ;)

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
SBH skrev:
[länk]
typ denna
120cc och 6,4kW :crysmile:

Skaplig såg!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.