Jag hoppas du inte tänker skarva nå 230v med det där skräpet.
 
Den ser alldeles för kort ut också, kommer smaka blod i käften :|
 
Snailman
Verktyg med olika käftar för att krimpa en kabelsko, närbild på tång och röd kabelsko.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är en bild, fast med andra käftar.
 
heos
Skooda skrev:
Inte ens denna smiter obemärkt förbi hemma..

[bild]
Inte dessa heller...

Borrbitar och en blå sågbladsfäste vid sidan av två gröna förpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
erikssonandreas och 2 till
  • Laddar…
E
Snailman skrev:
Här är en bild, fast med andra käftar.
Ser mycket bättre ut!
På aliexpress såg den ut att vara i klass med en sån kombitång för att skala, klippa, pressa, och kapa skruv, gjord av högsta kvalitetens kinesium
 
Snailman
Emil_K skrev:
Ser mycket bättre ut!
På aliexpress såg den ut att vara i klass med en sån kombitång för att skala, klippa, pressa, och kapa skruv, gjord av högsta kvalitetens kinesium
Det är en sådan jag haft hittills, köpt för 30 år sen på classe (bra för att kapa skruv), så därför har jag inget att jämföra med, provklämde en fk 1,5 i röd hylsa i går, det såg ok ut tyckte jag, kan se om jag kan fota av den.
 
Ställde mig i kö redan 0440 för en utförsäljning med start 0700... Varm glögg, kaffe och lussebullar tillsammans med polaren som kom 10 min innan. Kände oss ganska korkade tills tredje man kom 30 min senare. Sen blev det trångt men lyckades knipa följande kaoset:

En Bosch GWS 7-125
Blå Bosch GWS 7-125 vinkelslipmaskin på vit bakgrund, inköpt vid utförsäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Bosch GBH 2-28F
Bosch GBH 2-28F borrmaskin med SDS-plus chuck, extra handtag och hårdplastväska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Festool DWC 18-4500
Festool DWC 18-4500 skruvautomat med batterier, laddare och förpackning, resultat av utförsäljning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En DeWalt D25602 Bilmaskin
DeWalt D25602 bilmaskin med tillhörande svart och gul väska.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ganska bra dag mao... :wow:
50% på alla Bosch/DeWalt och 25% på Festool
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
slacker skrev:
Ställde mig i kö redan 0440 för en utförsäljning med start 0700... Varm glögg, kaffe och lussebullar tillsammans med polaren som kom 10 min innan. Kände oss ganska korkade tills tredje man kom 30 min senare. Sen blev det trångt men lyckades knipa följande kaoset:

En Bosch GWS 7-125
[bild]
En Bosch GBH 2-28F
[bild]
En Festool DWC 18-4500
[bild]
En DeWalt D25602 Bilmaskin
[bild]

En ganska bra dag mao... :wow:
50% på alla Bosch/DeWalt och 25% på Festool
Worth waiting for! :wow:
 
slacker skrev:
50% på alla Bosch/DeWalt och 25% på Festool
Var?
 
vad vart priserna? 50% på listpris eller?
tror jag gav 350:- för min gws7-125
 
Kane skrev:
Var?
Sernbrandt's Maskiner och verktyg Huddinge.
 
Redigerat:
camaro1969 skrev:
vad vart priserna? 50% på listpris eller?
tror jag gav 350:- för min gws7-125
50% på deras listpris - Så den där GWS7-125 gick på 490Sek ink. moms. Billigaste jag hittar på nätet är 585Sek.
DeWalt Bilmaskinen landade på 4600 ink moms.
Bosch Slagborrmaskinen slutade på ca 1800 ink moms.
Festool Gipsdragaren cirka 5120 ink moms.

Så i det stora hela - Värt att frysa lite för... Som vanligt är det de dyra maskinerna man "spar" pengar på... Bara Bilmaskinen jag verkligen "behöver", har redan två stycken 125mm rondeller, och 2 Slagborrmaskiner (Makita + Hilti), gips dragare har jag en Makita och en Fein.. men men... :rolleyes:
 
Redigerat:
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Snailman
Elkabel med rött gaffelkabelsko monterat på brun bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resultatet
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
E
GBH 2-28 är en extremt bra maskin. Jag har själv en sådan i jobbet sedan 4 år tillbaka. Enda jag behövt göra med den är att smörja chucken nån gång om året och korta av sladden ett par dm, så ett varningens finger! Sväng inte med saxliften om framhjulen står på sladden.
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Fredagspaket!

Stor kartong på pall i ett hörn av ett rum med mått antecknade på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Brukar båda gott när det kommer på pall (än om liten)

Öppen låda med Festool-sugslang och andra tillbehör, men utan den förväntade systainern.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Glädjen fick sig en törn när lådan öppnades. Där skulle vart en systainer, men det var det inte...

Brun kartong med Festool-märkning, innehållande slipmaskin som saknar systainer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En Festool ETS 150/5 slippapper monterad på en slät yta, utan systainer-förpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det var denna som skulle ha kommit i systainer, men klantarslet som beställde (undertecknad) missade rullgardinsmenyn på Festools hemsida och beställde utan. Låda med insats är iaf beställt.

Festool CTM 26 Autoclean dammsugare uppackad på verkstadsgolvet med slang och extra plastsäckar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

CTM 26 Autoclean. CTL22:an i bakgrunden kommer att få hålla sig till grovstädning hädanefter.

Låda med Festool-märkning och bilder av verktygslådor samt referensnummer, placerad i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick med 10st plastsäckar jag inte beställt. Hygglo, men jag kör nog inte utan påsar ändå.

Grön och svart spiralslang för dammsugare, paketerad i öppen låda bredvid en Festool-dammsugare och bordssågstillbehör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

50mm slang.

Anslutning av en 50mm grön slang till en bordssåg för dammutsugning, sågen och slangen täckt med sågspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Passar perfekt i bordssågen.

Två Festool sågklingor med förpackning, en Panther och en standard, ligger på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två klingor till battericirkeln också. En panther och en standard. Lyckades sätta standardklingan som följde med sågen i ett par spik. Märker iofs ingen skillnad i snittkvalité men köpte en extra för att vara på den säkra sidan.
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.