3 349 876 läst · 16 533 svar
3350k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Beror på budget. Du behöver nog en bra excenterslip när du vill ta av större ytor eller behöver mer kraft. Sen för finlir kanske en s.k. multislip som tar slippapper som är en trekant. Beror lite på vad för slip din Ryobi redan är.M maria01 skrev:
Bosch gex 40 kostar ca 3000, och en multislip ca 1000.
Vill man ha dyrare grejor finns alltid Festool och Mirka.
Jag har Bosch GEX 125-150 AVE och tycker den är riktigt bra för rimliga pengar, betalade drygt 2500:- för några år sedan. Viktigt är dock, oavsett maskin, att använda bra slippapper.M maria01 skrev:
Nu verkar just denna ha utgått och jag vågar inte riktigt tipsa om ersättare. Någon annan har säkert förslag.
https://www.amazon.se/Ryobi-R18ROS-0-Slipmaskin-endast-kropp/dp/B013K3U0ZIM Mach77777 skrev:Beror på budget. Du behöver nog en bra excenterslip när du vill ta av större ytor eller behöver mer kraft. Sen för finlir kanske en s.k. multislip som tar slippapper som är en trekant. Beror lite på vad för slip din Ryobi redan är.
Bosch gex 40 kostar ca 3000, och en multislip ca 1000.
Vill man ha dyrare grejor finns alltid Festool och Mirka.
denna har jag idag
Blocketannons-träffade vad som skulle visa sig vara en trevlig byggahusare på en sjukt kall blåsig parkering i eftermiddags o åkte hem 1300:- fattigare men två maskiner rikare. Nu kan verkstans enda kvarvarande skabbmaskin pensioneras (den på nedre bilden).
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder