Festool systainer box med grönt handtag på en arbetsbänk i ett verktygsförråd, fler systainer-boxar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Långt ifrån perfekt i original.

Men med några mods blev den riktigt bra 👌
Bild på en HiKOKI Tigersåg i en öppen plastväska med Bosch sågblad, omgiven av skuminlägg för skyddande förvaring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Anderscurl och 5 till
  • Laddar…
System gör allt lättare👍.
Nu har jag så mycket sandpapper så jag skulle kunna fylla typ 7-8 systainers så det går väl bort.
Så här ser ett par av mina system ut:
Förvaring för sandpapper skruvad på väggen, fylld med olika typer av sandpapper. Tydliga etiketter som visar grovlekarna P240, P180, P150, P100 och P40.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett förvaringssystem med flera fack fyllda med olika typer av sandpapper och några förpackningar på en röd vägg i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En stapel med Norton Expert sandpapper i olika grovlekar, organiserade i systainers, med en röd vägg och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


🤣


Edit - inser att det här var heeeelt fel tråd men låter det ligga ändå.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
kashieda och 9 till
  • Laddar…
Min kedja börjar bli slö. Så nu ska den slipas.
Bilden visar en Dremel kedjeslipningstillbehörsförpackning placerad på ett bord framför en träkorg med flaskor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54 och 5 till
  • Laddar…
Stickan56
Ola C Ola C skrev:
Varsågod!

[bild]
Hur länge räcker batteriet?

Stickan
 
Stickan56 Stickan56 skrev:
Hur länge räcker batteriet?

Stickan
Ingen aning.
 
S
nanowire nanowire skrev:
Att ha ordning på sandpapper är underskattat, eller abranet som min d150-sys är fylld med.

Jag är lika dan, ibland när jag har för mycket att göra köper jag en till systainer och organiserar något som irriterat mig. Det ökar sannolikheten från 20 till 80 % att hitta det nästa gång jag behöver det och effektiviserar också nycket när grejorna används.
Två exempel i olika stadier av pågående försök att bromsa entropin:[bild]
Varför har du blodtrycksmanchetter och plastklotsar i skruvdragarlådan??
 
  • Haha
nanowire
  • Laddar…
Stickan56
Jocce81 Jocce81 skrev:
Det blev en storebror och en lillebror.

JÄKLAR vad stor den stora är...och JÄKLAR vad liten och söt den lilla är ;)

[bild]

Mellanbrorsan finns redan sedan tidigare :)


/Jocce
Dom där är bra men jag gillar dessa ännu mer.

Tre kombinationsvinklar med orangea handtag och inbyggda libeller, i olika storlekar, placerade bredvid varandra på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Stickan
 
S sinuslinus skrev:
Varför har du blodtrycksmanchetter och plastklotsar i skruvdragarlådan??
Tycker det ser ut som monteringskuddar och kilar/distanser. En riktigt bra-och-ha låda...
 
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Varför har du blodtrycksmanchetter och plastklotsar i skruvdragarlådan??
Dels har jag ingen skruvdragare som passar i lådan. Manschetter och distanser är suveränt när något ska monteras. Men jag lovar, den ska märkas om 😊
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Dom där är bra men jag gillar dessa ännu mer.

[bild]
Stickan
Kolla att de är vinkelräta, har två orange som var väldigt off på alla tänkbara sätt.
 
  • Gilla
Den ofrivillige klåparen
  • Laddar…
Kontaktor 3-fas, termistor och smågodis från Shelly som förhoppningsvis ska lösa ett i-landsproblem jag har med styrningen av värmen i badtunnan. Kan nog bli mer Shelly framöver om detta blir bra.
Hand som håller en Shelly enhet och en blå termistor, intill finns en Schneider Electric kontaktor 3-fas och Shelly förpackningar på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Allt är relativt. När jag jobbat med huset på utsidan så har jag använt Kreg-bockar KWS500 i kombination med olika reglar och skivor beroende på behov av storlek på bordet. När jag köpte ett Kreg-par så väntade jag länge på erbjudande i Sverige men köpte till slut ett par för 2x1750:-. Veckan efter jag fick leverans var priset 1400:-/styck. Surt sa räven.. Nu kostar de 2200:-/styck. Nu när jag jobbar med detaljer inne i huset så kände jag att jag behövde bättre precision i bordet med tillbehör. Så det blev detta Wolfcraft

[bild]
Såg en nyhet idag från Metabo i detta ämne om MFT: https://www.metabo.com/com/en/acces.../multifunctional-table-mwb-100-626991000.html
 
  • Älska
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Köpte en grillmaskin i helgen. Amerikanskt och svulstigt stor 😂.

3 kr billigare hos Toolab så HORNBACH sänkte med 1800 kr 😀.

Stor grillmaskin med svart och silverfärgad design, märkt "Weber Genesis", placerad på en träbalkong. Grillsredskap hänger på vänster sida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Jocce81 och 11 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Köpte en grillmaskin i helgen. Amerikanskt och svulstigt stor 😂.

3 kr billigare hos Toolab så HORNBACH sänkte med 1800 kr 😀.

[bild]
Har du monterat någon tidigare generation av Weber förut?
Jag köpte en EPX-435 i våras och tycker inte att den ger samma gedigna intryck som föregångarna när jag skruvade ihop den.
 
  • Gilla
Qjanto
  • Laddar…
Har läst innan om att kvaliten gått ner, men om den är dålig vet jag inte, Har en Q3200 sedan innan men det är ju inte riktigt jämförbart, men jag noterade att stativet var lite rappligare än jag kanske hade förväntat mig och att låsningen på hjulen verkade klen men själva "grill-lådan" är gedigen tycker jag.

Vet du var man hittar en vettig röklåda som man kan placera under gallret? Fanns ju sådana förr verkar det som.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.