Snigla Snigla skrev:
När man läser detta ..

[bild]

[länk]

Så förstår man ändå denna...

[bild]
[bild]
[länk]
Tycker ändå att det är konstigt att man inte hör mer om biverkningarna. Man kan läsa mer om dem Läkemedelsverket, eller om det var på FHM. Oavsett. Vi började vaccinera i slutet av december va? Och fram till 5/5 har det dött 197 personer - som är rapporterat - av vaccinationerna. Mörkertalet är också stort, eftersom det främst är inom vården det rapporteras alls. ”Agda”, 94, som får vaccin på äldreboende och dör inte långt efter pga att hon plötsligt inte kan syresätta sig ordentligt, rapporteras inte. Utan anses vara naturlig död. 200 pers på 4 månader är nästan 1,7 dödsfall om dagen. Jag minns när media gapade varje dag om att det nu var 2 nya döda, 3 nya döda, MINUS 6 nya döda (MED C-19, inte AV) o.s.v. Dessa siffror är alltså bara dödsfall. Listan på andra biverkningar är betydligt längre och betydligt fler fall.

Alla får klart som de vill. Men man ska ha klart för sig att läkemedelsförsäkringen inte kommer att täcka ev skador man kan få. Och högst troligt inte heller privata sjukförsäkringar (min ville inte ens svara på frågan). Vaccinen är fortfarande i testfas (vissa ända till 2023) och alltså experimentella. Och djurförsöken har hoppats över. Man ska också veta att man faktiskt inte blir immun, utan samtliga tillverkare har sagt att det endast ska mildra ev symptom. Personligen tycker jag inte att de är värt risken, och jag har förmodligen redan haft den här flunsan (och en hög andra coronavirus, vilket också ger ett bra skydd).

De ca 400 som fick narkolepsi av svininfluensavaccinet och fått resten av sitt liv förstört, skulle i snitt få ca 200tkr per skalle av läkemedelsförsäkringen. Vad är det 11-12 år sen? De har väl fortfarande inte fått ersättning. Och vad ska du med 200tkr när resten av ditt liv är förstört? De 400 är bara de som lyckats visa att just detta berodde på vaccinet. Andra biverkningar, autoimmuna sjukdomar o.s.v. nämns inte. Säkert fler som fått andra åkommor.

Vill vara tydlig med att jag inte är mot vacciner generellt, och har fått många under mitt liv. Men jag är inte läkemedelsindustrins försökskanin.

• Älska
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Även där fanns en gång i tiden en första och en andra gång.
Du vet väl om att man inte gör någon stor fas 3-studie på influensavaccin varje år utan man modifierar och gör en liten studie för att typ se att de vanliga biverkningarna verkar uppträda ungefär lika mycket som vanligt.

Vad befarar du ska hända i kroppen om man först får ett virusvektorvaccin och sen ett mRNA-vaccin?

Alla som vaccinerar sig är försökskaniner. Den allvarliga biverkan med AZ visade sig först när många miljoner redan hade vaccinerat sig.
Jag befarar inget mer än att man har dåligt med fakta bakom ett beslut att mixtra med olika vaccin för covid.
Förstår att viljan att vaccinera sig kan svikta när vissa utsätts för ett experiment.

Men vi släpper det här nu Birgit. Jag har ett liv vid sidan om datorn också. Kan vara ett bra tips till flera här.
:love:

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
optimum
Nissens Nissens skrev:
Du utsätter dig för större risker när du sätter bakom ratten i din fina bil än vad du skulle göra om du tog AZ vaccinet.
Känner du dig som en försökskanin då också?

Dina medarbetare har du ju som försökskaniner säger du. Hur känns det?
Jag har redan fått första dosen och väntar på andra och hoppas jag får samma näst gång också.
Men man vet aldrig vad de hittar på.

Visst är de söta
Liten brunvit kanin med upprättstående öron och nyfiken blick.

BirgitS
emmschen emmschen skrev:
Och fram till 5/5 har det dött 197 personer - som är rapporterat - av vaccinationerna.
Det som rapporteras av sjukhus, äldreboenden och privatpersoner är dödsfall som inträffat mindre än två veckor efter vaccinationen. Det betyder inte att vaccinationen är dödsorsaken utan det utreds av Läkemedelsverket. När man vaccinerar folk på äldreboenden så är det ungefär risken 1-2 på 50 att de avlider av annat inom 2 veckor eftersom genomsnittligt kvarvarande liv är ungefär 1 år vid inskrivning på äldreboenden.

emmschen emmschen skrev:
Mörkertalet är också stort, eftersom det främst är inom vården det rapporteras alls. ”Agda”, 94, som får vaccin på äldreboende och dör inte långt efter pga att hon plötsligt inte kan syresätta sig ordentligt,
Är det något du vet eller gissar?
Varför tror du att ansvarig läkare skulle skriva något felaktigt på dödsfallsintyget?

emmschen emmschen skrev:
Listan på andra biverkningar är betydligt längre och betydligt fler fall.
Ja, och precis som vilken vaccinering som helst, lite ont i muskeln som har fått sprutan, lite huvudvärk eller annat som kroppens immunsystem reagerar med när det aktiveras.

emmschen emmschen skrev:
Men man ska ha klart för sig att läkemedelsförsäkringen inte kommer att täcka ev skador man kan få.
Läkemedelsförsäkringen gäller. Sen kan man vara nöjd eller missnöjd med beloppet som betalas ut men det är en annan sak.

emmschen emmschen skrev:
Och djurförsöken har hoppats över.
Nej då, det gjordes olika sorters djurförsök förra våren.

emmschen emmschen skrev:
Man ska också veta att man faktiskt inte blir immun, utan samtliga tillverkare har sagt att det endast ska mildra ev symptom.
Det var vad fas 3-studierna på det begränsade antalet personer kunde visa men verkligheten i Israel och Storbritannien visar att folk blir immuna och smittspridningen minskar kraftigt när många blir vaccinerade, även bland de ovaccinerade.

emmschen emmschen skrev:
Personligen tycker jag inte att de är värt risken, och jag har förmodligen redan haft den här flunsan (och en hög andra coronavirus, vilket också ger ett bra skydd).
Det är inte en influensa eftersom det är en annan typ av virus.
En bra anledning att vaccinera sig är att skydda de äldre som inte har utvecklat tillräckligt med antikroppar pga. dåligt immunsystem och därför riskerar svår sjukdom eller död. För att skydda dem är det viktigt att smittspridningen går ned rejält och förblir på den låga nivån och då är det bara vaccinering som fungerar. Låg smittspridning minimerar också risken för att nya farligare varianter skapas och kan infektera även vaccinerade personer. Inträffar det så är vi tillbaks till situationen förra våren med många dödsfall.

• Gilla
  • Haha
hapazard och 4 till
  • Laddar…
Nissens
optimum optimum skrev:
Jag befarar inget mer än att man har dåligt med fakta bakom ett beslut att mixtra med olika vaccin för covid.
Förstår att viljan att vaccinera sig kan svikta när vissa utsätts för ett experiment.

Men vi släpper det här nu Birgit. Jag har ett liv vid sidan om datorn också. Kan vara ett bra tips till flera här.
:love:
Du verkar tro att de flesta sitter vid datorn när man skriver här. När jag inte jobbar så har jag sällan datorn igång.

Använder mobilen till nästan allt. Praktiskt för man kan ta fram den när det behagar, och behöver slå ihjäl lite tid. :)

Nissens
emmschen emmschen skrev:
Tycker ändå att det är konstigt att man inte hör mer om biverkningarna. Man kan läsa mer om dem Läkemedelsverket, eller om det var på FHM. Oavsett. Vi började vaccinera i slutet av december va? Och fram till 5/5 har det dött 197 personer - som är rapporterat - av vaccinationerna. Mörkertalet är också stort, eftersom det främst är inom vården det rapporteras alls. ”Agda”, 94, som får vaccin på äldreboende och dör inte långt efter pga att hon plötsligt inte kan syresätta sig ordentligt, rapporteras inte. Utan anses vara naturlig död. 200 pers på 4 månader är nästan 1,7 dödsfall om dagen. Jag minns när media gapade varje dag om att det nu var 2 nya döda, 3 nya döda, MINUS 6 nya döda (MED C-19, inte AV) o.s.v. Dessa siffror är alltså bara dödsfall. Listan på andra biverkningar är betydligt längre och betydligt fler fall.

Alla får klart som de vill. Men man ska ha klart för sig att läkemedelsförsäkringen inte kommer att täcka ev skador man kan få. Och högst troligt inte heller privata sjukförsäkringar (min ville inte ens svara på frågan). Vaccinen är fortfarande i testfas (vissa ända till 2023) och alltså experimentella. Och djurförsöken har hoppats över. Man ska också veta att man faktiskt inte blir immun, utan samtliga tillverkare har sagt att det endast ska mildra ev symptom. Personligen tycker jag inte att de är värt risken, och jag har förmodligen redan haft den här flunsan (och en hög andra coronavirus, vilket också ger ett bra skydd).

De ca 400 som fick narkolepsi av svininfluensavaccinet och fått resten av sitt liv förstört, skulle i snitt få ca 200tkr per skalle av läkemedelsförsäkringen. Vad är det 11-12 år sen? De har väl fortfarande inte fått ersättning. Och vad ska du med 200tkr när resten av ditt liv är förstört? De 400 är bara de som lyckats visa att just detta berodde på vaccinet. Andra biverkningar, autoimmuna sjukdomar o.s.v. nämns inte. Säkert fler som fått andra åkommor.

Vill vara tydlig med att jag inte är mot vacciner generellt, och har fått många under mitt liv. Men jag är inte läkemedelsindustrins försökskanin.
Om du läser på lite om svininfluensavaccinet så vet du att det inte var vaccinet i sig som orsakade problemet, och Svininfluensan skapade lååångt mycket mer lidande... och död.

Allt handlar ju om risker. Risken att få skador för livet och rent av dö är mycket större om man inte vaccinerar sig och åker på Covid-19 än om man vaccinerar sig. Det är sannolikt därför det inte är någon större debatt om det.

Det är ju bara att välja om man vill ta en större eller mindre risk.

• Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Så det du säger att Sverige borde insett något som resten av världen inte insett ännu???.
Vore fint om du slutade hitta på vad jag säger och komma med egna tolkningar.

Prova att läsa det som jag skriver istället.

När epidemin bröt ut i Wuhan och man stängde ner hela staden var första tillfället att förbereda sig på att detta kunde bli en pandemin. Alla signaler fanns för det.

Uppenbar att Sverige inte gjorde det men vilka länder som gjort det vet jag inte och har jag aldrig antydd något om.

Staffans2000
optimum optimum skrev:
Framtiden får utvisa hur det gick för de som man experimenterade med.
Kanske det går bra. Influensavaccin har man under lång tid utvärderat att ta ny dos varje år men detta vi håller på med mRNA är rätt så nytt.

Frugan är nöjd och slipper vara försökskanin.
Inte att förglömma att vaccinen
är nödgodkända. Blandade eller inte, är det ett enda stort experiment.

Staffans

Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Är det något du vet eller gissar?
Varför tror du att ansvarig läkare skulle skriva något felaktigt på dödsfallsintyget?
Du gissar själv friskt ibland, Birgit.
Så min gissning är att läkarna känner ett tryck, lojalitet eller i värsta fall, både och, att anpassa dödsorsaken för det "allmännas bästa".

Staffans

Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Allt handlar ju om risker. Risken att få skador för livet och rent av dö är mycket större om man inte vaccinerar sig och åker på Covid-19 än om man vaccinerar sig. Det är sannolikt därför det inte är någon större debatt om det.
:D önsketänkande! Vad framtiden utvisar, har du inte en susning om. Eller, har du?:surprised:

Staffans

Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Du gissar själv friskt ibland, Birgit.
Så min gissning är att läkarna känner ett tryck, lojalitet eller i värsta fall, både och, att anpassa dödsorsaken för det "allmännas bästa".

Staffans
Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Staffans2000
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det har jag faktiskt väldigt svårt att tro
Varför det?

Staffans

BirgitS
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Inte att förglömma att vaccinen
är nödgodkända. Blandade eller inte, är det ett enda stort experiment.

Staffans
Nej, det är fel.
I EU har de genomgått den vanliga proceduren för att godkänna läkemedel, precis samma som för alla andra nya läkemedel och bra mycket mer än gamla läkemedel som t.ex. Alvedon (som har en del mycket allvarliga biverkningar, även om det är sällsynt).

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.