2 170 715 läst · 32 467 svar
2171k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Ok, det har gått så långt alltså? Rkarlsson skrev:Munskydd känns väl rätt så oväsentligt för oss.
Även handsprit faktiskt. Att sjukhus använder dem är väl ändå rätt vettigt då de står i skiten hela tiden. Det gör inte du och jag.
Om du är så rädd så köp nitrilhandskar så fort du går ut och släng dem sedan efter du tagit på saker.
Men du kan få ett tips, väteperoxid finns fortfarande i mängder.
Så nu tar det väl slut det också.
Får jag fråga hur du gör nu när du måste ut och handla mat? Tar du och klär av alla kläder utomhus intill kallingarna och sen går inomhus?
Kommer? Det är det redan, det pratas inte om vädret när samtalsämnena är slut, det är skithuspapper.
Det här kommer att gå käpprätt åt helvete. I stället för att ha betryggande lager med skyddsutrustning och tydliga riktlinjer för sjukhuspersonalen så har politikerna satsat våra skattepengar på genus, gender och sådant. Nu har skiten träffat fläkten och det riktigt rejält.
”Skyddsutrustning för vårdpersonal kan snart komma att ta slut varnar vårdförbundet, samtidigt som oron för att bli smittad av coronaviruset ökar hos de som arbetar inom vården.
– Jag är orolig för att vårdpersonalen kommer att bli svårt sjuk eller att personal dör, säger Erik Salaneck, infektionsläkare på Akademiska sjukhuset.
Erik Salaneck som är infektionsläkare uttrycker oro för att man tummar på säkerheten för svensk vårdpersonal. Han menar att region Stockholm valt nivån på skyddsutrustning baserat på spridningsmekanismer hos säsongsinfluensa.”
https://www.svt.se/nyheter/jag-ar-orolig-for-att-vardpersonal-kommer-att-bli-svart-sjuk
”Interna avvikelserapporter från Danderyds sjukhus som SVT Nyheter tagit del av visar att man vid flera tillfällen brustit i hanteringen av patienter med misstänkt eller konstaterad covid-19.”
”Situationer då det saknats tydliga riktlinjer för sjukhuspersonalen, brister i kommunikation och felaktig skyddsutrustning kring patienter med misstänkt coronasmitta. Smittade patienter har transporterats utan skydd.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-svensk-sjukvardpersonal-coronasmittade-av-patienter
”Skyddsutrustning för vårdpersonal kan snart komma att ta slut varnar vårdförbundet, samtidigt som oron för att bli smittad av coronaviruset ökar hos de som arbetar inom vården.
– Jag är orolig för att vårdpersonalen kommer att bli svårt sjuk eller att personal dör, säger Erik Salaneck, infektionsläkare på Akademiska sjukhuset.
Erik Salaneck som är infektionsläkare uttrycker oro för att man tummar på säkerheten för svensk vårdpersonal. Han menar att region Stockholm valt nivån på skyddsutrustning baserat på spridningsmekanismer hos säsongsinfluensa.”
https://www.svt.se/nyheter/jag-ar-orolig-for-att-vardpersonal-kommer-att-bli-svart-sjuk
”Interna avvikelserapporter från Danderyds sjukhus som SVT Nyheter tagit del av visar att man vid flera tillfällen brustit i hanteringen av patienter med misstänkt eller konstaterad covid-19.”
”Situationer då det saknats tydliga riktlinjer för sjukhuspersonalen, brister i kommunikation och felaktig skyddsutrustning kring patienter med misstänkt coronasmitta. Smittade patienter har transporterats utan skydd.”
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/uppgifter-svensk-sjukvardpersonal-coronasmittade-av-patienter
Jag trodde de hade lagt pengarna på att skänka bort sjukhus till sina bekanta...tompas11 skrev:
Jag lider med sjukhuspersonal som måste jobba under dessa vidriga förhållanden där inte ens adekvat skyddsutrustning finns att tillgå. Sjukhusledningen, landstinget och okunniga politiker har berett vägen för detta infernaliska vansinne som nu råder inom vårdsektorn. Ingen framförhållning vad gäller utrustning och vårdplatser för befolkningen. Det enda som tycks ha varit viktigt var gräddfilen till politikerna själva. Fy fan alltså!
Det är riktigt mkt bisarrt i vården. Men vi är nog alla lika goda kålsupare och det är vi väljare som röstat på kapitalets förlovade globala värld. Marginalerna är små, allt är optimerat och den stora medelklassen har villa, två bilar och gott om pengar.tompas11 skrev:Jag lider med sjukhuspersonal som måste jobba under dessa vidriga förhållanden där inte ens adekvat skyddsutrustning finns att tillgå. Sjukhusledningen, landstinget och okunniga politiker har berett vägen för detta infernaliska vansinne som nu råder inom vårdsektorn. Ingen framförhållning vad gäller utrustning och vårdplatser för befolkningen. Det enda som tycks ha varit viktigt var gräddfilen till politikerna själva. Fy fan alltså!
Och så har vi en s.k. statsminister som sitter i TV och läser upp en massa floskler.
Att nu minsann är det upp till var och en för politikerna har gravt misskött sig och själv har han ingen aning om varken det ena eller det andra för han representerar den kompletta naiviteten i full dager.
Till och med Humle och Dumle eller Andy Pandy hade presterat bättre än, ja ni vet vilken och vilka...
Stackars land, stackars befolkning som leds av en hoper lallande idio...
Att nu minsann är det upp till var och en för politikerna har gravt misskött sig och själv har han ingen aning om varken det ena eller det andra för han representerar den kompletta naiviteten i full dager.
Till och med Humle och Dumle eller Andy Pandy hade presterat bättre än, ja ni vet vilken och vilka...
Jag har definitivt inte röstat på dessa galningar, men de flesta har förstås gjort det. Shame on You!G guggen skrev:
Vad hjälper det med villa, flera bilar, hund, katt och en massa stålar om du blir allvarligt sjuk i Corona och sjukhusen, som går på knäna, inte kan erbjuda dig adekvat vård? Frågan är fortfarande befogad - vad får vi för våra skattepengar?
Det är inte små marginaler som lett oss till detta. Det är totala felsatsningar där pengar gått i fruktansvärt fel riktning som gett detta resultat. Inget annat.
R
RalleB
Husägare
· Jönköpings län
· 1 103 inlägg
RalleB
Husägare
- Jönköpings län
- 1 103 inlägg
Ni med 3D printers och petg filament som vill hjälpa sjukvården så är det bara att börja printa: https://www.prusaprinters.org/print...3.1626855141.1585175075-1011453809.1585175075
inga böter lovar Arbetsmiljöverket: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-beskedet-om-3d-printade-skyddsvisiren
inga böter lovar Arbetsmiljöverket: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/nya-beskedet-om-3d-printade-skyddsvisiren
5
50procent
Husspekulant
· Haparanda
· 1 379 inlägg
50procent
Husspekulant
- Haparanda
- 1 379 inlägg
Vilket dravel och dumheter.tompas11 skrev:Och så har vi en s.k. statsminister som sitter i TV och läser upp en massa floskler.
Det är inte på minsta sätt synd om oss, vi är ett av världens rikaste länder och har en mkt stor och bred medelklass som har det löjligt bra.
Det finansiella system vi har i världen idag är sårbart och brukar gå åt skogen var 20 år eller så, denna gång kom det relativt oväntat från sidan.
Visst det går åt helvete nu, men det är precis ingen politikers fel och inte heller sådana som dig eller mig. Vi har röstat (om du nu inte har röstat på v...) på kapitalet allliihopa, en optimerad osolidarisk värld. Detta politikerförakt är bara så otroligt trångsynt att jag blir lika förvånad varje gång.
Nej, tyvärr, Corona eller våra optimerade och bantade samhällssystem är varken lövens, Åke eller kristersons fel mer än ditt.
Fullständigt uppåt väggarna när du försvarar oansvariga politiker som inte sett till den inhemska befolkningens bästa.G guggen skrev:Vilket dravel och dumheter.
Det är inte på minsta sätt synd om oss, vi är ett av världens rikaste länder och har en mkt stor och bred medelklass som har det löjligt bra.
Det finansiella system vi har i världen idag är sårbart och brukar gå åt skogen var 20 år eller så, denna gång kom det relativt oväntat från sidan.
Visst det går åt helvete nu, men det är precis ingen politikers fel och inte heller sådana som dig eller mig. Vi har röstat (om du nu inte har röstat på v...) på kapitalet allliihopa, en optimerad osolidarisk värld. Detta politikerförakt är bara så otroligt trångsynt att jag blir lika förvånad varje gång.
Nej, tyvärr, Corona eller våra optimerade och bantade samhällssystem är varken lövens, Åke eller kristersons fel mer än ditt.
Dagens politiker ser bara till sitt eget bästa, vänligen kolla deras löner som vi slaviskt måste stå för.
Tycker du helt ärligt att de gör rätt för sin lön och att de agerar med folkets bästa för ögonen?
Visst har de röstberättigade ett stort ansvar, men huvudansvaret ligger ändock på de framröstade politikerna.
Bara för att en stor del av befolkningen inte är insatt i politik, så behöver förstås inte politikerna vara detsamma.