909 931 läst · 19 362 svar
910k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Nu blir jag lite putt - räckte det inte att jag länkade till precis samma nyhet lite längre upp, knappt två timmar före dig? Du kommenterade ju t.o.m. inlägget, så du kan ju inte ha missat det.Ulltand skrev:
Testkaos i Stockholm
Smittan rusar i Stockholm och personer med symtom uppmanas att testa sig.
Samtidigt vittnar många om att test inte går att få tag i.
– Det är så dåligt. I dessa tider borde det vara enklare att boka och beställa hem testerna, säger Madelen Hellkvist som försökt beställa hemtester till sin familj under hela veckan.
[länk]
Jo det måste ju visas igen då det är Tegnell o Fohm fel, vet du ju!
Ja, men tester av dem ska organiseras. Man kan inte få vare sig bevis på negativt covidtest eller tillfrisknandebevis om man har testat sig själv.tusenett skrev:
Vad vore f.ö. poängen med att registrera även resultatet av sådana tester i ett vaccinationsbevis för den som är vaccinerad?
Det är skillnad på markörer och åtgärder för att uppnå en effekt.D djac skrev:Farliga saker att leka med det här, steget är inte långt från markörer som munskydd till andra sorters markörer som måste bäras för att man ska få gå ut. I dessa tider och med det som kanske väntar ska man vara mycket försiktig och en så pass symobolisk, i grunden ideologisk, sak som munskudd tycker jag inte är tillräcklig för att öppna de portarna.
Det är märkligt att republikanerna vill ta död på sina väljare.B b8q skrev:Igår länkade jag till SCBs korrelation mellan valdeltagande och vaccinationsgrad.
Här är en liknande nyhet från USA, som visar på korrelation mellan Trump-anhängare och vaccinationsgrad och dödlighet:
[länk]
Snabb sammanfattning - områden där en majoritet röstade på Trump, har i genomsnitt nästan tre gånger så hög dödlighet än de områden som röstade på Biden.
Och då ska man ändå komma ihåg att Trump har sitt största stöd i glesbygden där det är lättare att hålla avstånd än i storstäderna där Biden har sina största fästen...
Usch, vem kan dricka sådant. Går inte ens använda som handsprit.Nissens skrev:
Min favorit är Highland Park och gärna den som är 18 år. Om det ska vara lite mer rökigt så gärna en Ardbeg eller Lagavulin. De samt ett 15 tal andra finns i mitt skåp för whiskey.
Nå, dricker du thailändsk fulsprit eller?
Har faktiskt smakat Hong Thong av bekant på plats under en av våra semestrar där men det gick inte dricka.
Aha, där ser man, ja. Highland park 18 är mycket godare än den 12 åriga. Även om de försöker undvika att ange årtal numera, utan ger dem namn istället…optimum skrev:
Usch, vem kan dricka sådant. Går inte ens använda som handsprit.
Min favorit är Highland Park och gärna den som är 18 år. Om det ska vara lite mer rökigt så gärna en Ardbeg eller Lagavulin. De samt ett 15 tal andra finns i mitt skåp för whiskey.
Nå, dricker du thailändsk fulsprit eller?
Har faktiskt smakat Hong Thong av bekant på plats under en av våra semestrar där men det gick inte dricka.
Annars ar Ardbeg i en klass för sig, men Bowmore är riktigt fin oxå.

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 768 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 768 inlägg
Ska man vara petig så har de faktiskt det till skillnad från Skottarna. I Skottland gör man whisky, inte whiskey.optimum skrev:
Ja om man nu ska diskutera smak och dryck i denna tråd.
Jag har en kollega som fick covid mars 2020, Skidresa till ÖsterrikeFairlane skrev:
Tappade alla lukt och smak.
Testade att lukta på tigerbalsam och kände ingen lukt alls (fick tillbaka lukt och smaksinne senare)
Men jag tycker att lukta och smaka på en god whisky är betydligt trevligare än tigerbalasam.
Tackar för korrigeringen av stavningen