mexitegel mexitegel skrev:
Köpte en grillmaskin i helgen. Amerikanskt och svulstigt stor 😂.

3 kr billigare hos Toolab sĂ„ HORNBACH sĂ€nkte med 1800 kr 😀.

[bild]
Nice 👌

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
Har lÀst innan om att kvaliten gÄtt ner, men om den Àr dÄlig vet jag inte, Har en Q3200 sedan innan men det Àr ju inte riktigt jÀmförbart, men jag noterade att stativet var lite rappligare Àn jag kanske hade förvÀntat mig och att lÄsningen pÄ hjulen verkade klen men sjÀlva "grill-lÄdan" Àr gedigen tycker jag.

Vet du var man hittar en vettig röklÄda som man kan placera under gallret? Fanns ju sÄdana förr verkar det som.
Denna variant man sÀtter pÄ en flavorizer bar finns ju kvar.
https://www.grillbutiken.se/p3105/weber-roklada-gra-stal

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Nu nĂ€r jag tĂ€nker efter sĂ„ har jag ju redan en sĂ„n.... 🙈

• Haha
sinuslinus och 3 till
  • Laddar…
Ja man bara fyller den med lÀmpligt rökmaterial och stÀller pÄ metallvinklarna. (NÀr de gamla Àr utslitna köper man 2m vinkeljÀrn pÄ Biltema och kapar upp till lagom lÀngd, de hÄller tre ggr sÄ lÀnge som de man köper original..

• Älska
mexitegel
  • Laddar…
Stickan56
Man skall inte dricka sĂ„ mycket nĂ€r man grillar man blir lĂ€tt glömsk.😂😂😂

Stickan

• Haha
  • Gilla
Erik Gustafson och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag Àr vÀldigt svag för vÀlorganiserade saker, Àven om jag inte Àr sÄ bra pÄ att leva upp till det. Blir lite knÀsvag varje gÄng jag ser en sortimentlÄda med en massa vÀlordnade skruvar, muttrar, brickor eller vad som helst. Lite för mÄnga sÄdana har följt med hem frÄn Lidl och liknande. Ingen aning om vad jag ska ha en platsask med 200 vingmuttrar till, men nu har jag en sÄn. SÀ till om ni behöver nÄgra, sÄ Àr det bara att komma och hÀmta. Mina tvÄ söner Àr autisktiska och jag har ingen som helst aning om var de fÄtt det i frÄn.

Den hÀr gÄngen var det inte bara min besatthet som styrde, utan priset var sÄ att lÄdan kom pÄ köpet och jag behövde fylla pÄ med papper.
[bild]
Dom dÀr Àr mycket fina.

• Flera öppna förvaringslĂ„dor som innehĂ„ller olika typer och fĂ€rger av slippapper i en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
P poba53 skrev:
Fattigmans MFT frÄn Wolfcraft blev det efter mÄnga Ärs fördröjning. BestÀmde mig för ett bra tag sedan dÄ Amazon.se haft det lÀgsta priset men med mycket lÄng leveranstid. Nu gick det att fÄ hem ett bord pÄ tre veckor sÄ det blev affÀr. Mycket stabilt bord dock med en annan multipel av 32mm hÄlbild: 128mm cc jÀmfört med den vanliga 96mm "standarden". Dock behöver man adaptrarna för fÀste i aluminiumskenorna. HÄldiameter pÄ 20mm. Imponerad av Amazon att fÄ hem ett 30kg paket med gratis hemleverans frÄn Tyskland

[bild]
@poba53

Peter Millard har en film pÄ tuben dÀr han förbÀttrar bordet pÄ nÄgra punkter; kanske kan vara av intresse.

//Ronnie

• Gilla
poba53
  • Laddar…
Kanske inte dagens, men först börjar jag fundera pÄ vad det var jag fick med nÀr jag köpte en pelarborr. De lÄg vid borrmaskinen, men behöver inte alls höra dit. 16 mm diameter. Vad gör jag nu?
Tre olika skÀrstÄl pÄ ett bord, tvÄ av dem Àr spiralborrar och en Àr en frÀs. Diameter Àr 16 mm.
Skapa konto

Vet inte, men de Àr jÀttefina!

Kanske bara vara glad för dem?
//Ronnie

• Gilla
atomlab
  • Laddar…
Rickard.
Det enda rimliga Àr vÀl att du köper en frÀsmaskin...

• Älska
Alfredo
  • Laddar…
Q
Det blev kopior för under 800:- för 2 st.

• TvĂ„ metallverktyg med fjĂ€drar och handtag ligger i en skuminsats, med en manual pĂ„ svenska ovanpĂ„ verktygen.
    Skapa konto
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Kanske inte dagens, men först börjar jag fundera pÄ vad det var jag fick med nÀr jag köpte en pelarborr. De lÄg vid borrmaskinen, men behöver inte alls höra dit. 16 mm diameter. Vad gör jag nu?
[bild]
De tvÄ nedersta var ju blanka och fina, och symmetriska. SÀtt ett fint band i dem och anvÀnd som fluga nÀr du ska dra fram kostymen nÀsta gÄng.

• Gilla
Emil.P
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
[bild]
Vanliga pinnfrÀsar... Har du en riktigt stadig pelarborr gÄr de att anvÀnda för att göra försÀnkningar med plan botten, tex för insexskruv...

Utmaningen Ă€r vĂ€l att jag inte har en chuck som tar det. Är de tillrĂ€ckligt mycket vĂ€rda sĂ„ att det Ă€r vĂ€rt att skĂ€nka dem till nĂ„gon som har en frĂ€s, eller det Ă„tervinningen som gĂ€ller om jag inte kommer anvĂ€nda dem?

Är de nya sĂ„ förtjĂ€nar de vĂ€l att hamna hos nĂ„n som anvĂ€nder dem... Är de anvĂ€nda sĂ„ Ă€r det nog pĂ„ grĂ€nsen .. nya kostar de vĂ€l kanske nĂ„n hundralapp styck...

Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.