Stava kan de verkligen inte och den krävde viss modifiering för att bli bra, men nu är den riktigt trevlig. Om någon funderar på en "Miter Gaugw", så är den här prisvärd och säg till så berättar jag om vad man behöver göra för att få den bra.
Produktspecifikation för precisionsvinkelanläggning med CNC-bearbetade aluminiumkomponenter, lasermärkt, justerbar, anodiserad, passar standardspår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Svart-röd gradskiva, vinkel- och längdmätverktyg för precision, med skruvjustering och millimeterskala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Stava kan de verkligen inte och den krävde viss modifiering för att bli bra, men nu är den riktigt trevlig. Om någon funderar på en "Miter Gaugw", så är den här prisvärd och säg till så berättar jag om vad man behöver göra för att få den bra.
[bild]
[bild]
Märkligt dom fick rätt på det mesta av den mindre texten o misslyckades kapitalt med rubriken.

"Precisin" påminner om den tiden jag var en del med jobbet i Kina, vi brukade bo på Sheraton. Försökte man säga det i taxin va det ingen chaufför som fatta nånting vilken variant på uttal man än försökte med. SHILLATON va det magiska kodordet, då hamna man rätt.
 
  • Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Stava kan de verkligen inte och den krävde viss modifiering för att bli bra, men nu är den riktigt trevlig. Om någon funderar på en "Miter Gaugw", så är den här prisvärd och säg till så berättar jag om vad man behöver göra för att få den bra.
[bild]
[bild]
Hej Hep
Jag antar utmaningen jag är nyfiken vad du "fixat till"
Har funderat på något liknande till min extra såg en Wadkin.
Är det samma som Dennis från Hooked on Wood har liknar inte riktigt hans.
 
Holländaren har pratat om den här, men också om några andra. Bl a allas favorit från Hongdui eller vad de heter. Visst är den här lite fippligare att justera till exakt vinkelrätt, men inte värre än att till och med jag lyckades. Jag har testat några olika av vinklarna som har fasta stopp och de verkar väldigt exakta och känns stadiga. Kanske dumsnålt att köpa den här i stället för någon lite dyrare, men risken är att jag förr eller senare kommer köpa en riktig släde till sågen och den här får duga till dess. Det var tre saker jag reagerade på:

Dubbla mätskalor vilket alltid stör mig och eftersom skalan började på prick noll mm, valde jag att både sätta dit en metrisk Lidl-skala och flytta den fem cm.
Vinkelinställningsverktyg, svart och rött, mätande skala, metallisk yta, används för precision i hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite svikt i stoppet. Eftersom det fanns dubbla stopp som satt på fasta avstånd (varför??) drog jag i två M6/80 och nu är det helt stumt. Gängorna fanns redan.
Skruvstyrd anordning, möjligtvis en del av en maskin, med precisionsmått, svart och röd, verktygsarbete, metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bara en bricka längst fram på skenan. Jag har satt dit en till och nu är spelet i alla riktningar borta.
Metalldelar, stift och skruv i maskin. Konstruktion i närbild. Tekniskt och industriellt tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Stava kan de verkligen inte och den krävde viss modifiering för att bli bra, men nu är den riktigt trevlig. Om någon funderar på en "Miter Gaugw", så är den här prisvärd och säg till så berättar jag om vad man behöver göra för att få den bra.
[bild]
[bild]
Var köper man den du har köpt? Wnew Miter Gauge verkar ju annars vara ett populärt alternativ och den kan man väl få för en tusenlapp?
 
C Chokladmonster skrev:
Var köper man den du har köpt? Wnew Miter Gauge verkar ju annars vara ett populärt alternativ och den kan man väl få för en tusenlapp?
Den här kom från Banggood. Jag har en äldre variant av Wnews som jag har till annat. Jag köpte faktiskt anhållet (heter det så?) löst först och tänkte använda det till min geringspryl från Wnew. Det visade sig inte vara kompatibla utan lite för mycket meck, så jag beställde en ny geringsmanick för 400 :- som jag visste passade anhållet.

Lägger man 2500 eller så får man den från Hongdui som alla verkar älska.
 
  • Gilla
sweden och 1 till
  • Laddar…
Inte så mycket för husbygge, men man har ju grejer i huset oxå.
Elektroniklabb med nätaggregat, LCR-meter och testkablar på arbetsbänk. Batterier till vänster. Utrustning för elektronikexperiment eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

BNC kontakter, spänningsaggregat och en LCRmätare.
 
  • Gilla
SaabNiklas och 6 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Var köper man den du har köpt? Wnew Miter Gauge verkar ju annars vara ett populärt alternativ och den kan man väl få för en tusenlapp?
Wnews senaste är riktigt fin. det finns flera test av den på YT. jag skulle säga att den är mer prisvärd än Hongdui. all funktionalitet finns. jag tog bort brickan i framkant på min så man kan sätta den i spåret direkt uppifrån, det är ju 4st expanderbrickor som styr hur tajt den löper i spåret ändå. betalade cirka 1100kr för min.
 
  • Gilla
Bomba och 1 till
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
Wnews senaste är riktigt fin. det finns flera test av den på YT. jag skulle säga att den är mer prisvärd än Hongdui. all funktionalitet finns. jag tog bort brickan i framkant på min så man kan sätta den i spåret direkt uppifrån, det är ju 4st expanderbrickor som styr hur tajt den löper i spåret ändå. betalade cirka 1100kr för min.
Finns det flera versioner av wnew? Och vilken är den senaste? Hade du velat länka. Vill ju gärna ha den då :)
 
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
377:- "Makita" såg från Amazon, kapade en 20mm gren utan problem...
Enda bekymret är att man får spännande kedjan efter varje gren, men jag misstänker att den sliter in sig snart.
Makita elektrisk såg på ett arbetsbord med förpackningar och tejp i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tule54
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
377:- "Makita" såg från Amazon, kapade en 20mm gren utan problem...
Enda bekymret är att man får spännande kedjan efter varje gren, men jag misstänker att den sliter in sig snart.
[bild]
Länk till den där ?

Känns den ändå "ok" för pengen eller rent skräp ?

Sugen. På en sådan där men den äkta kostar lite mer än jag tycker den är värd...


/Jocce
 
Hur många sidor är säkerhetsinstruktionerna på? Den ser totalt livsfarlig ut vid minsta misstag.
 
Jocce81 Jocce81 skrev:
Länk till den där ?

Känns den ändå "ok" för pengen eller rent skräp ?

Sugen. På en sådan där men den äkta kostar lite mer än jag tycker den är värd...


/Jocce
Kompisen köpte en likadan och den gick sönder direkt, nu har jag inte sågat mer än kanske 30st 50mm grenar men den verkar funka.

Köpte den här https://www.amazon.se/gp/aw/d/B0CC5TH2RV?ref=ppx_pt2_mob_b_prod_image
 
  • Gilla
Jocce81
  • Laddar…
Alltså, det var kaos på K-Rauta i Kungens Kurva idag så jag tyckte det var en bra idé att kolla varför - 50% på allt.

Det blev en dyr titt… 😬

Förpackad Wagner Control Pro 250 M färgsprutsystem och Airless spraypistol inköpt under en rea.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
johel572 och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.