29 027 läst · 311 svar
29k läst
311 svar
Däckverkstäder vill inte att vi byter däck på elbil
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Den domkraften är väldigt lik min som är godkänd för 1500 kg. Och eftersom ID4 väger sådär 2200 kg lär den räcka med god marginal så länge man inte försöker ställa den mitt under bilen för att lyfta alla hjul samtidigt. Och gör men det så bör man nog gå en kurs i hur man lyfter bilen säkert innan man funderar på en ny domkraft.
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 242 inlägg
Denna är väldigt lik den de säljer som 1500kg idag, men är köpt för 12 år sedan och märkt 2500kg.A Avemo skrev:Den domkraften är väldigt lik min som är godkänd för 1500 kg. Och eftersom ID4 väger sådär 2200 kg lär den räcka med god marginal så länge man inte försöker ställa den mitt under bilen för att lyfta alla hjul samtidigt. Och gör men det så bör man nog gå en kurs i hur man lyfter bilen säkert innan man funderar på en ny domkraft.
Edit: gick ut och kollade, 2000kg är den, vill minnas att den kändes en bit rejälare än de minsta modellen när jag köpte denna.
Redigerat:
Lessnade på att dom två lokala däckfirmorna runtomkring slarvade med balansering och var hutlöst dyra, så jag köpte både balanseringsmaskin och däckmaskin för typ 15 år sedan.D Daniel 109 skrev:
Det känns som att jag har gått plus totalt sett.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Läkarna vill inte skicka till röntgen - du betalar
Övrigt Off Topic -
Vilken hub för Z-Wave? (vill INTE ha en ny hobby)
Villalarm & Hemautomation -
Vill bygga ett kök av god kvalitet som inte kostar skjortan
Kök -
Vilken pool om man inte vill ha pvc och ändå varmt?
Pool -
Sälja villa man inte varit skriven i och skjuta upp vinstskatten?
Juridik