Importensketsig jag tycker du skall prova och rapportera hit så slipper vi uppfinna hjulet en gång till;)

Pär

Beställt en. För 22 usd med frakt känns det som en steal. Ska köra den med en asksug för att avlasta min festool MIDI något. Är lite rädd för att köra denna framför en festool då det kommer rapporter om trasiga kretskort pga statisk elektricitet.

Länk till säljaren?

Är också intresserad av en länk till säljare alt samköp.

Samköp är troligen dyrare, eftersom grejer då måste skickas inom Sverige...vilket är svindyrt! :p $22 är ju inklusive frakt från Kina, och det är inte ens 200 SEK. (y)

Jag beställde två cykloner för ett par dagar sedan från säljaren nedan. De skall vara skickade, men jag har ännu inte fått dem. Två styck för USD 32 inklusive frakt.

http://www.aliexpress.com/store/1093224

Man ska inte förvänta sig att grejer kommer snabbt från Kina om man skickar med billigaste fraktalternativet hos China Post. Jag beställde ett par T-kopplingar i mässing för över en månad sedan...de har inte dykt upp ännu. Har kontaktat säljaren som bad mig ha lite mer tålamod och förlängde Buyer Protection ett par veckor. Kommer de aldrig är det ingen katastrof ekonomiskt, de kostade under $6 ink. frakt! :p Störande dock eftersom mitt motorbygge står still tills jag fått dem och kan slutföra slangdragningen för kylsystemet.

Jag förväntar mig inte att få dem i år. Jag menar bara att jag kan varken recensera säljaren eller cyklonen.

Det var inte riktat direkt mot dig -RB-...men det hördes lite kul när man läste "Jag beställde två cykloner för ett par dagar sedan från säljaren nedan. De skall vara skickade, men jag har ännu inte fått dem." :D

Haha, ja, det finns China Post, och så finns det TNT Express
Man får vad man betalar för ;)

norrbottenssnickaren skrev:
Denna tog jag ifrån. Fick bekräftelse att det gått iväg igår så vi får hoppas det är fina grejer :)

cyclone (Second generation turbocharged cyclone) [länk]
Köpte exakt denna modell från Ali i höstas här och fått iordning på det. Fungerar ypperligt bra och har nog dragit upp 25-30l med den, påsen ser nästan tom ut.

Det man får tänka på är att infästningen tyckte jag var lite ranglig, men sålänge man skruvar in i ett rejält lock eller sätter brickor under till så fungerar det.
För festool slangen var jag tvungen och lägga på lite tejp på utloppet så den passa korrekt.

Valde en rätt liten hink på bara 15-20l. Men då fick den plats utan problem under arbetsbänken tillsammans med ctl:en.

Redigerat:
...men du betalade väl inte $270 och får hem 22 stycken?! :x

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Paxman skrev:
...men du betalade väl inte $270 och får hem 22 stycken?! :x
Säkert bara samma design :))

• Gilla
-RB-
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.