3 349 125 läst · 16 531 svar
3349k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Jag hoppas du inte tänker skarva nå 230v med det där skräpet.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Det är en sådan jag haft hittills, köpt för 30 år sen på classe (bra för att kapa skruv), så därför har jag inget att jämföra med, provklämde en fk 1,5 i röd hylsa i går, det såg ok ut tyckte jag, kan se om jag kan fota av den.Emil_K skrev:
Ställde mig i kö redan 0440 för en utförsäljning med start 0700... Varm glögg, kaffe och lussebullar tillsammans med polaren som kom 10 min innan. Kände oss ganska korkade tills tredje man kom 30 min senare. Sen blev det trångt men lyckades knipa följande kaoset:
En Bosch GWS 7-125
En Bosch GBH 2-28F
En Festool DWC 18-4500
En DeWalt D25602 Bilmaskin
En ganska bra dag mao... :wow:
50% på alla Bosch/DeWalt och 25% på Festool
En Bosch GWS 7-125
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Bosch GBH 2-28F
Logga in
Skapa konto
En Festool DWC 18-4500
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Worth waiting for! :wow:slacker skrev:Ställde mig i kö redan 0440 för en utförsäljning med start 0700... Varm glögg, kaffe och lussebullar tillsammans med polaren som kom 10 min innan. Kände oss ganska korkade tills tredje man kom 30 min senare. Sen blev det trångt men lyckades knipa följande kaoset:
En Bosch GWS 7-125
[bild]
En Bosch GBH 2-28F
[bild]
En Festool DWC 18-4500
[bild]
[bild]
Medlem
· gävleborg
· 3 623 inlägg
vad vart priserna? 50% på listpris eller?
tror jag gav 350:- för min gws7-125
tror jag gav 350:- för min gws7-125
50% på deras listpris - Så den där GWS7-125 gick på 490Sek ink. moms. Billigaste jag hittar på nätet är 585Sek.camaro1969 skrev:
DeWalt Bilmaskinen landade på 4600 ink moms.
Bosch Slagborrmaskinen slutade på ca 1800 ink moms.
Festool Gipsdragaren cirka 5120 ink moms.
Så i det stora hela - Värt att frysa lite för... Som vanligt är det de dyra maskinerna man "spar" pengar på... Bara Bilmaskinen jag verkligen "behöver", har redan två stycken 125mm rondeller, och 2 Slagborrmaskiner (Makita + Hilti), gips dragare har jag en Makita och en Fein.. men men...
Redigerat:
GBH 2-28 är en extremt bra maskin. Jag har själv en sådan i jobbet sedan 4 år tillbaka. Enda jag behövt göra med den är att smörja chucken nån gång om året och korta av sladden ett par dm, så ett varningens finger! Sväng inte med saxliften om framhjulen står på sladden.
Fredagspaket!
Brukar båda gott när det kommer på pall (än om liten)
Glädjen fick sig en törn när lådan öppnades. Där skulle vart en systainer, men det var det inte...
Det var denna som skulle ha kommit i systainer, men klantarslet som beställde (undertecknad) missade rullgardinsmenyn på Festools hemsida och beställde utan. Låda med insats är iaf beställt.
CTM 26 Autoclean. CTL22:an i bakgrunden kommer att få hålla sig till grovstädning hädanefter.
Fick med 10st plastsäckar jag inte beställt. Hygglo, men jag kör nog inte utan påsar ändå.
50mm slang.
Passar perfekt i bordssågen.
Två klingor till battericirkeln också. En panther och en standard. Lyckades sätta standardklingan som följde med sågen i ett par spik. Märker iofs ingen skillnad i snittkvalité men köpte en extra för att vara på den säkra sidan.
Logga in
Skapa konto
Brukar båda gott när det kommer på pall (än om liten)
Logga in
Skapa konto
Glädjen fick sig en törn när lådan öppnades. Där skulle vart en systainer, men det var det inte...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var denna som skulle ha kommit i systainer, men klantarslet som beställde (undertecknad) missade rullgardinsmenyn på Festools hemsida och beställde utan. Låda med insats är iaf beställt.
Logga in
Skapa konto
CTM 26 Autoclean. CTL22:an i bakgrunden kommer att få hålla sig till grovstädning hädanefter.
Logga in
Skapa konto
Fick med 10st plastsäckar jag inte beställt. Hygglo, men jag kör nog inte utan påsar ändå.
Logga in
Skapa konto
50mm slang.
Logga in
Skapa konto
Passar perfekt i bordssågen.
Logga in
Skapa konto
Två klingor till battericirkeln också. En panther och en standard. Lyckades sätta standardklingan som följde med sågen i ett par spik. Märker iofs ingen skillnad i snittkvalité men köpte en extra för att vara på den säkra sidan.