3 345 646 läst · 16 522 svar
3346k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Medlem
· Karlstad
· 131 inlägg
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 411 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 411 inlägg
Efter tips från en av forumets knivmakare har jag fått hem ett urval prisvärda blad till metallbandsågen, monterade på det grövsta jag köpte vilket var ett 4/6 tpi för att såga ut en bit för ett kommande projekt. Jag var rätt skeptisk och tveksam över att handtrycka stål mot ett så grovt blad men det var inga som helst problem så i nästa beställning följer det definitivt med 3tpi vilket verkar vara det grövsta som finns i min storlek.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jag har då alltid brist på 6x60, 6x80 och 6x100... grövre skruv går ibland men då är det större projekt såsom hus eller fordon.B Bomba skrev:Kom över lite Tanos systainers på Blocket. Tanken var väl först att kanske sälja vidare några men nu vet jag inte hur det blir med den saken. 😆
Tydligen ingick det en hel del skruv i affären. Rätt många av en grövre kaliber som jag inte har någon användning för. Är det något värde i det eller borde det skänkas bort?
[bild]
[bild]
Efter tips i tips-tråden så slant jag på köpkraften för några dagar sen.
Hade en Hultafors sen innan, som jag har varit väldigt nöjd med, men jag kunde ändå inte så emot. Haha...
Hultaforsen åker ut på Tradera med start på en krona. Vem vet... någon annan som också kommer göra ett fynd kanske.
Problemet är bara att Boschen nästan är för fin för att använda 😆
Bild på nykomlingen bredvid Hultaforsen.
Hade en Hultafors sen innan, som jag har varit väldigt nöjd med, men jag kunde ändå inte så emot. Haha...
Hultaforsen åker ut på Tradera med start på en krona. Vem vet... någon annan som också kommer göra ett fynd kanske.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är grym. Funkar bra även i dagsljus på långt avstånd👌. Kan hålla med om att den är för fin att ha i fickan så den får ligga på sin plats och "jobba" vid väl valda tillfällen..C Chentin skrev:Efter tips i tips-tråden så slant jag på köpkraften för några dagar sen.
[bild]