2 159 154 läst · 32 467 svar
2159k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Strax är kurvan plan. Sen blire bara bättre och bättre! Bra siffror idag!
På sista bilden så är inte stapelns siffror på rätt ställe. Kurvan såg ut att mattat av mkt när de lyckats sätta rätt datum på de döda. Såg ju super ut! Mkt bättre än man någonsin kunnat tro! Sverige öppnar i maj gissar jag idag igen!
Edit: Snyggt, kolla grafen ovan över dödskurvan. Såg mkt bra ut!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
På sista bilden så är inte stapelns siffror på rätt ställe. Kurvan såg ut att mattat av mkt när de lyckats sätta rätt datum på de döda. Såg ju super ut! Mkt bättre än man någonsin kunnat tro! Sverige öppnar i maj gissar jag idag igen!
Edit: Snyggt, kolla grafen ovan över dödskurvan. Såg mkt bra ut!
Sidan är nog trovärdig, men jag håller inte med om deras definitioner:N Nybergzzz skrev:
"Travel severely limited: Not implemented". Jaså, det finns just nu ett (1) enda inrikesflygplan i luften. Och ca 95% av Stockholmarna struntade i att resa bort över påsken.
"Educational facilities closed: Not implemented". Så vitt jag vet håller alla gymnasier stängt, och väldigt många högstadier också, där barnen anses vara stora nog att klara sig själva hemma.
Visst, det finns inga lagar och förbud implementerade, men i praktiken följer svenskarna redan dessa restriktioner.
Jag delar därför inte deras uppfattning att 3 av 4 kommer att tvingas införas inom fem dagar...
Sedan står det konstant att Sverige har 79 intensivvårdsplatser. Jag tror vi minst har dubblat den siffran nu?
Redigerat:
Nej allt behöver inte vara politik, men för att förstå om det är politik eller inte, kan det vara bra att veta i vilket sammanhang skribenterna träffades och beslutade att skriva ett debattinlägg tillsammans.Marlen Eskilsson skrev:
I detta fallet är det inte tydlig för mig vad för skribenterna tillsammans. Det finns några med, där jag inte förstår varför de är med och det drar på något sätt ner trovärdigheten för hela inlägget. Hade de istället skrivit att de skriver som medlem i en viss organisation, förening eller politisk parti, då förstår jag sammanhanget och kan jag placera det i en kontext.
Administrator
· Skåne
· 7 877 inlägg
Det är Illuminati
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 153 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 153 inlägg
Du tänker eftersom han var med och offrade motorcyklisternas överlevnad för att bilförarna skulle klara sig bättre med hjälp av wireräcken?L Lars48 skrev:
Nja, inte riktigt det som jag skrev om.
Medlem
· Halland
· 4 110 inlägg
Ok, jag tror inte på konspirationer och att Blofeld styr världen via S.P.E.C.T.R.E. Så du menar alltså att narkolepsi i den omfattning som observerades var en välkänd biverkning och att man iskallt ändå vaccinerade tonåringar som var den grupp som drabbades hårdast och fick sina liv förstörda.Niklasloow skrev:
Då är det värre än jag trodde, jag trodde helt enkelt att denna biverkning var okänd och att man körde in vaccinet oprövat. Visserligen vill jag minnas att staten friskrev GlaxoSmithKline från ansvar men att detta skulle gälla även om man kände till biverkningarna vore ju magstarkt även i ryggradslösa Sverige.
Intressant att våra folkvalda var så cyniska och inte informerade allmänheten om vad som väntade. Men desto större anledning att inte vara först med vaccin mot Wuhanpesten.
Här har du en bra artikel som tydligt säger att narkolepsi var en "hoppsan" okänd biverkning:
https://www.cdc.gov/vaccinesafety/concerns/history/narcolepsy-flu.html
Undrar varför GlaxoSmithKline inte licensierade vaccinet i U.S.A? Kände man till problemen och fruktade enorma stämningar?
Vaccinet var givetvis testat men narkolepsi som biverkning gick inte att upptäcka i vanliga läkemedelstester. Uppskattningsvis en på 40000 vaccinerade drabbades av narkolepsi, och typiska fas 3-tester för vaccin omfattar kanske 10000 personer.A Anders_Nilsson skrev:
Har inte följt alla inlägg i detalj senaste dagarna! Det var en intressant artikel i DN om vaccin.
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/karin-bojs-darfor-maste-vaccin-fa-ta-sin-tid/
läsvärda betraktelser kring narkolepsi mm
https://www.dn.se/nyheter/vetenskap/karin-bojs-darfor-maste-vaccin-fa-ta-sin-tid/
läsvärda betraktelser kring narkolepsi mm
Just vaccinet mot svininfluensan fick kritik för att det var hastigt framställt och dåligt testat. Ett nytt vaccin som skall ut på marknaden tar närmre tio år att ta fram.F f91jsw skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 172 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 172 inlägg
Under dagen har det kommit in två repliker från en forskare resp. en läkare som båda angriper det ovetenskapliga resonemanget i debattartikeln men på olika sätt.Marlen Eskilsson skrev:[länk]
Här är namnen på författarna till artikeln på DN debatt:
TEXT
Marcus Carlsson, docent, Matematikcentrum, Lunds universitet
Lena Einhorn, med dr i virologi
Stefan Einhorn, professor i molekylär onkologi, Karolinska institutet
Fredrik Elgh, professor i virologi, Umeå universitet
Jonas Frisén, professor i stamcellsforskning, Karolinska institutet
Åke Gustafsson, klinisk virolog, tidigare chef för mikrobiologi och vårdhygien, Region Gävleborg och Region Uppsala
Claudia Hanson, associate professor, Global public health, Karolinska institutet
Stefan Hanson, infektionsläkare, fil dr i internationell hälsa
Olle Isaksson, professor emeritus i endokrinologi, Sahlgrenska akademin
Anders Jansson, överläkare i klinisk fysiologi, Danderyds sjukhus
Carina King, infektionsepidemiolog, Global public health, Karolinska institutet
Bo Lundbäck, senior professor i lungsjukdomarnas kliniska epidemiologi, Göteborgs Universitet
Åke Lundkvist, professor i virologi, Uppsala universitet
Jan Lötvall, professor i klinisk allergologi, Göteborgs universitet
Marie Marklund, med dr, lektor i ortodonti och odontologi, Umeå universitet
Stefan Marklund, professor i medicinsk biovetenskap, Umeå universitet
Björn Olsen, professor i infektionssjukdomar, Uppsala universitet
Joacim Rocklöv, professor i epidemiologi, Umeå universitet
Thomas Sandström, professor i folkhälsa och klinisk medicin, Umeå universitet
Cecilia Söderberg-Nauclér, läkare, professor i medicinsk mikrobiell patogenens, Karolinska institutet, forskar om virus och vårt immunförsvar
Anders Vahlne, professor emeritus i klinisk virologi, Karolinska institutet
Anders Wahlin, professor emeritus i hematologi, Umeå universitet
https://www.dn.se/debatt/de-22-forskarnas-resonemang-ar-ovetenskapligt/
https://www.dn.se/debatt/ett-skolboksexempel-pa-modellers-tillkortakommande/
Särskilt den senare är intressant därför att den tar upp forskningsläget i slutet av januari och var man då trodde att det skulle bli stora utbrott under februari/mars (fler kinesiska städer, Bangkok, andra städer i bortre Asien och Sydney), alltså inte alls i Europa.
Allt det här är rent för jävligt. Den svenska strategin är som vanligt bara väntaåse. Blev fatalt denna gång.BirgitS skrev:Under dagen har det kommit in två repliker från en forskare resp. en läkare som båda angriper det ovetenskapliga resonemanget i debattartikeln men på olika sätt.
[länk]
[länk]
Särskilt den senare är intressant därför att den tar upp forskningsläget i slutet av januari och var man då trodde att det skulle bli stora utbrott under februari/mars (fler kinesiska städer, Bangkok, andra städer i bortre Asien och Sydney), alltså inte alls i Europa.