2 174 551 läst · 32 467 svar
2175k läst
32,5k svar
Coronavirus
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Ni är inte ensamma om att bli nerstängda i alla fall. Man stänger ner hela Indien med 1,3-1,4 miljarder invånare också.BengtH skrev:
https://www.bbc.com/news/world-asia-india-52024239
De som väljer ledare med bra mycket mindre ansvar i företag brukar betala bra mycket mer. Bara för att sätta lönen i ett perspektiv.tompas11 skrev:Fullständigt uppåt väggarna när du försvarar oansvariga politiker som inte sett till den inhemska befolkningens bästa.
Dagens politiker ser bara till sitt eget bästa, vänligen kolla deras löner som vi slaviskt måste stå för.
Tycker du helt ärligt att de gör rätt för sin lön och att de agerar med folkets bästa för ögonen?
Visst har de röstberättigade ett stort ansvar, men huvudansvaret ligger ändock på de framröstade politikerna.
Bara för att en stor del av befolkningen inte är insatt i politik, så behöver förstås inte politikerna vara detsamma.
Det är faktiskt vi som röstat fram våra politiker. Vill vi ha bättre får vi rösta på bättre personer. Tyvärr är ju de som kommit upp sig i politiken mest sådana som prioriterar att bli omvalda snarare än vad som är bra. Då blir det mycket populistiska beslut som är kontraproduktiva.
En riktigt bra ledning är värd bra mycket mer än de får i lönekuvertet.
I Finland har man beredskapslager (surprise), i Sverige har vi djupt genomdrivna genuscertifierade krishanteringsdokument.
Ser ni skillnaden? Ser ni vart våra skattepengar har hamnat? Fattar ni..?
Nedanstående synes utomordentligt väl passande avseende våra inkompetenta politiker.
Ser ni skillnaden? Ser ni vart våra skattepengar har hamnat? Fattar ni..?
Nedanstående synes utomordentligt väl passande avseende våra inkompetenta politiker.
Redigerat:
Som om det inte kunde bli värre.
Klimataktivister hyllar Coronaviruset.
Coronaviruset är botemedlet och det är själva mänskligheten som är sjukdomen.
Jorden håller på att läkas. Luften och vattnet renas.
Alltså dessa personer är i hög grad alarmister och i sig själva ett hot mot hela mänskligheten och moder jord.
Varför låter vi dem hållas?
Varför åtalas de inte och ställs till rätta för att de är kackerlackor i mänsklig gestalt?
Länk: https://www.dailymail.co.uk/news/ar...p-faces-backlash-humans-disease-stickers.html
Klimataktivister hyllar Coronaviruset.
Coronaviruset är botemedlet och det är själva mänskligheten som är sjukdomen.
Jorden håller på att läkas. Luften och vattnet renas.
Alltså dessa personer är i hög grad alarmister och i sig själva ett hot mot hela mänskligheten och moder jord.
Varför låter vi dem hållas?
Varför åtalas de inte och ställs till rätta för att de är kackerlackor i mänsklig gestalt?
Länk: https://www.dailymail.co.uk/news/ar...p-faces-backlash-humans-disease-stickers.html
Det är många tillfällen under dagen man inte har möjlighet att tvätta sig med tvål och vatten.T tanaris skrev:
Om man är på stan och handlar och tar i handtag, räcken, kortautomater osv så är handsprit ett bra sätt att inte sprida smittan vidare.
Hur gör du?
Isolerar dig hemma fullständigt?
Klipp och klistra inlägg svarar jag inte på frågorna i.Lär dig hålla isär inläggen,Rkarlsson skrev:Munskydd känns väl rätt så oväsentligt för oss.
Även handsprit faktiskt. Att sjukhus använder dem är väl ändå rätt vettigt då de står i skiten hela tiden. Det gör inte du och jag.
Om du är så rädd så köp nitrilhandskar så fort du går ut och släng dem sedan efter du tagit på saker.
Men du kan få ett tips, väteperoxid finns fortfarande i mängder.
Så nu tar det väl slut det också.
Får jag fråga hur du gör nu när du måste ut och handla mat? Tar du och klär av alla kläder utomhus intill kallingarna och sen går inomhus?
Kommer? Det är det redan, det pratas inte om vädret när samtalsämnena är slut, det är skithuspapper.
Den sprit som används som handsprit behöver vara ca 70% och uppåt vilket aldrig spriten man dricker brukar vara.wildeside skrev:
Tvål och vatten fungerar bra att använda när sådant finns tillgängligt. Annars är handsprit ett bra alternativ enligt de rekommendationer FHM gett ut.
Hur svårt kan det vara att förstå detta?
"Tvätta händerna ofta
Smittämnen fastnar lätt på händer. De sprids vidare när du tar någon i hand. Tvätta därför händerna ofta med tvål och varmt vatten, minst 20 sekunder.
Tvätta alltid händerna när du kommer hem eller när du kommer till ditt arbete efter att ha varit ute, före måltid, vid mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt."
https://www.folkhalsomyndigheten.se...tuella-utbrott/covid-19/skydda-dig-och-andra/
Nu ska jag gå till jobbet, sänder en tanke till alla som deras arbetsplatser stängt ned eller där de blivit varslade om uppsägning, till de som deras livsverk nu går i bitar.
Jo vi kör för fullt än så länge där jag arbetar, dock vet vi inte hur länge innan varslen kommer där också.
Därför kan jag inte svara på era frågor eller kommentarer till det jag skrivit. Men ni har nog redan svaren på allt.
Kommer man inte på något kreativt snart så är ni nog väldigt många som kan sitta och skriva i denna tråden.
Det går utför nu, snabbt.
Jo vi kör för fullt än så länge där jag arbetar, dock vet vi inte hur länge innan varslen kommer där också.
Därför kan jag inte svara på era frågor eller kommentarer till det jag skrivit. Men ni har nog redan svaren på allt.
Kommer man inte på något kreativt snart så är ni nog väldigt många som kan sitta och skriva i denna tråden.
Slutjobbat hemifrån?optimum skrev:Nu ska jag gå till jobbet, sänder en tanke till alla som deras arbetsplatser stängt ned eller där de blivit varslade om uppsägning, till de som deras livsverk nu går i bitar.
Det finns inte bara Ryska trollfabriker, det finns Norska oxå. När du ändå är på gång och vill markera alla som kritiserar Sveriges dåliga sätt att begränsa smittspridningen.B b8q skrev:Men snälla Lars48, kan du vänligen sluta gå på som en hel rysk trollfabrik?
Det är väl inget som säger att alla som får ett presentkort går och använder de samtidigt och speciellt inte i dessa smittotider??? Tvärtom är det ju ett rekommenderat sätt att ge företagare en direkt inkomst nu när ingen går dit. Presentkort brukar ju gälla något år eller två.
När ska du öppna ögonen och begripa att det är något allvarligt fel med det sättet att Sverige hanterar Coronavirus spridningen. Sverige sköter sig sämst jämfört med alla andra länder.
Vi som kritiserar är inga Ryska eller Kinesiska spioner. Jag kan prata för mig själv som har spenderat hälften av mitt liv inom vård.
Norge, Finland och Danmark är grannländer som har djupa, historiska goda relationer med Sverige. Om de här länderna kritiserar Sveriges hantering av Coronavirus spridningen då är det för att de tycker synd om sin egen befolkning samt Sveriges befolkning som i slutändan blir lidande och betalar notan.
De tänker inte invadera Sverige. De har heller inte skickat några cyber spioner att sprida missinformation om Sverige.
Försök att vakna och se fakta innan det är försent om du tycker verkligen om ditt land.
Coronautbrottet
Norska forskare riktar hård kritik mot Sveriges coronaskydd
Men i grannlandet Norge — där myndigheterna satt in de hårdaste restriktionerna någonsin i fredstid – väcker den svenska linjen förvåning.
– Vi i Norden har en lång historisk kunskap av att använda isolering och karantän för att skydda oss mot smittor. Det är väldigt märkligt att svenskarna nu går emot denna kunskap, säger professorn och smittskyddsläkaren Bjørg Marit Andersen, tidigare vid Oslos universitetssjukhus.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...e-riktar-hard-kritik-mot-sveriges-coronaskydd
https://www.nyteknik.se/premium/sek...-vi-kan-gora-50-000-liter-till-direkt-6991817
Var på Eko igår och där stod 6 lastpallar nästan helt fulla med toapapper, lite mera utplockat i en lokala ICA-affären men inte alls slut.
Var på Eko igår och där stod 6 lastpallar nästan helt fulla med toapapper, lite mera utplockat i en lokala ICA-affären men inte alls slut.
En riksdagsledamot har inte direkt högre lön än en mellanchef i Stockholm. Många i båda dessa skrån är tyvärr karriärister. Men problemen vi har skall knappast förminskas till genusforskning eller liknande, det är inte dit de stora värdena gått i vårt samhälle. Majoriteten av oss har röstat på ett samhällsnedmontage. Helt medvetet. Nu skall det komma här och gnällas att det är alla andras fel och helt skylla allt på bögarna.tompas11 skrev:Fullständigt uppåt väggarna när du försvarar oansvariga politiker som inte sett till den inhemska befolkningens bästa.
Dagens politiker ser bara till sitt eget bästa, vänligen kolla deras löner som vi slaviskt måste stå för.
Tycker du helt ärligt att de gör rätt för sin lön och att de agerar med folkets bästa för ögonen?
Visst har de röstberättigade ett stort ansvar, men huvudansvaret ligger ändock på de framröstade politikerna.
Bara för att en stor del av befolkningen inte är insatt i politik, så behöver förstås inte politikerna vara detsamma.
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 26 004 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 26 004 inlägg
L Lars48 skrev:Det finns inte bara Ryska trollfabriker, det finns Norska oxå. När du ändå är på gång och vill markera alla som kritiserar Sveriges dåliga sätt att begränsa smittspridningen.
När ska du öppna ögonen och begripa att det är något allvarligt fel med det sättet att Sverige hanterar Coronavirus spridningen. Sverige sköter sig sämst jämfört med alla andra länder.
Vi som kritiserar är inga Ryska eller Kinesiska spioner. Jag kan prata för mig själv som har spenderat hälften av mitt liv inom vård.
Norge, Finland och Danmark är grannländer som har djupa, historiska goda relationer med Sverige. Om de här länderna kritiserar Sveriges hantering av Coronavirus spridningen då är det för att de tycker synd om sin egen befolkning samt Sveriges befolkning som i slutändan blir lidande och betalar notan.
De tänker inte invadera Sverige. De har heller inte skickat några cyber spioner att sprida missinformation om Sverige.
Försök att vakna och se fakta innan det är försent om du tycker verkligen om ditt land.
Coronautbrottet
Norska forskare riktar hård kritik mot Sveriges coronaskydd
Men i grannlandet Norge — där myndigheterna satt in de hårdaste restriktionerna någonsin i fredstid – väcker den svenska linjen förvåning.
– Vi i Norden har en lång historisk kunskap av att använda isolering och karantän för att skydda oss mot smittor. Det är väldigt märkligt att svenskarna nu går emot denna kunskap, säger professorn och smittskyddsläkaren Bjørg Marit Andersen, tidigare vid Oslos universitetssjukhus.
[länk]
Har du hört ordet politik någon gång? Alla länder sneglar på hur andra länder gör och just nu har Sverige ett av de mest fria sätten att hantera detta.
Statistiskt sätt går det ÄNNU inte att säga vad som är rätt och fel. Skulle Svenska modellen visa sig vara rätt har den räddat fler företag och gjort jobbet enklare för staten. Självklart vill grannländerna kritisera vad vi gör, endast för att deras egen modell ska framstå som bättre.