V vanpire skrev:
Vad är det för dimension på spännhylsan?
Jag skrev till försäljaren och frågade. Enligt denne ska det följa med 6, 8 och 10mm hylsor. Hoppas det stämmer.

• Gilla
vanpire
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Jag skrev till försäljaren och frågade. Enligt denne ska det följa med 6, 8 och 10mm hylsor. Hoppas det stämmer.
Det borde stämma. På bilden med kolen ser du hylsorna för 8 och 10 mm till vänster. Inte världens bästa och många klagar på dem till Makitan (som den här ser ut att vara en exakt kopia av), men jag använder min för 8 mm rätt ofta utan problem. Men fräsen är rätt klen, så att klämma ditt ett grovt frässtål med 10 mm och börja avverka är nog ingen bra idé.

Höghus Höghus skrev:
Lidl arbetsbelysning. 500/1000 lumen i 5/3h verkar helt ok. 20% rabatt via Lidl+-appen i några dagar till.

/Höghus

[bild]
[bild]
En sån har jag sedan ett par månader tillbaks.
Fick lämna tillbaka den 1a (den skramlade och laddade inte) - men det var inga problem.
Den andra har funkat bra. Ngt dålig batteritid (funkar kanske 2-4h), men tänder man bara en lampa kan man förlänga det mot att ljuset blir ngt sämre.

richardtenggren
A atomlab skrev:
Köpte en jordfräs...
Egen funpark? Skotercrossbana? ❤️

richardtenggren richardtenggren skrev:
Egen funpark? Skotercrossbana? ❤️
Åka upp med hela familjen med skidor och allt elände till liften. Man har tydligen 2-3 par skidor med sig nu för tiden så gör ju inget annat än att släpa saker på skotern. Åka till våffelstugan när det är kaosväder. Bygga hopp till ungarna och skoter. Sedan det bästa. Bygga en bastu på medar som man drar upp på fjället och tar en bastu och tittar på solnedgången. Så byggtråd comming up!

• Gilla
  • Älska
nino och 11 till
  • Laddar…
B Bomba skrev:
Sambon gick lottlös igår men sågen fick en fin present av pappa.

[bild]
vackert! jag kör med exakt samma setup, måste säga att miter gaugen ändå känns lite finare än sågen fast jag är hur nöjd som helst med även den 😅

• Gilla
stigen
  • Laddar…
T Taren43 skrev:
vackert! jag kör med exakt samma setup, måste säga att miter gaugen ändå känns lite finare än sågen fast jag är hur nöjd som helst med även den 😅
Japp lite att sminka en gris. 🙂
Men väldigt prisvärd såg!

B Bomba skrev:
Japp lite att sminka en gris. 🙂
Men väldigt prisvärd såg!
Otroligt! Enda jag egentligen är missnöjd med är att klingan gör sådana sido-vibrationer ibland så man får ojämnheter och lite bränt i snittytan, sen så är den extremt högljudd 😎

T Taren43 skrev:
Otroligt! Enda jag egentligen är missnöjd med är att klingan gör sådana sido-vibrationer ibland så man får ojämnheter och lite bränt i snittytan, sen så är den extremt högljudd 😎
Kör du orginalklingan? Köpte freudklingor ifrån tyskland. Dyrt men natt och dag mot orginalet.

B Bomba skrev:
Kör du orginalklingan? Köpte freudklingor ifrån tyskland. Dyrt men natt och dag mot orginalet.
Nejdå, kör också Freud! Men både den och originalklingan vibrerar till som hastigast ibland, verkar vara ofta när man matar lite för ivrigt.

• Gilla
Bomba
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det borde stämma. På bilden med kolen ser du hylsorna för 8 och 10 mm till vänster. Inte världens bästa och många klagar på dem till Makitan (som den här ser ut att vara en exakt kopia av), men jag använder min för 8 mm rätt ofta utan problem. Men fräsen är rätt klen, så att klämma ditt ett grovt frässtål med 10 mm och börja avverka är nog ingen bra idé.
C Chokladmonster skrev:
Det stämde. Hämtade fräsen i fredags och provkört den i helgen. Väldigt nöjd så här långt.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ska ju bila lite i källlaren så då tänkte jag att en sån här är bra att ha, och kostar den bara 1/10 av nypriset så får man väl vara nöjd.

Ska bara byta förfiltret så är jag good to go.

Röd och vit luftrenare av märket Pullman Ermator, modell A1000, på ett fläckigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
sinuslinus och 12 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Ska ju bila lite i källlaren så då tänkte jag att en sån här är bra att ha, och kostar den bara 1/10 av nypriset så får man väl vara nöjd.

[bild]
Skaffa en lång slang till utblåset som når ut så kan du skapa undertryck där du jobbar med lite inplastande. Blir ännu bättre med det. Har lillebror till den där, A600.

• Gilla
Pysslarn och 2 till
  • Laddar…
K
mexitegel mexitegel skrev:

[bild]
Nätauktion?

TeroM TeroM skrev:
Skaffa en lång slang till utblåset som når ut så kan du skapa undertryck där du jobbar med lite inplastande. Blir ännu bättre med det. Har lillebror till den där, A600.
Det är planen att göra. Kommande arbetsområde är dessutom lätt att tillsluta 👍.

K kniv skrev:
Nätauktion?
Japp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.