Wow FredrikR har du en trefas cykel:)

• Gilla
PeterJeffrey och 2 till
  • Laddar…
pär h skrev:
Wow FredrikR har du en trefas cykel:)
Tankarna nu går att lyfta ur 'all el' ur skåpet tillfälligt, borra ett hål rakt genom centralen och montera uttaget i garagedelen på väggen mot förrådet, där centralen nu sitter.
Blir nog att se lite bättre ut, och förmodligen säkrare ;)

Fattar inte hur jag kunde förneka allt behov 380V när jag byggde garaget!??! :banghead:

• Gilla
ceson
  • Laddar…
Mitt snabb bygge, ganska nöjd. Inga slangar eller rör, dammsugaren direkt på med lite tejp som "adapter" för att få det att passa. Pinnar och plywood ur skrotlådan hemma sparade en tur till byggafären. Kanske lite liten hink men det var den jag hittade får bli en större nästa gång. Och så några hjul under vid tillfälle.

Kul pryl får jag säga kommer spara några påsar nu när det ska fräsas spår i golvspån.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
nivv och 7 till
  • Laddar…
Här är min montering av cyklonen samt dammsugaren. =)

Den fungerar hur bra som helst, blir nästan ingenting alls i påsen!

20160112_184955.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

//Niklas

• Gilla
Fredrik.engdahl och 1 till
  • Laddar…
Är du nöjd med köpet FredrikR? Och i så fall, har du nån länk till den du köpte?

Freddex skrev:
Är du nöjd med köpet FredrikR? Och i så fall, har du nån länk till den du köpte?
Denna var det jag beställde. http://www.ebay.com/itm/131514986798

Har inte hunnit mer än prova den, men trots felkopplat :surprised:
Och halvläckande kopplingar verkar den funka helt ok, har inga tidigare erfarenheter så jag har eg. inget att jämföra med.
Det hamnar hyvelspån i hinken. Får jag den grövre slangen samt täta kopplingar tror jag det kommer funka kalasbra. :)

• Gilla
Freddex
  • Laddar…
Vad är det för hinkar ni använder?
Har beställt en cyklon som är påväg från Kina. Så nu behöver jag en lösning till hinken.
Hur stor hink är lagom? 20-30 liter eller större?

• Gilla
fgo
  • Laddar…
Får svänga in på jula nån dag då. Är det den man får limma ihop två?
Ville helst ha en i metall, har hittat en, men hittar ingenstans att köpa den tyvärr.

Ja 2 är nog inte fel för lite extra stabilitet.
Hade inte Ikea nån tunna i plåt, eller hade dom utgått tro?

FredrikR skrev:
Jag köpte en sån här, vet att andra här använt likadana.
[länk]
15 liter.
Ska du (maskin)hyvla så är den på tok för liten, några plank och det kommer backa upp spån i cyklonen!

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
vectrex skrev:
Ska du (maskin)hyvla så är den på tok för liten, några plank och det kommer backa upp spån i cyklonen!
Jo, får se om det blir din lösning eller om jag letar på en större blå plasttunna (~200l).

Ingen som provat denna typ finns i både plast och metall på Jula. Själv har jag denna.

Den tunnan som jag använder till min cyklon är på ca 40 liter och kommer från ett stort svenskt industriföretag som tillverkar skärstål....
Känner ni någon som jobbar där så är det nog inte alls omöjligt att få tag på en tunna.

Bara nyfiken. Varför en cyklon på en cyklon? Tappar man inte effekt?

• Gilla
helder
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.