HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
[länk]
Wow!
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild] [bild]
[bild]
[länk]
Riktigt fint! Och fantastiskt läge.
 
HOBBY ARCHITECT
H Haget skrev:
[bild]
[bild]

[länk]
Wow! (y)
 
svår sålt hus den har vart med tidigare
 
  • Gilla
HOBBY ARCHITECT
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[länk]
Men basun/dusch och förråd borde inte förstört symmetrin på den stora delen av huset.
Den delen bildar insynsskydd. Symmetri på ritningen är inte allt. Jag stör mig mer på att bastun på klassiskt 70-talsmanér är helt avskilt från allt annat, liksom undangömt. Men det går ju att lösa med byte av dörr och lite sådant.

Givetvis skulle det behövas 3 000 liter vit färg elelr lasyr för att få bort "the furu nightmare" :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Jag tycker att det var fint även med både bastuvolymen och furun. Huset är ju inte uppbyggt kring en tydlig perfekt symmetri, utan man kan ju snarare se det att bastun på högersidan (sett från sjön) balanserar upp flygelbyggnaden mot vänster. Furun hör ju tidsperioden till och jag uppskattade det vita bandet mellan vägg- och takpanel så att allt inte bara flyter ihop.

Det jag har svårast för är nog profilen på köksluckorna, kommer nog aldrig komma över allmogestilinslagen i byggnader från 70- till 90-talet. Tycker också att knoppar i trä blir så klumpiga. Jag skulle gjort om köket i nån slags 70-talsinspirerad stil. Tänker att ett av skrivborden kunde vara förlaga. Så kanske ett kök med vita, synliga stommar, släta luckor i furu och sen kanske med kantiga, grova grepplister i mörkbetsad furu. Kanske med en orange laminatskiva som bänkskiva med fanérade kanter i samma bets som grepplisterna.
Träskrivbord i ett ljust rum, med sjöutsikt, speglar avkopplande arbetsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen kändes kanske vinylväggarna med träimitation i badrum och tvättstuga sådär kanske...

Men annars tyckte jag det var fint för att vara från den tiden!
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
Kanske något positivt för kulturskyddet

Man gestikulerar under samtal, två lyssnare suddiga i förgrunden, artikelrubrik om arkitekters kris, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.