optimum optimum skrev:
Vad är detta för otrevligheter?
Kurvan för Sverige går rakt upp

Antal covid patienter på sjukhus per miljon invånare

[länk]

[bild]
Administratörerna på sjukhusen och regionerna kanske haft sommarledigt och har nu börjat rapportera ikapp alla dödsfall från sommaren…

• Gilla
Roger Magnusson2
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Vad är detta för otrevligheter?
Kurvan för Sverige går rakt upp

Antal covid patienter på sjukhus per miljon invånare

[länk]

[bild]
Det verkar ha varit något inrapporteringsfel igår för idag är det rättat på Socialstyrelsens sida.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/
Så du kan ta det lugnt igen.

Det var samma sak för ett par veckor sen.

• Gilla
  • Älska
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
optimum
BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar ha varit något inrapporteringsfel igår för idag är det rättat på Socialstyrelsens sida.
[länk]
Så du kan ta det lugnt igen.

Det var samma sak för ett par veckor sen.
Bra, tack.
Men troligen får vi en ökning nu i höst men förhoppningsvis lite mer lindrig utveckling. Troligen kommer de flesta enbart se det som en enkel förkylning. Och förhoppningsvis väldig få som behöver sjukhusvård.

På jobbet ser vi en ökad sjukskrivning och är troligen mest vanliga förkylningar. Skolorna är igång och dagis mm kommer ge en del spridning av olika orsaker. Helt normalt.

Jag fick min 6: dos idag. VC bad mig att ta med vaccinationskortet. ?? Vad är det?? Loggade in på 1177 och dom säger att dom inte längre tillhandahålla några intyg.
Som tur var var syrran snäll och hittade en lista i systemet med mina vaccinationsdata.
Dom hade planerat 30 shots idag. Dom låg alla där framför mig när syrran vär borta en stund så jag funderade att ta med några för framtida bruk. Vet ju nu hur man gör.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
P
Eftersom man kan se alla sina covidvaccinationer i tjänstern "Journalen" på 1177.se så vore det konstigt om inte vaccinationspersonal också kan se det.

Jag har ett jättegammalt gult vaccinationskort enligt WHO-standard, men där tror jag inte att någon har stämplat in en vaccination sen jag fick min sista smittkoppsspruta.

• Wow
El-Löken66
  • Laddar…
Det kan man inte vara säker på. Jag ser bara 1 av mina på 1177.

L Lilak skrev:
Det kan man inte vara säker på. Jag ser bara 1 av mina på 1177.
Då får du ringa till dom som vaccinerade dig och se till att dom rapporterar rätt.
Jag blev tvungen att göra det när jag fick min 2:a dos hos MACC i Malmö, dom hade inte uppdaterat efter 1 månad 😕

Jo men angående covidvaccinationer så har de då mycket ringa värde när tiden går.
Det är ju därför det hela tiden måste tas nya sprutor.
Sen som jag tolkar läget nu så gäller det främst för riskgrupper att förnya skyddet.

D Dilato skrev:
Då får du ringa till dom som vaccinerade dig och se till att dom rapporterar rätt.
Jag blev tvungen att göra det när jag fick min 2:a dos hos MACC i Malmö, dom hade inte uppdaterat efter 1 månad 😕
Det är dos 4, min senaste som syns. De andra finns med i mitt vaccinationskort, det får räcka.

L Lilak skrev:
Det är dos 4, min senaste som syns. De andra finns med i mitt vaccinationskort, det får räcka.
Jo men de doserna har ingen påverkan för ditt virusförsvar numera!

Nej, men det har ju inget med 1177 att göra. Snart blir det påfyllning.

L Lilak skrev:
Nej, men det har ju inget med 1177 att göra. Snart blir det påfyllning.
Jo nu vet jag inte vart du vill men ett Covidbevis hämtades då från e-hälsomyndigheten men de vaccinationer vi gjort är ju av inget värde just nu. Sen kan det då vara fel i bokföringen hos 1177 men det spelar ju ingen som helst roll eftersom vaccinet har slutat ge någon verkan, Så jovisst behövs påfyllning och som jag tolkar det just nu för riskgrupper.

optimum
P paralun skrev:
Jo men de doserna har ingen påverkan för ditt virusförsvar numera!
Har du någon fakta till ditt påstående om att tidigare vaccinationer är värdelösa?

BirgitS
P paralun skrev:
Jo behovet av påfyllnadsdoser och här har du fakta om hur man bedömer läget i år.

[länk]
Men det är fortfarande så att det behövs att man antingen har haft covid eller har vaccinerat sig 2-3 gånger för att få ett grundläggande skydd med tillräckliga halter T-celler etc. Bara en vaccinationsdos ger för dåligt skydd mot allvarlig sjukdom.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.