878 974 läst · 19 362 svar
879k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 832 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 832 inlägg
Har han verkligen sagt att det är förbjudet att handla?optimum skrev:
Tillägg:
Kan du förklara varför du tycker att det är roligt att det är större risk att vaccinet inte biter på de sydafrikanska och brasilianska varianterna än den brittiska?
Det han säger är att hålla avstånd, tvätta händerna och stanna hemma om du är sjuk.optimum skrev:
Tycker du inte det ser ut som att han har ett ganska bra avstånd där? Han kollade ju dessutom innan han gick in, att det gick att göra smittsäkert.
Så; berätta nu vilken av sina rekommendationer han bryter mot.
G gaidin skrev:Har jag fel eller är detta bara dina egna gissningar?
Hur många sjuka slipper vi om vi stänger gränsen tror du? Ta nu med i beräkningen att vi har en högt utbredd smitta inom landet.
Vilka är "de viktigaste" transporterna? Livsmedel och sjukvårdsmaterial? Det som inte skall transporteras, vad är det? Material till industrin? Då blir det nog ganska mycket permitteringar.
Men visst kan man gissa när man inte har all information, då kommer man ofta fram till helt galna lösningar som gör saker värre i stället för bättre. Det är därför det hela tiden sitter hundratals experter och diskuterar detta, för att få med alla parametrar och "tänka på allt"
När du sitter hemma och spånar över en kopp kaffe vid datorn tror jag inte att du kommer att få fram några konkreta förbättringsförslag på detta viset.
Jag har varken tid eller ork att gå igenom i minsta detalj av vad som är viktigt att transportera eller inte. visst har vi redan utbredd smitta här men det kan bli mycket värre än vad det redan är. Jag har min åsikt och har inte bara egna gissningar. Men som sagt tänker inte slösa energi på att diskutera det med en bro duktig som du .
jag föredrar diskussioner med folk som ger något tillbaka istället för att vara dryg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 832 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 832 inlägg
Tack för att du dycker jag är duktig <3K Krille_90_ skrev:Jag har varken tid eller ork att gå igenom i minsta detalj av vad som är viktigt att transportera eller inte. visst har vi redan utbredd smitta här men det kan bli mycket värre än vad det redan är. Jag har min åsikt och har inte bara egna gissningar. Men som sagt tänker inte slösa energi på att diskutera det med en bro duktig som du .
jag föredrar diskussioner med folk som ger något tillbaka istället för att vara dryg
Det du säger är alltså att du inte vet, för att du inte har tid.
Men de som sitter på heltid med detta och verkligen VET, de kan inget? Du skriver att din åsikt är att det blir kommer att bli bättre. Hur är det med fakta då? Trumps åsikt var att skjuta kärnvapen mot en orkan skulle få den att försvinna. Det gjorde ju inte saken rätt, snarare visade det att han inte kan förstå hur vädersystemen fungerar och kunde således inte komma med en påläst gissning. Din åsikt ligger i ungefär samma härad.
Jag är dryg för att jag inte håller med dig i ditt ganska omogna resonemang. Ja, kanske det, men jag har inget emot att vara dryg om det kan vara upplysande för någon här i tråden.
Hoppas detta inte är politiskt?
Just nu är det bara våra Nordiska grannländer och Vitryssland (Belarus), Monaco, Cypern, Kazastan och Azerbajan (säkert felstavat), som har under 30 per 100 000 i dödlighet i Europa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Just nu är det bara våra Nordiska grannländer och Vitryssland (Belarus), Monaco, Cypern, Kazastan och Azerbajan (säkert felstavat), som har under 30 per 100 000 i dödlighet i Europa.
upplysande? Du kommer inte med någonting, endast kritik. Som inte är ett dugg upplysande. du är en som endast kan kritisera inte tillföra någonting. Jag har inte sagt något negativt om dem som jobbar med denna frågan. Jag bara skriver vad jag anser att man borde göra. Och detta är på grund av fakta samma fakta som alla som håller koll på nyheter och lyssnar på dem som har ansvaret i denna situation får . Om det redan finns muterade versioner vet vi inte alls vad som väntar . Så för att vara på säkra sidan anser jag att man borde stoppa alla resor/transporter som inte är av största vikt . Vilka dem är kan jag inte avgöra det kan andra som jobbar med detta.G gaidin skrev:Tack för att du dycker jag är duktig <3
Det du säger är alltså att du inte vet, för att du inte har tid.
Men de som sitter på heltid med detta och verkligen VET, de kan inget? Du skriver att din åsikt är att det blir kommer att bli bättre. Hur är det med fakta då? Trumps åsikt var att skjuta kärnvapen mot en orkan skulle få den att försvinna. Det gjorde ju inte saken rätt, snarare visade det att han inte kan förstå hur vädersystemen fungerar och kunde således inte komma med en påläst gissning. Din åsikt ligger i ungefär samma härad.
Jag är dryg för att jag inte håller med dig i ditt ganska omogna resonemang. Ja, kanske det, men jag har inget emot att vara dryg om det kan vara upplysande för någon här i tråden.
men som sagt jag behöver i te förklara mig för någon vars uppsikt är att endast kritisera utan något att komma med själv .
Det jag försöker göra är ju att förklara för dig varför det inte är en bra idé och att det är många parametrar som man behöver ta hänsyn till.K Krille_90_ skrev:upplysande? Du kommer inte med någonting, endast kritik. Som inte är ett dugg upplysande. du är en som endast kan kritisera inte tillföra någonting. Jag har inte sagt något negativt om dem som jobbar med denna frågan. Jag bara skriver vad jag anser att man borde göra. Och detta är på grund av fakta samma fakta som alla som håller koll på nyheter och lyssnar på dem som har ansvaret i denna situation får . Om det redan finns muterade versioner vet vi inte alls vad som väntar . Så för att vara på säkra sidan anser jag att man borde stoppa alla resor/transporter som inte är av största vikt . Vilka dem är kan jag inte avgöra det kan andra som jobbar med detta.
men som sagt jag behöver i te förklara mig för någon vars uppsikt är att endast kritisera utan något att komma med själv .
Det är ju det som hela strategin handlar om, att ta med så många parametrar som möjligt, då får man en större bild och kan fatta beslut som går i den riktning man vill.