3 387 836 läst · 16 654 svar
3388k läst
16,7k svar
Dagens verktygsinköp!
Ny multimaskin CV18DA. Låga vibrationer och tyst. Vibrerar mindre än Fein FMM 350 qsl med sladd. Kommer aldrig mer använda Bosch GOP 12-28 som tyvärr vibrera sönder både batterifästen och händer..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Knep en Stihl fs 250, riktigt nöjd. Har haft ögonen på en gammal Husqvarna 265rx ett tag också, men mest för att den verkar vara häftig och helt brutal med sina 65cc. Men denna Stihl passar nog min användning betydligt bättre och väger hälften så mycket.
Redigerat:
Jag var på lokala byggvaruhuset.
I hyllorna med nedsatta grejer låg en massa Skilverktyg för halva priset. Skyltexemplar.
Såg denna vinkelslip för 547 kr men funderade över priset. En ny med 720 W kostar bara en bråkdel mer. Så jag kollade och ja, nypris är runt 1100 för denna på 850 W.
Jag undrade -eftersom låda saknas och det skall ingå tre kapskivor- om de kunde göra lite mer på priset.
Han kollade, noterade att hakvertyget också saknades så jag fick den för 150 kr.
Min gamla Black&Decker på 650 W fungerar bra men den har inte snabblås för skyddet. Därför intresset för denna nya. Jag kommer framöver behöva kapa en del vid stugan så en kraftig extra blir bra.
I hyllorna med nedsatta grejer låg en massa Skilverktyg för halva priset. Skyltexemplar.
Såg denna vinkelslip för 547 kr men funderade över priset. En ny med 720 W kostar bara en bråkdel mer. Så jag kollade och ja, nypris är runt 1100 för denna på 850 W.
Jag undrade -eftersom låda saknas och det skall ingå tre kapskivor- om de kunde göra lite mer på priset.
Han kollade, noterade att hakvertyget också saknades så jag fick den för 150 kr.
Min gamla Black&Decker på 650 W fungerar bra men den har inte snabblås för skyddet. Därför intresset för denna nya. Jag kommer framöver behöva kapa en del vid stugan så en kraftig extra blir bra.
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 589 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 589 inlägg
nanowire skrev:
Vet att jag läste om att problem tidigare med att fästena går sönder men minns inte vem som skrev det.jonmo skrev:
Det var ihop med 6Ah-ackar om jag minns rätt, eller har det varit problem även med de små (2-3Ah)?
För att passa trådens rubrik (nästan, köptes i torsdags men provades idag) kommer en bild också😉
Logga in
Skapa konto
Jo, smidig är den. Och 3 Ah batterier fungerar bra. Tyvärr skakar den värre än min första Jula-multimaskin och stoppar du i 6 Ah så ramlar det ut efter någon timme när plastpiggarna nötts ned av vibrationerna 🤷🏻♂️jonmo skrev:
Jag tackar för tipsen om snabbmutter.
Cyklade in till byggvaruhuset för att köpa lite småsaker och Ryobi finns för 129kr.
Så jag köpte två. De gamla hakarna å grejjerna hamnar i en zippåse i ”braatthaverktygslådan”.
Cyklade in till byggvaruhuset för att köpa lite småsaker och Ryobi finns för 129kr.
Så jag köpte två. De gamla hakarna å grejjerna hamnar i en zippåse i ”braatthaverktygslådan”.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Om man greppar slipskivan på vinkelslipen med en handskbeklädd hand så behövs inga snabbmuttrar eller haknycklar. Det räcker med handkraft.
Undantaget kan vara om skivan är stål som tex en diamantskiva.
Undantaget kan vara om skivan är stål som tex en diamantskiva.