Topdon TC001 värmekamera kom med posten idag:
Ett fodral märkt "HARDON" med en delvis synlig blå enhet, möjligen en elektronisk apparat, inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter en snabb runda i huset så måste jag säga att de uppfyller alla förväntningar plus lite till.

Dåligt drevat runt ytterdörren (högra sidan):
Termisk bildvisning av en dörr, temperaturmätningar synliga, varmare områden i gult, kallare i lila.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönster där det drar in kall luft (motsvarande fönster som jag renoverade i somras hade runt 4-5 grader på samma ställe):
Termisk bild med temperaturmarkeringar, varierande färgområden visar olika temperaturer, innefattar växt och föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Undra vilken säkring som LLVPn är kopplad på:
Värmebild som visar temperaturvariabler, mestadels lila och gult, med två temperaturindikatorer: 13.4°C och 24.9°C.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En vanlig kritik i recensioner är att det inte går att låsa exponeringen i ett temperaturintervall. Men, lite överraskande så har de nu lagt till det:
Termisk bildvisning, visar temperaturvariationer, möjliga värmeförluster runt en dörr eller fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mycket nöjd! Blir väntan på en riktigt kall och vindstilla dag så att man kan leta fler köldbryggor :)
 
  • Gilla
kashieda och 15 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Topdon TC001 värmekamera kom med posten idag:
[bild]
Efter en snabb runda i huset så måste jag säga att de uppfyller alla förväntningar plus lite till.

Dåligt drevat runt ytterdörren (högra sidan):
[bild]
Fönster där det drar in kall luft (motsvarande fönster som jag renoverade i somras hade runt 4-5 grader på samma ställe):
[bild]
Undra vilken säkring som LLVPn är kopplad på:
[bild]
En vanlig kritik i recensioner är att det inte går att låsa exponeringen i ett temperaturintervall. Men, lite överraskande så har de nu lagt till det:
[bild]
Mycket nöjd! Blir väntan på en riktigt kall och vindstilla dag så att man kan leta fler köldbryggor :)
Kostar en sån? 😄
 
nino nino skrev:
Kostar en sån? 😄
2574kr blev det efter att Postnord drog fel moms 😇, dock fortfarande en dyr leksak... Köpt på Aliexpress
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
Då jag saknar pelarborr så blev det ett inköp av ett lockbettel. Och anledning till detta är att det uppkom ett behov av ett verktyg som används som förutsättning till att montera insticksgångjärn. Och faktiskt efter en "Duck Duck go" så hittade jag artiklar från just BH som förklarade vad det var för något och hur det används❤️ Jag kunde inte ge mig till tåls utan kastade mig över verktyget för att prova på direkt med diverse träbitar.
Svart rakapparat med rött och grönt märke på ljus träyta med borrade hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
J JSten skrev:
Topdon TC001 värmekamera kom med posten idag:
[bild]
Efter en snabb runda i huset så måste jag säga att de uppfyller alla förväntningar plus lite till.

Dåligt drevat runt ytterdörren (högra sidan):
[bild]
Fönster där det drar in kall luft (motsvarande fönster som jag renoverade i somras hade runt 4-5 grader på samma ställe):
[bild]
Undra vilken säkring som LLVPn är kopplad på:
[bild]
En vanlig kritik i recensioner är att det inte går att låsa exponeringen i ett temperaturintervall. Men, lite överraskande så har de nu lagt till det:
[bild]
Mycket nöjd! Blir väntan på en riktigt kall och vindstilla dag så att man kan leta fler köldbryggor :)
Jag har varit intresserad av att köpa något liknande. Tänker mig att man sparar in pengarna på sikt
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Jag har varit intresserad av att köpa något liknande. Tänker mig att man sparar in pengarna på sikt
Vetefan om man tjänar igen det... Om man har lågt hängande frukter där det går att tjäna igen mycket går det nog att hitta på annat vis, d.v.s. det blir kallt där det inte ska vara det. Å andra sidan tänker jag att det är otroligt värdefullt för att diagnostisera varför det är kallt.

Sprang runt huset som en galning igår och hittade alla möjliga underligheter som bör undersökas vidare, hur mycket det sparar, ingen aning faktiskt. Men otroligt bra instrument för att "se" vad problemet är, tidigare har vi bara upplevt det som kallt mot den specifika väggen, hörnet, etc.

Köpte den även för att jag var lite orolig för varmgång på diverse ställen, nu kunde jag se en ökning i temperatur, men inget oroväckande. Felsökning av elektronik är ett annat område som jag förutser.

Nog ett instrument jag inte kommer använda dagligen, men de gånger jag använder det kommer det nog vara guld värt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
Lite mätgrejer o en 5mm helicoilsats:
Elektroniska testkablar och komponenter ordnade på en blå arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 4 till
  • Laddar…
Röd batteriladdare med batterier, kablar, betonggolv, byggplatsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En redig laddare hittades på Tørn. Skeppades från Harald Nyborg för dryga tusenlappen.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Har av någon anledning aldrig slagit till på ett multiverktyg att ha i arbetsbyxorna, tills nu har jag haft en Morakniv samt en Knipex 125mm polygrip som "alltialloverktyg" på mig. Tanken har funnits på ett multiverkyg men så kollar man lite närmare och blir helt matt av antalet att välja mellan även om man bara håller sig till Leatherman...

Men idag så vart det en HD variant = Leatherman Surge (har stora händer)

[länk]

[bild]



[bild]
Underbart verktyg! Haft min i några år. Enda att säga är om deras bits, dyra och tveksam metall. Skaffar du deras förlängare till bits hållaren så tar den vanliga bits.
T-fattningen för såg mm är lite tjockare än vanliga blad för sticksåg men justera bladen med två lager eltejp så sitter de perfekt sen.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
D Deltidslantisen skrev:
Underbart verktyg! Haft min i några år. Enda att säga är om deras bits, dyra och tveksam metall. Skaffar du deras förlängare till bits hållaren så tar den vanliga bits.
T-fattningen för såg mm är lite tjockare än vanliga blad för sticksåg men justera bladen med två lager eltejp så sitter de perfekt sen.
Tack, tror inte jag går så långt.

Kvalite'n på verktyget va över förväntan iaf.
 
Bosch professionell oscillerande verktyg med batteri på slitstarkt arbetsbord bredvid måttband.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Äntligen damp den ner till samlingen. Tystare och mindre vibrationer än sin föregångare. Dessutom bättre grepp👌
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Sambon gick lottlös igår men sågen fick en fin present av pappa.

Bordscirkelsåg med klinga, skjutmått och arbetsbänk i en verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
ivp och 15 till
  • Laddar…
C Chokladmonster skrev:
Klickade hem en kantfräs.
Har fått väldigt bra omdöme kontra pris.

[länk]
Vad är det för dimension på spännhylsan?
 
C Chokladmonster skrev:
Klickade hem en kantfräs.
Har fått väldigt bra omdöme kontra pris.

[länk]
Köpte en jordfräs...
 
  • Lastbil med släp transporterar röd bandvagn, vinterlandskap, snö, skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
ivp och 18 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.