Frustrator Frustrator skrev:
Kan man fÄ en nÀrmare bild pÄ verktygshÄllaren? :)
Inte mycket att skriva hem om. 😆 Gjord av en bit parkett som blev över.

VerktygsstÀll i trÀ med snickeriverktyg vid ett fönster, inklusive en hemmagjord hylla av parkettrester.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handgjort objekt av parkett med trÀverktyg pÄ verkstadsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
namnbyte och 8 till
  • Laddar…
E
Rea pÄ batterierna sÄ blev en snabb tur innan jobbet (tvingarna Àr iofs frÄn förra veckan).
Nyköpta verktygsbatterier och tillbehör frÄn Parkside med en behÄllare vaniljpudding bland verktygslÄdorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev ingen mjölk men visst borde vaniljpudding rÀknas?
 
  • Gilla
Norrtull och 4 till
  • Laddar…
Köpte du nÄgot annat Àn vaniljpuddingen?
 
  • Haha
FredrikR
  • Laddar…
E
kashieda kashieda skrev:
Köpte du nÄgot annat Àn vaniljpuddingen?
Ja, tillbehören runt om för att öppna burken om den brĂ„kar 😉
 
  • Gilla
  • Haha
Hep och 2 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
Ja, tillbehören runt om för att öppna burken om den brĂ„kar 😉
Vi fÄr hoppas att du fick en bÀttre version av tigersÄgen Àn jag, min la av efter uppskattningsvis 4-5 timmars anvÀndning....
 
  • Ledsen
Emil.P
  • Laddar…
E
D Dublin skrev:
Vi fÄr hoppas att du fick en bÀttre version av tigersÄgen Àn jag, min la av efter uppskattningsvis 4-5 timmars anvÀndning....
Usch dÄ, oroande!
Skall ju vara tre Ärs garanti pÄ den sÄ jag hoppas du fick en ny utan tjafs i alla fall?
 
E Emil.P skrev:
Usch dÄ, oroande!
Skall ju vara tre Ärs garanti pÄ den sÄ jag hoppas du fick en ny utan tjafs i alla fall?
Hm, har inte testat men gissar att jag slarvat bort kvittot. SÄ dÀr fÄr jag nog skylla mig sjÀlv...
 
E
D Dublin skrev:
Hm, har inte testat men gissar att jag slarvat bort kvittot. SÄ dÀr fÄr jag nog skylla mig sjÀlv...
Surt. Är du med i Lidl+ tror du kanske kvittot i appen/digitalt?
 
Vet du ungefÀr vilken dag du köpte den, samt ditt kortnummer sÄ ska de kunna fiska fram kvittot (om de inte rent av byter den pÄ goodwill).
 
NĂ„gon mĂ„nad sedan det köptes, men leverans idag. đŸ„ł

Festool-verktyg pÄ trÀgolv, inklusive borrmaskin, skruvmejsel, laddare, vattenpass, Àndeavbitare och förvaringslÄdor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Putte G... och 8 till
  • Laddar…
Tröttnade pÄ det billiga tjingtjong skjutmÄttet jag har (batteriet alltid slut nÀr man behöver anvÀnda det).

SÄ, trots att flera pÄ forumet hÀvdar att MitutoyoŽs digitala inte Àr sÄ noggranna som
man hade önskat....sÄ blev det ett sÄdant i alla fall dÄ det för mig Àr mycket lÀttare att tyda den displayen kontra analogt.

Slog till pÄ detta dÄ Amason.se under nÄgra timmar hade rejÀl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmÄtt...men men.

Mitutoyo 500-706-20
 
  • Mitutoyo digitalt skjutmĂ„tt modell 500-706-20 med nollstĂ€lld display mot en grön bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
zwennebanan och 7 till
  • Laddar…
Veritas Veritas skrev:
Tröttnade pÄ det billiga tjingtjong skjutmÄttet jag har (batteriet alltid slut nÀr man behöver anvÀnda det).

SÄ, trots att flera pÄ forumet hÀvdar att MitutoyoŽs digitala inte Àr sÄ noggranna som
man hade önskat....sÄ blev det ett sÄdant i alla fall dÄ det för mig Àr mycket lÀttare att tyda den displayen kontra analogt.

Slog till pÄ detta dÄ Amason.se under nÄgra timmar hade rejÀl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmÄtt...men men.

Mitutoyo 500-706-20
Du kommer inte bli besviken! Har 500-196-30 sedan mÄnga Är och önskar jag hade ett par till ute i garaget (har billig frÄn Kjell ute i garaget, dÀr man mÄste ta ut batteriet hela tiden).

SjÀlv fick jag snabbtving frÄn Banggood:
TvÄ snabbspÀnnartvingar med röda handtag ligger pÄ en trÀyta. Tvingarna Àr av metall och har svart avtryckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Detta var dock en ersĂ€ttningsleverans. BestĂ€llde frĂ„n början fyra stycken, dĂ€r en hade en defekt i gjutningen. Inget krĂ„ngel, de skulle skicka en ny. SĂ„ hĂ€r tvĂ„ veckor senare sĂ„ blev jag aningen förvĂ„nad att dĂ€r var tvĂ„ tvingar i paketet. NĂ„ja, jag klagar inte, och nu har jag fem hela och en som förmodligen kommer gĂ„ sönder nĂ€r jag spĂ€nner för hĂ„rt nĂ„gon gĂ„ng 😂

(https://banggood.com/ENJOYWOOD-2PCS...-Rail-System-Woodworking-Clamp-p-1894619.html för de som Àr sugna)
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
I brist pÄ att jag inte hittar nÄgra skivor, eller har en svarv och kan svarva en adapter, inhandlades en billig bÀnkslip.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF frÄn 70 talet snurrar nÀra nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln Àr 13 mm, och det verkar ingen tillverka lÀngre.
Grön KEF-bÀnkslipmaskin frÄn 70-talet med etikett och text pÄ, placerad pÄ en arbetsbÀnk fylld med verktyg och andra maskiner i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
BlÄ bÀnkslip frÄn mÀrket Meec med tvÄ slipstenar stÄr pÄ en arbetsbÀnk, omgiven av verktyg, inklusive en borrmaskin och en tving i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
EfterlÀngtad suktan sÄ kunde jag inte hÄlla mig lÀngre
 
  • En hand som hĂ„ller tvĂ„ skruvtvingar, mĂ€rkta med "Viking Arm", pĂ„ en trottoar med bilar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Rickard.lj och 15 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
EfterlÀngtad suktan sÄ kunde jag inte hÄlla mig lÀngre
NÀr man har de, frÄgar man sig
"Hur klarade jag mig utan ??"
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.