3 404 329 lĂ€st · 16 685 svar
3404k lÀst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
SjÀlvbyggare
· Stockholm
· 9 942 inlĂ€gg
Tröttnade pÄ det billiga tjingtjong skjutmÄttet jag har (batteriet alltid slut nÀr man behöver anvÀnda det).
SÄ, trots att flera pÄ forumet hÀvdar att MitutoyoŽs digitala inte Àr sÄ noggranna som
man hade önskat....sÄ blev det ett sÄdant i alla fall dÄ det för mig Àr mycket lÀttare att tyda den displayen kontra analogt.
Slog till pÄ detta dÄ Amason.se under nÄgra timmar hade rejÀl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmÄtt...men men.
Mitutoyo 500-706-20
SÄ, trots att flera pÄ forumet hÀvdar att MitutoyoŽs digitala inte Àr sÄ noggranna som
man hade önskat....sÄ blev det ett sÄdant i alla fall dÄ det för mig Àr mycket lÀttare att tyda den displayen kontra analogt.
Slog till pÄ detta dÄ Amason.se under nÄgra timmar hade rejÀl rabatt..... fortfarande i mitt tycke mycket pengar för ett skjutmÄtt...men men.
Mitutoyo 500-706-20
Du kommer inte bli besviken! Har 500-196-30 sedan mÄnga Är och önskar jag hade ett par till ute i garaget (har billig frÄn Kjell ute i garaget, dÀr man mÄste ta ut batteriet hela tiden).Veritas skrev:Tröttnade pÄ det billiga tjingtjong skjutmÄttet jag har (batteriet alltid slut nÀr man behöver anvÀnda det).
Mitutoyo 500-706-20
SjÀlv fick jag snabbtving frÄn Banggood:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta var dock en ersĂ€ttningsleverans. BestĂ€llde frĂ„n början fyra stycken, dĂ€r en hade en defekt i gjutningen. Inget krĂ„ngel, de skulle skicka en ny. SĂ„ hĂ€r tvĂ„ veckor senare sĂ„ blev jag aningen förvĂ„nad att dĂ€r var tvĂ„ tvingar i paketet. NĂ„ja, jag klagar inte, och nu har jag fem hela och en som förmodligen kommer gĂ„ sönder nĂ€r jag spĂ€nner för hĂ„rt nĂ„gon gĂ„ng đ
(https://banggood.com/ENJOYWOOD-2PCS...-Rail-System-Woodworking-Clamp-p-1894619.html för de som Àr sugna)
I brist pÄ att jag inte hittar nÄgra skivor, eller har en svarv och kan svarva en adapter, inhandlades en billig bÀnkslip.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF frÄn 70 talet snurrar nÀra nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln Àr 13 mm, och det verkar ingen tillverka lÀngre.
Den skakar en smula som billiga maskiner brukar göra.
Den gröna KEF frÄn 70 talet snurrar nÀra nog helt ljudlöst, den har nog en kvalitet maskiner inte har idag.
Axeln Àr 13 mm, och det verkar ingen tillverka lÀngre.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat: