Det handlar mycket om skaltänger nu. Denna Knipex är fantastisk!
 
  • Knipex skaltång med röda och svarta handtag och logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jonas Persson och 3 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Den är som sagt GRYM!
(Men se till att inte använda den som avbitare till annat än kabel..den blir slö/skadad fort då...)


/Jocce
Ingen risk, mina elektrikerverktyg är heliga för sitt ändamål 😀.
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Det handlar mycket om skaltänger nu. Denna Knipex är fantastisk!
Jag har samma modell fast Jokari. Top notch när jag sitter vid arbetsbänken. På fötterna kör jag mest ErgoStrip:

Röd och blå avbitare av märket KNIPEX för att skala kablar, ligger på en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
cotillion och 2 till
  • Laddar…
Jag har Jokari tången hemma och Knipex tången i jobbet och Jokarin tycker jag är överlägsen
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
Kom lite godis som beställdes 20231231 strax innan midnatt av skattetekniska skäl. Fördröjningen berodde på att Festool tydligen fått 10ggr fler beställningar på in-ear-lurarna än vad de räknat med...
 
  • Stapel med nya Festool verktygslådor och in-ear-lurar, placerade på en städmaskin mot blommig tapetbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Erik_SL och 10 till
  • Laddar…
Oj, risig bild ser jag nu. Men det är alltså en Domino 500, en Domino sortimentslåda, en CTL 36 E AC och ett par GHS 25 hörselskydd/BT-lurar. Nu ska jag stuva undan innan frun kommer hem.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Norrtull och 6 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Kom lite godis som beställdes 20231231 strax innan midnatt av skattetekniska skäl. Fördröjningen berodde på att Festool tydligen fått 10ggr fler beställningar på in-ear-lurarna än vad de räknat med...
Min avundsjuka är lika grön som detaljerna på grejerna
 
  • Haha
jonmo
  • Laddar…
richardtenggren
jonmo jonmo skrev:
Oj, risig bild ser jag nu. Men det är alltså en Domino 500, en Domino sortimentslåda, en CTL 36 E AC och ett par GHS 25 hörselskydd/BT-lurar. Nu ska jag stuva undan innan frun kommer hem.
Fina saker!
Ingen BT-modul till dammsugaren? :)
Har samma uppsättning (förutom hörselskydden då) och gillar verkligen BT-modulen, mest vid städning då jag inte har någon fancy HKC ännu 😀
Använder sällan dammsugaren till carvexen eller vecturon, men har BT-batterier jag kan koppla också, men bara testat för att
 
En liten vinkel beställdes så fort jag tappat bort den gamla, då jag inte kan vara utan en i benfickan. Lite som första förbandet i lumpen (vilket jag har insett den senaste veckan vore ett smartare val). Japp, den gamla hittades strax innan den nya levererades.
Ny vinkel i röd förvaringsform passar snickare, gedigen och stabil konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så kom då äntligen fingerräddaren. Jag har bara packat upp och klämt, men den känns verkligen gedigen och stabil. Jag lovar att montera den innan jag sågar nästa gång.
Nya vinkeln för verktyg fotograferad ovanifrån på ett träbord, oskarp text och varningsetikett syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Fina saker!
Ingen BT-modul till dammsugaren? :)
Har samma uppsättning (förutom hörselskydden då) och gillar verkligen BT-modulen, mest vid städning då jag inte har någon fancy HKC ännu 😀
Använder sällan dammsugaren till carvexen eller vecturon, men har BT-batterier jag kan koppla också, men bara testat för att
Har ju en hkc men den är primärt ett utomhus verktyg tycker jag, sällan dammsugare på den. Men nej, får väl planera in den i årens inköp!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
jonmo jonmo skrev:
Har ju en hkc men den är primärt ett utomhus verktyg tycker jag, sällan dammsugare på den. Men nej, får väl planera in den i årens inköp!
Jag tänkte på TSC inser jag 🤓
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
En "3 räfflad ansiktsskärare" (gissa vem som hade den fina översättningen) tvingade mig att kolla om det fanns metriska spännhylsor i lager då jag misslyckats med att köpa de i något år...
Överraskningen var total när Rutlands körde kampanj på komplett set!
 
  • Verktyg och metriska spännhylsor på en perforerad metallplatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vanpire och 3 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Ni som skalar så mycket kanske skulle satsa på en skalmaskin?

[länk]
Finns skalmaskiner för kabel men prislapparna på runt ~40' gör väl att det inte är så ekonomiskt många gånger. Alternativt ~100' för en maskin som både skalar och pressar ändhylsor.
 
Purre Purre skrev:
Finns skalmaskiner för kabel men prislapparna på runt ~40' gör väl att det inte är så ekonomiskt många gånger. Alternativt ~100' för en maskin som både skalar och pressar ändhylsor.
Skalar och pressar är ju bra, men kan de ta bort det bruna skrufset på bananerna? Och de där långa äckliga trådarna innanför skalet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.